X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות שמחקרים רבים בדקו כיצד שיווק משפיע על ההתנהגות, מחקר ראשון מסוגו מראה כי לשיווק השפעה ישירה על המוח
▪  ▪  ▪
"מחיר הטעם" [צילום: AP]

ככל שהיין יקר יותר, מסתבר, כך אנו נהנים ממנו יותר, זאת ללא קשר לטעמו. אלו ממצאי מחקר שנעשה על-ידי חוקרים מקליפורניה.
החוקרים, מבית הספר לעסקים "Stanford Graduate" ומהמוסד הטכנולוגי של קליפורניה, גילו כי אנשים מצפים שיין יקר יותר יהיה גם באיכות טובה יותר, ולכן הם גורמים לעצמם להאמין כי יינות יקרים מספקים חוויה מהנה יותר מזו של יינות זולים יותר.
המחקר, שפורסם (יום שני, 14.01.08) ב"Proceedings of the National Academy of Sciences" מראה כי הציפיות לאיכות מעוררות פעילות במוח באזור הנקרא 'medial orbitofrontal cortex' - האזור המעורב בתחושות ההנאה. הפעילות התרחשה למרות שהחלק במוח המפרש את הטעמים לא הושפע מכך.
למרות שמחקרים רבים בדקו כיצד שיווק משפיע על ההתנהגות, זהו המחקר הראשון המראה כי לשיווק השפעה ישירה על המוח.
לדברי החוקרים, כאשר 20 משתתפים שלקחו חלק במבחן טעמו את אותו יין תחת מחירים שונים, הם דיווחו על הנאה רבה יותר במידה משמעותית כאשר נאמר להם כי היין עולה יותר. באותו זמן, בחלק המוח האחראי על תחושות ההנאה נראתה פעילות משמעותית.
ידוע מזה זמן רב כי תחושות מושפעות משיווק, אך כעת ניתן לומר כי המוח עצמו מושפע מהמחיר, הסיקו החוקרים, וציינו כי כעת המשווקים יחשבו אולי פעמיים לפני שיורידו את המחיר.
על-פי ממצאי המחקר, במקרים בהם חוויה היא מהנה, המוח ישתמש בה כדי לכוון בחירות עתידיות. למסקנה זו יש השלכות חשובות על שיווק שמטרתו להשפיע על תפיסות לגבי איכות כמו השימוש בדירוג של מומחים, חוות דעת של עמיתים, מידע על מקור היין, שם החנות ושם המותג, וכמובן, חשיפה חוזרת לפרסומות.

תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  15/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחלקת הל"ה מהפלמ"ח, או בשמה מחלקת ההר, יצאה במלחמת השחרור לשחרר את גוש עציון הנצור    כל אנשי המחלקה נהרגו בקרב
יפעת גדות
לפעמים - ציפיות לא מציאותיות
הדר פרבר
הנשיא החדש אלווארו קולום התחייב להילחם בעוני ואמר כי יבקש סיוע מארה"ב במלחמה בסחר בסמים
הדר פרבר
שווי העסקה למעלה מ-120 מיליון דולר    אמריקנים רבים הביעו את חששם שהטילים המועברים לממלכה ישמשו אותה בסופו של דבר לתקיפת ישראל
רותי אברהם
מומחה מז"פ ד"ר ורדי פוסל הדוח המשטרתי שקבע כי זוייפו מסמכי רכישת בית השלום בחברון    ורדי - הדוח אינו עומד בקריטריונים מקצועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il