חברת התעופה ישראייר, הנמצאת בבעלות קבוצת התיירות גנדן של נוחי דנקנר ואבי פישר, חוכרת מטוס רחב-גוף מדגם איירבס-330, שישולב בקו לניו-יורק החל מאפריל השנה. על סף תחילת עונת התיירות קיץ 2008 - הוא יתחיל להתחרות בטיסות של אל-על, דלתא וקונטיננטל.
הסיבה להחלפת המטוס, היא בין השאר בעיות עם המטוס הנוכחי של החברה בקו לארה"ב, שאינו מבצע טיסות ישירות ללא נחיתת ביניים בכל טיסה - אלא תלוי בתנאי מזג האוויר. הנוסעים נאלצים לנחות באירופה לצורך תידלוק, מה שמאריך משמעותית את משך המסע.
על טהרת המטוסים האירופאיים האיירבס-330, יחליף את המטוס מדגם בואינג-767, אשר פעל בקו מאז החלה ישראייר לטוס לארה"ב, לפני כשלוש שנים. עם קבלת המטוס החדש, תשלים ישראייר את המעבר למטוסי איירבס - ותהפוך לחברת התעופה הישראלית הראשונה המפעילה את הקווים הבינלאומיים שלה על טהרת מטוסי האיירבס.
נציין, כי ישראייר הייתה גם החלוצה בהכנסת המטוסים האירופיים לישראל, ושברה הגמוניה של בואינג האמריקנית באל-על וארקיע. האיירבס-330 פעל במשך תקופה קצרה בצי של חברת התעופה יורו-פליי, ועתה נרכש על-ידי ישראייר.
ישראייר מסרה, כי "לצורך ההתארגנות לקליטת המטוס החדש והסבת צוותי האוויר - היא תיעזר בתקופת הביניים החל מ-1 בפברואר בשירותי חברות אחרות, על-מנת "להבטיח שירות איכותי ללא פשרות לנוחות נוסעיה". כוונתה היא שנוסעיה יועברו לחברות אחרות". הסיבה לכך היא פער בין מועד הוצאת המטוס הנוכחי לקליטת המטוס החדש והכשרת הטייסים.
מסך וידאו אישי לכל הנוסעים לדברי יו"ר מועצת המנהלים של ישראייר, גיא רוזן, "החלפת המטוס בקו לניו- יורק למטוס חדיש היא חלק ממהלך כולל המתבצע בחברה לקראת עונת 2008 - שמטרתו לשדרג את חוויית הנוסע ולהעניק לו את השירות המיטבי".
באיירבס-330 של ישראייר יהיו 286 מקומות ישיבה - לעומת 255 בבואינג-767. הוא יציע שורות עם מרווח של 31-32 אינץ' בין מושב למושב במחלקת התיירים, המיועדת ל-260 נוסעים. מחלקת העסקים תכלול 26 נוסעים, עם מרווח מוגדל של 49-50 אינץ'. במחלקת העסקים יהיו חיבור ועבודה למחשב נייד - ונוסעי כל המחלקות יוכלו לצפות בשמונה ערוצי וידיאו, באמצעות מסכים אישיים לכל מושב.
כמחצית מטייסי החברה עוברים עתה הכשרה בת חמישה שבועות בהטסת המטוס החדש, במרכז ההדרכה של איירבס בטולוז. במקביל, יצאה גם קבוצת מדריכים ממחלקת השירות ובטיחות הטיסה של ישראייר ללימודים ולהכשרה בתיפעול המערכות בתא הנוסעים, ובתירגול נהלי בטיחות בשיגרה ובחירום.