X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שילה עידו לא מפרה פקודה ונצמדת לנמרוד והגזר בארוחת ערב בביסטרו לוקאס התל אביבי, שהתחדש לאחרונה עם תפריט אנטרקוטים מדמם. המחירים שברו לשניהם את המילה
▪  ▪  ▪
[צילום: Lucas ]

רוצה גזר?"
ככה הכרתי את נמרוד: מקלף גזר על שפת אגם אטיטלאן בכפר סן-פדרו בגוואטמלה. הצעד הבא היה טיול לתוככי הכפר, במטרה למצוא את הזקנה שמכינה טמלה - מחית שעועית או תירס, שלפעמים מגיעה עם בשר, עטופה כמו מתנה בעלה בננה. ובאמת, הייתה זו אהבה קולינארית מביס ראשון. מאז צברנו קילומטרים רבים, ביחד ולחוד, בארץ ובחו"ל, בחיפוש אחר מנות ייחודיות ומקומות לא שגרתיים, כאשר יש רק חוק אחד - לא חוזרים לאותו מקום פעמיים, ולא משנה כמה טוב היה.
"בואי, הולכים ללוקאס, לא תאמיני איזה אנטרקוט עושים שם" ואני לא שואלת שאלות - מאיפה הוא יודע? פרה קטנה לחשה לו? - ויודעת שחבל להתווכח. נמרוד ואני הולכים על רחוב מאז"ה בתל אביב ואני מתכווצת במעיל ונזכרת שאת החורף אני אוהבת בעיקר מתוך הבית. ההתחלה מרגישה מבטיחה - אווירה נעימה וביתית, שולחנות עץ, רצפת פרקט ותאורה נכונה שמצליחה להפריד בין שולחנות הסועדים מבלי ליצור ניכור. מיכל המקסימה מוזגת יין רד פואטרי של יקב כרמי יוסף (129 שקל לבקבוק) ואני שמה לב שכבר אין צורך במעיל ושהידיים מחבקות את כוס היין, ונזכרת שאת החורף אני אוהבת גם מתוך מקומות כאלה.
התפריט, כיאה לביסטרו אמיתי, נשמר בקנאות כבר קרוב לשנתיים ומציע ארוחות בוקר בניחוח פריזאי (39-45 שקל), עסקיות צהריים משתלמות (39-100 שקל) וארוחות ערב מפנקות, עם מנות כמו מבחר אנטיפסטי, ריזוטו פטריות יער, ספריבס טלה וכמובן שאי אפשר בלי השניצל הוינאי. את התפריט היציב חיזקו לפני מספר חודשים באגף אנטרקוטים מיושנים על הגריל, שכבר הספיקו לצבור קהל קבוע ושלשמם התכנסנו.
אחרי שהתחממנו עם היין, הגיעו המנות הראשונות: קרפצ'יו בקר וקלמארי על הפלנצ'ה עם סלט קטניות, שמן זית ונגיעות יוגורט. הקרפצ'יו היה טעים והתהדר בגבינת מוצרלה ורוטב מתקתק שיצרו ניגוד מעניין של טעמים. הקלמארי היה פשוט מצוין שחבל להכביר במילים. תמיד אני קצת חוששת מקלמארי, אבל איכות חומרי הגלם הופכת את המנה הזו למנת חובה בלוקאס.
החשש ממאכלי הים לרוב מוביל אותי מבעוד מועד לבחור במנות בשר בארוחה במסעדה, אבל בכל פעם מחדש אני מוצאת עצמי נכנעת לתיאורים מפתים של מאכלי הים בתפריט. גם הפעם שמרתי על המסורת, מתעלמת מהמבטים של נמרוד ("אבל באנו לאכול בשר..."), והזמנתי ניוקי ממולא בסרטנים ברוטב פירות ים. המנה הייתה טובה, למרות שטעמו העדין של בשר הסרטנים נבלע קמעא ברוטב העשיר ועז הטעמים.
נמרוד חייך אליי מבעד לאנטרקוט 400 גרם, ואחרי הביס הראשון כבר ממש חשף שיניים והמהם מעונג. האנטרקוט מיושן ועשוי על הגריל בדיוק במידה הנכונה (והמדממת) ומעוטר בפלפל גרוס, לטוויסט קל של חריפות. אפשר ללוות את המנה בתוספות שונות, ואני הייתי מרוצה מהצ'יפס הפריך שגנבתי מהצד השני של השולחן.
הלוקאס המשיך עם הקו היציב גם בגזרת הקינוחים. עוד בשלב העיקריות, פזלתי לשולחן השכן בערגה עת קיבלו את קינוחים, כך שכל שנותר לי הוא לבקש ממיכל - "כמו שהם הזמינו". ומה הם הזמינו? סבלה גבינות ואפרסקים מקורמלים עם סורבה פירות אדומים (34 שקל), שהייתה קלילה ונעימה אחרי כל הבשר, וקולקציית שוקולד מרקיז (38 שקל) שמציעה מנת יתר של שוקולד ומאה גרם רגשות אשמה - עוגת נמסיס, מרקיז שוקולד, סורבה שוקולד, מרנג קקאו וקרם אנגלייז. לא מומלץ לבעלי מצפון.
אפרופו מצפון, בסוף הערב פלט לפתע נמרוד ש"נראה לי שלאנטרקוט הזה אנחנו דווקא כן חוזרים", ושבר במחי סטייק את החוק האיתן שלו. אם אנחנו רוצים לחזור לגוואטמלה אי פעם, אולי באמת כדאי להתחיל לחשוב על מונחים כמו Value for money.

* הכותבת היתה אורחת המקום.
Lucas - מאז"ה 5 תל אביב, 03-5252565
תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  15/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ישלם 12.3 מיליון שקל בעד חברת הנדל"ן הקטנה    בירם ודויטש עשו רווח של 100% ב-8 חודשים
הדר פרבר
בראיון לדומנית טיירה בנקס אמרה קלינטון כי "... הייתי רוצה להיות ב'הדוגמנית הבאה של אמריקה' אבל במציאות הייתי צריכה לבחור מבין הכשרונות המוגבלים שלי..."
מיכל קונפורטי
"ישנם כבר נהגים שהודיעו לבעלי המוניות, כי עם רדת החשכה, הם מפסיקים לעבוד בגלל הסכנה לחייהם. אחרים יאלצו לסרב להעלות נוסעים צעירים לרכבם".
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים שנטלו 100 מיליגרם מהתרופה על בסיס יומי סבלו מתדירות גלי חום נמוכה ב-64% בכל יום לאחר 12 שבועות
עידן יוסף
נזק עצום מגל הקור לתוצרת החקלאית    הצפי: פגיעה בייצוא, בהתיישבות העובדת, במפעליה ובעובדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il