X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשבוע הבא יתקיים בביה"ד האיזורי לעבודה בתל אביב דיון בתביעה שהגישה ההסתדרות נגד 61 רשתות שהפרו את חוק הכסאות כבר עתה התחייבו בפניה רשתות להציב כסאות לעובדים - וההסתדרות מגנה את התנהלותן של רשתות שמסרבות להכיר בדרישתה
▪  ▪  ▪
חלק מהרשתות הציבו לקופאיות "כסאות אופניים" לטענת ההסתדרות
[צילום: אוניברסיטת ברקלי]

בית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב ידון בשבוע הבא בתביעה שהגישה ההסתדרות נגד 61 רשתות - על הפרת "חוק הכסאות" המחייב את המעסיקים להציב כסאות במקומות העבודה ולאפשר לעובדים לבצע את עבודתם בישיבה.
כזכור, לפני כמה חודשים ערכו פעילי הנוער העובד והלומד של ההסתדרות מבצע אכיפה וביקורות במאות חנויות ובתי עסק בקניונים ובמרכזים מסחריים - שבמהלכן תיעדו בתצהירים ובצילומים עשרות הפרות של החוק. בעקבות המבצע הזה הוגשה התביעה.
מההסתדרות נמסר לקראת הדיון, כי באחרונה התחייבו 12 רשתות מתוך 61 הנתבעות להציב כסאות עבור עובדיהן. נציגי אותן רשתות טענו כי כבר יישמו את ההוראות הקבועות בחוק, לפי הנחיות יועצים משפטיים, "והציבו כסאות במתחמים נפרדים במקום העבודה, שנעלמו מעיניהם של פעילי הנוער העובד והלומד".
ההסתדרות דרשה וקיבלה פרשנות מחמירה יותר לחוק, והרשתות התחייבו על הצבת כסאות תקינים במתחם העבודה - בקופה ובדלפק ורק במקרים חריגים במקום סמוך. חלק מהרשתות התחייבו להצבת כסאות נוספים בפינות הישיבה. עוד נקבע כי הכסאות יוצבו בכל החנויות של הרשתות האמורות ולא רק בחנות שבה התבצעה הביקורת. הרשתות אף התחייבו למנות ממונה מטעם ההנהלה ליישום החוק.
הרשתות שהתחייבו להציב כסאות הן אלדו, זארה, אופטיק סנטר, לי קופר, בלו בירד, טופ טן, טו גו הלבשה והנעלה, דלתא טקסטיל, תמנון ואירוקה. גם חברת השמירה כפיר אחזקות התחייבה להציב כסא ליד כל עמדת שמירה. ההתחייבויות של הרשתות ניתנו להסתדרות בכתב - ולדבריה הן "הסכם לכל דבר ועניין בין כל רשת להסתדרות".
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אומר "מן הראוי שגם שאר הרשתות שבתביעה ייתנו התחייבות דומה. בכל מקרה הגענו למצב שבו יש נורמה חדשה, שנותנת את הפרשנות המתאימה לרוח החוק ומטיבה באופן משמעותי עם העובדים". ההסתדרות תבקש ביום שני מבית הדין לתת להסכמים תוקף של פסק-דין.
ההסתדרות מסרה כי היא "מגנה את הרשתות שהודיעו לבית הדין ולהסתדרות כי הן מסרבות להכיר בתביעה - מדובר ברשתות כדוגמת פלאפון, הוניגמן, סליו וללין. בהסתדרות מביעים מורת רוח אף מהתנהגותה של רשת סופר פארם, שהודיעה להסתדרות שהיא מסרבת להחליף את הכיסאות שהציבה "שדומים יותר לכיסאות אופניים", כלשון ההסתדרות.

תאריך:  16/01/2008   |   עודכן:  16/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 12 רשתות התחייבו על הצבת כסאות לקופאיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
אמר את הדברים בפגישה עם חברי הנהלת איפא"ק המבקרים בארץ    בהתייחסו לאירן, אמר הנשיא כי "ישראל צריכה להיות צנועה, לא לקפוץ בראש, אחרת היא תישאר לבד"
אורון שמיר
על אף מוטיב הנסיעה הבולט ב"גרייס איננה", הסרט, באופן אירוני, לא מתקדם לשום מקום    יש דברים שאפילו ג'ון קיוזאק לא יכול להציל
מיכל קונפורטי
"קבוצת מאיר עזרא", החלה את דרכה הכלכלית בשנת 1940, כייבואנית בשר מורשית מטעם השלטונות המנדטוריים בארץ ישראל
דרור מרום
קבעה שיאים חדשים בכל ניירות הערך של ארה"ב - הן במונחי ההיקף והן במונחי נתח השוק    90.8 מיליארד מניות עברו מיד ליד במסחר בנאסד"ק בשנה שעברה    הבורסה הזאת היא בית לחברות המובילות מכל המיגזרים העסקיים - לרבות טכנולוגיה, קמעונאות, תקשורת, שירותים פיננסיים, תחבורה, מדיה וביו-טכנולוגיה
אסף ליברמן
איש הפרומו מנסה לשכנע את חבריו בבית הקפה ואת הצופים בבית שלאמנון לוי יש סיפור ביד    עוד הבטחה ללא כיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il