X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקום שעה מרוכזת קטעי שידור חברתיים יועברו לשעות בהן אחוזי ההאזנה מזעריים ובמקום חברה ישודר ספורט ועדת החינוך קראה לתת יותר ביטוי לנושאי חברה ולנושאי תרבות
▪  ▪  ▪
מיקי מירו

מיקי מירו, עיתונאי ועורך ברשת ב' המגיש את "שעת חברה", התייחס לראשונה בפומבי לפגיעת מנכ"ל רשות השידור בתוכנית: "כבר 30 שנה אני מטפל בנושאים החברתיים, ואני מחויב לשמור שהרדיו הציבורי יעסוק בהם", אמר מירו שנכח בדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת. "נכון שיש התקדמות בטיפול בנושאים החברתיים בתוכניות המרכזיות, אך כרגע המקום היחיד שאני יכול לטפל בו בזכויות אזרח, זכויות חלשים ופריפריה בצורה מעמיקה, זו 'שעת חברה'. עכשיו מתכוון מוטי שקלאר לקצץ את תוכניתי לשעה, ולפזר עוד רבעי שעה סמוך לעשר בערב, כשאחוזי ההאזנה מזעריים".
מנכ"ל רשות השידור אמר כי לא ראוי שוועדה בכנסת תתערב בנושא רצועות שינוי ברשות השידור. המנכ"ל מרדכי שקלאר, שגם נכח בדיון, התייחס להתייחסות הוועדה לנושא החברתי ברשת ב', וציין כי יש מקום לדיון על האופי של רשת ב'. "התפישה שלי היא שיש לבזר את הנושא החברתי בכלל התוכניות. במקום 'שעת חברה' פעם בשבוע, תוקצה רבע שעה כל יום לנושאים חברתיים. הפרסום מחפש צעירים, וצעירים כבר כמעט לא שומעים רשת ב'. כשמכניסים רצועה של ספורט, מחזירים צעירים לרשת, שאולי ישמעו בהמשך לזה גם את הנושאים החברתיים".
כפי שחשפנו כאן ביום 12.01.08, לפני מספר חודשים ננזף שקלאר על-ידי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, באמצעות מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, על-כך שבתוכנית "שעת חברה" שודר, בשידור חי, טקס של עמותת אומ"ץ - ובמהלכו הושמעה ביקורת חריפה על השחיתויות של אולמרט. עתה, נראה, מנסה שקלאר להפיס את דעתם של אולמרט ואנשיו, ולהביא לפגיעה קשה בתוכנית זו.
תמי מולד-חיו, פעילה חברתית, אמרה בדיון כי יש מעט מאוד שעות שידור, גם ברדיו הציבורי, שמתעסקות בחברה, והשעות האלה נמצאות בסכנה. "הרשות מתכוונת לחתוך את רצועת השידור של השעה 18:00, ולהחליף את הדיון בנושאי צרכנות, חברה, ערבים ופריפריה בשידורי ספורט. הטיעון להורדת השעות הוא תמיד כלכלי. זה אינו טיעון לגיטימי ברדיו הציבורי. אסור שנהיה נתונים לחסדי שיקולי רייטינג כאלה ואחרים. הבשורה צריכה להיות שיורחבו השעות לאותן קבוצות אוכלוסיה שאינן מוצאות תשובה ברשתות הרדיו המסחריות". פרופ' אדוין סרוסי, ראש המחלקה למוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית, אמר: "דנים כאן בעתידה של מדינת ישראל. המעבר לחברה קפיטליסטית תוקף את המיעוטים, וחייב שהבית הזה בדמוקרטיה יצא להגנת המיעוטים ולחזק את השידור הציבורי".
ערצים נפרדים לרשת א' ולרשת מורשת
על-רקע הרפורמה ברשות השידור, דנה היום (ג', 15.1.08) ועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא רשתות שידור ייחודיות והקיצוץ בתחום החברתי ברשות השידור. ועדת החינוך, התרבות והספורט קוראת להפריד בין רשת א' לרשת מורשת ולתת לשתיהן, כמו גם ל"כל המוזיקה" ערוץ נפרד.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור, אמר כי הוועדה תומכת ברפורמה ברשות השידור ובהעלאת האגרה, כפי שזו נקבעה אתמול בכנסת. הוועדה מבקשת לתת מעט יותר משקל לרשתות הייחודיות, שעלותן קטנה. לדבריו, מבלי להתערב בתכני רשות השידור, הוועדה קוראת לא לצמצם את הנושא החברתי ברשת ב', וכן לחזק את הביטוי שניתן לפריפריה, בצורה עניינית, ולא מתוך הסתכלות פיקנטית. הוועדה תבדוק אפשרות למחקר על-ידי מרכז המידע והמחקר בכנסת בנושא היקף הנושאים החברתיים ברשתות השידור ברשות השידור.
