X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי האוניברסיטות נתנו אולטימטום עד יום ו' לפתרון המשבר מדובר בצעד חריף אף יותר מביטול הסמסטר שר האוצר: "המרצים גורמים נזק לכלל המשק"
▪  ▪  ▪
ועד ראשי האוניברסיטות [צילום: יוסי זליגר]

הלכה השנה? ראשי האוניברסיטות החליטו הערב כי אם עד יום שישי בשעה 12:00 בצהריים לא יהיה הסכם, ביום ראשון בבוקר יושבתו האוניברסיטות. לאחר דיון שנמשך כמה שעות הוחלט פה-אחד על צעד חריף זה, שנראה חמור אף יותר מביטול הסמסטר.
ראשי האוניברסיטות סירבו להסביר מהי המשמעות של סגירת שערי האוניברסיטות. ייתכן כי מדובר בהשבתת מגן, אולם לטענה זו יש מכחישים ונמסר כי פשוט אין כסף כדי לפתוח את האניברסיטות, או כהודעת ור"ה: "במצב הקיים של השביתה המתמשכת של הסגל האקדמי הבכיר, לא ניתן להמשיך ולקיים את האוניברסיטות". הסגל הזוטר לא ילמד והסטודנטים לא ילמדו. גם עובדי המינהלה צפויים להפסיק לעבוד, וכן עובדי המחקר שההוראה אינה חלק משמעותי בעבודתם.
פגישת ראשי האוניברסיטות באה לאחר שפוצץ המשא-ומתן בין נציגי האוצר למרצים השובתים, שנועדו בניסיון לפתור את המשבר. לדברי המרצים, "משרד האוצר מטרפד כל הצעה לסיום השביתה". בישיבה השתתפו פרופ' משה קוה , נשיא אוניברסיטת בר-אילן ויעקב נאמן, יו"ר הועד המנהל של בר-אילן,פרופ' מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' יצחק אפלויג, נשיא הטכניון ויורם אלסטר, יו"ר הועד המנהל של הטכניון, פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה וד"ר יוסי בכר, יו"ר הועד המנהל של אוניברסיטת חיפה, פרופ' דן לויתן, רקטור אוניברסיטת תל אביב (ממלא-מקומו של פרופ' צבי גליל הנמצא בחו"ל) ודב לאוטמן, יו"ר הועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב (נעדרו מהישיבה אך צרפו את תמיכתם: איתן רף, יו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה העברית ודוד ברודט,יו"ר העוד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב).
בר-און: "לחזור לשולחן המו"מ"
שר האוצר, רוני בר–און, התייחס לשביתת המרצים, ואמר כי המרצים מתנהלים בחוסר אחריות וגורמים נזקים כבדים לא רק למערכת ההשכלה הגבוהה ולציבור הסטודנטים אלא גם למשק בכללותו. שר האוצר קרא למרצים לחזור לאוניברסיטות לפני שיהיה מאוחר מדי.
העלות של דרישות הסגל האקדמאי מגיעה לסכום של למעלה ממיליארד שקל לסקטור המונה בסה"כ כ–4,000 איש ואחוזי השחיקה הגבוהים שדורש הסגל האקדמי מבוססים על תחשיב שאינו מקובל במסגרת הסכמי השכר במגזר הציבורי. "לא אביא לפריצת הסכמי השכר במשק בעקבות היענות לדרישות המופרזות של הסגל הבכיר" אמר שר האוצר והוסיף "על המרצים להגיע להסדר מיידי במסגרת מדיניות השכר הנהוגה במגזר הציבורי".
השר ציין כי המדינה קיבלה את הצעת הפשרה של נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, על פיה תוספת השכר למרצים תנוע בין 11-21% בהתאם להחלטת בוררות מקצועית ובלתי תלויה לגבי השחיקה. מדובר בתוספת של אלפי שקלים בחודש למרצה, אך הסגל דחה הצעה זו. "למרות ההתקדמות הניכרת של משרד האוצר לקראת המרצים מתוך הבנת החשיבות העליונה שבמניעת ביטול שנת הלימודים, המרצים עדיין משוכנעים שייצאו מהמשבר כשמלוא תאוותם בידם – כאילו אין מדינה, אין סטודנטים, אין מערכת שלמה להשכלה גבוהה שעתידה על הכף." אמר השר בר – און.
"סירבתם לחתום על סיכום אותו הצעתם אתם בוועדת החינוך של הכנסת, דחיתם את כל הצעותינו, דחיתם את הצעות ועד ראשי האוניברסיטאות, דחיתם אפילו את הצעתו ההוגנת של נשיא בית הדין הארצי לעבודה. לא מתקבל על הדעת שבמהלך משא-ומתן ארוך יתבצר צד אחד בעמדותיו ולא יהיה מוכן לכל פשרה אשר מונחת על השולחן", אמר שר האוצר.
"אני מצפה מהמרצים להביע נכונות להגיע לפתרון מוסכם על-מנת ש-100,000 הסטודנטים יוכלו לשוב לאוניברסיטאות בהקדם ולסיים את שנת הלימודים בהצלחה", סיכם השר.
מוקדם יותר נתנו ראשי האוניברסיטות אולטימטום, בדבר ביטול הסמסטר תוך 48 שעות, במידה שלא יתקבל הסכם.אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית גינתה בחריפות את ההחלטה.
ביום שני אמור בית הדין הארצי לעבודה לשוב ולהתכנס ולתת צווי מניעה לשובתים.

תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  16/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביום א' יינעלו האוניברסיטאות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
במילא ביום א' כבר אין לימודים.
סטודנטית ת"א  |  15/01/08 23:13
2
שיעור יסוד באולטימטומים
עפרר  |  15/01/08 23:15
3
"קפיטליזם חזירי", במלוא הדרו ל"ת
הניה  |  15/01/08 23:34
 
- אין לך מושג על מה את מדברת
דמגוגית זולה  |  16/01/08 01:38
 
- נכון. המרצים מקבלים משכורת ענק ל"ת
הם מיליונרים  |  16/01/08 07:43
4
הישיבות תישארנה פתוחות
אמנונן  |  16/01/08 01:13
 
- לפחות הרבנים מוכנים להתפשר על
תושב חלם  |  16/01/08 07:31
5
זוהי גרסת האוצר
מרצה  |  16/01/08 04:00
6
השופט אשם, לא משרד האוצר
מכת הפוסט-ציונים  |  16/01/08 07:42
7
בר און החצוף
סטודנט 10000  |  16/01/08 08:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנק אדנים הגיע להסדרים עם הקונים, מבלי להיות תלוי בהסדרים בין הבנקים האחרים למנהל המיוחד    הדיירים בבית"ר ישלמו עוד 7,800 שקל לדירה, והכסף יועבר כסיוע לקונים בהר חומה
משה ריינפלד
ויקטור ברנס, שלום אבוטבול ושלמה אזולאי הורשעו בארגון הימורים לא חוקיים בספינות שהפליגו מאילת ובהעלמת הכנסותיהם מההימורים
אלעזר לוין
ועדה ציבורית ממליצה להוציא את הרכבת הקלה ממסגרת החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים    "יקבלו פיצוי בדרך אחרת"    פיצויי כאב וסבל יוכפלו ל-280 אלף שקל    יבוטל הפיצוי לנפגעי טרקטורונים
אלעזר לוין
בית המשפט המחוזי דחה פסקי דין מנוגדים של בית משפט השלום
רותי אברהם
אנשי היישוב היהודי בחברון חושפים בקלטת וידאו את תיעוד מכירת בית השלום לאיש קש מטעמם    בקלטת נראה המוכר רג'בי כשהוא סופר את הכסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il