מנכ"ל הרשות שקלאר אמר כי החברה הישראלית מפריטה עצמה לדעת, וכי לעבור לדבר בשפה של ערכים, זה תהליך שייקח זמן. "אני מודיע: לא נסגור את רשת מורשת, ולא את קול המוזיקה, אך כרגע, אין לי תקציב להרחיב את פעילותן. הכנסות כל רשות השידור שוות ערך להכנסות של ערוץ 2. בתקציב הזה אני צריך להרים ערוץ 1 טוב, ערוץ רציני בערבית, שעה אחת באנגלית ביום, שבעה ערוצי רדיו, ושדרוג תשתיות. אפילו ברומניה אין חלקי חילוף למכשור שיש כאן! העלות המוערכת של תפעול שני הערוצים בתקציב 2008 - רשת מורשת שני מיליון ש"ח, וכל המוזיקה - שניים-שלושה מיליון ש"ח".
"נקעה נפשי מהישרדות ומכוכב נולד"
יוזמת הדיון, ח"כ קולט אביטל, אמרה כי הרפורמה ברשות השידור ראויה, ויש להבטיח שיהיה שידור ציבורי איכותי. "נקעה נפשי משידורי תוכניות ההישרדות וכוכב נולד". יו"ר הוועדה מלכיאור אמר: "על הפרק עומדת השאלה אם תהיה לנו חברה רב-תרבותית ופלורליסטית, או שנהיה כמו בארה"ב - כל דאלים גבר, ובזה נגמר הסיפור. כוחן של תחנות כמו הבי-בי-סי היה שידעו איך לפתח את הרב-תרבותיות, ולהוביל מגמות חברתיות חשובות. אנו מבקשים לחזק את השידור הציבורי, שיילך בדרך דומה. הגיעו אלינו פניות רבות מגופים חברתיים, הטוענים שנעשה קיצוץ בתחום החברתי, ובמקום זה, מתרבות תוכניות כלכלה למיניהן. חשוב לתת מקום לכל הקבוצות בשידור הציבורי, ובכלל זה, ל'רשת מורשת', הנותנת מענה לציבור עם מאפיינים דתיים ייחודיים, שאין להם מענה, לא בטלוויזיה ולא ברדיו, במיוחד לאחר סגירת הערוצים הפיראטיים. ברשת מורשת יש רמת שידורים גבוהה, על אף התנאים המחפירים לעובדים, שכמעט מתנדבים ברשות".

תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  15/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מירו: שקלאר משבץ נושאי חברה בשעות שפל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מירו ליקק וליקק עד שהתברר לו  ל"ת
שזה רק תחת ...  |  15/01/08 22:27
2
תודה על שידורי מורשת
אבי ל  |  15/01/08 22:54
3
לא לפגוע בציבור הדתי!
חיים כהן  |  16/01/08 07:20
4
מעולם אבל מעולם לא היה........
מיקה  |  16/01/08 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לחץ או דיכאון ארוך טווח של האם קשורים לעלייה של קרוב לשליש בשכיחות האסטמה בגיל הילדות
משה ריינפלד
וסילי אלכסניאן, שנמנה עם מנהלי חברת הנפט הרוסית הכושלת ונעצר באשמת "שחיתות", גווע בכלא בגלל סירוב השלטונות לתת לו טיפול הולם
דרור מרום
החודש צפוי גידול של כ-30% במכירות המזגנים - כ-20 אלף מזגנים בהיקף כ-50 מיליון שקל    בשבוע האחרון גדלו מכירות שמיכת הפוך ב-50% - 5,000 שמיכות ב-3 מיליון שקל    חל גם גידול של 10%-20% במכירות סוודרים, מעילים, צעיפים ומגפיים
דרור מרום
מתחילת השנה (דצמבר 2007 לעומת דצמבר 2006) עלו המדד הכללי ב-3.4%, המדד ללא ירקות ופירות עלה ב-3.3%, והמדד ללא דיור עלה ב-3.9%
דרור מרום
הוועדה קבעה כי תומכת בהטבות שניתנו לחיפה וקוראת לשר האוצר ושר התמ"ת להרחיב אותן גם לערי הקריות, נשר וטירת הכרמל    "במידה שההטבה לא תורחב - הוועדה תקדם הצעת חוק מטעמה כדי לכפות על הממשלה להרחיב את ההטבות גם לערים אלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il