X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הרווחה הורה לפנות מיידית נערים שהוחזקו בתנאים מסוכנים במסגרת "חלופת מעצר" של עמותת נופית המנכ"ל: נשקול ההתקשרות עם העמותה
▪  ▪  ▪
לא אתפשר. שר הרווחה הרצוג [צילום: פלאש 90]

משרד הרווחה הורה (יום ה', 17.1.08) לפנות מיידית 25 נערים מדירות "חלופת מעצר" של עמותת נופית. זאת לאחר שבדיקת פתע העלתה כי הם מוחזקים בתנאים המסכנים את שלומם.
שר הרווחה יצחק הרצוג אמר כי "המשרד מופקד על שלומם ורווחתם של הילדים, וככזה הוא מחוייב לשמור על סטנדרטים גבוהים הן בתנאי המגורים, התברואה והמזון והן ברמת הטיפול בנערים ללא שום פשרות".
מדובר בנערים הממתינים לסיום הליכי משפט נגדם ומוחזקים בדירות בחדרה במסגרת "חלופת מעצר" מאורגנת על-ידי עמותה החתומה על חוזה עם משרד הרווחה. צוות הבדיקה עליו נמנו: מנהלת האגף לנוער צעירים ושירותי תקון רחל שרביט, מבקר המשרד דוד בירנבך ומנהל אגף הביטחון אלי בן דוד, נשלח לבדיקה בעקבות פגישה דחופה של הסנגורית הציבורית הארצית עו"ד ענבל רובינשטיין, שר הרווחה הרצוג ומנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ'. בפגישה סיפרה רובינשטיין לשר ולמנכ"ל כי הגיע לידיה מידע מבוסס על כך שתנאי המגורים של הנערים בדירות מסכנים את שלומם.
כאמור, הצוות הגיע לבדיקת פתע ולעיניהם נגלה מחזה קשה אותו העלו בדוח שמסרו למנכ"ל המשרד. בדוח נכתב כי "המזון הוחזק בתנאי תברואה גרועים, חלקו רקוב, כמות האוכל שקיבלו לא הספיקה ולא כללה את רכיבי המזון הדרושים. התחזוקה של המקום והסניטציה היו 'מתחת לכל ביקורת'. הכיורים שבורים , שירותי בנים ללא ניאגרה ושופכים מים באמצעות ספל כדי לנקותם. החלונות שבורים בחדרי המגורים ובסלון של החוסים ודרכם חודר קור, החימום לא פעל ואף לא היו מים חמים במקלחות. כמו כן נמצא כי חלק גדול מהשקעים ומתגי החשמל היו חשופים באופן המהווה סכנת התחשמלות".
המנכ"ל איצקוביץ הורה, כאמור, על פינוי מיידי של הנערים מהדירות למקומות טיפול אלטרנטיביים שיבטיחו את שלומם תוך מילוי צווי בתי המשפט. למקום נשלח צוות קציני מבחן כדי להכין את הנערים למעבר. המנכ"ל הורה לסיים את העברת הנערים עד יום ו' (18.1.08). כמו-כן "הורה להמשיך בבדיקה מקיפה על פעילותם של כל הגורמים המקצועיים המעורבים בעניין".
משרד הרווחה הודיע כי החוזה שנחתם עם העמותה "מחייב אותה להפעיל את הבתים תחת תקנים מחייבים ומפורטים באשר לתנאי המגורים של הנערים, למזון שהנערים מקבלים, לאנשי הצוות ולטיפול". כמו כן נמסר כי "העמותה מקבלת מהמשרד מדי חודש בחודשו סכומי כסף שנקבעו על סמך המפרט במכרז ואמורים להספיק לה לכל הצרכים שנקבעו". בכוונת המשרד "לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו בנוגע להמשך ההתקשרות עם העמותה".

תאריך:  18/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות בדיקת פתע - הנערים החוסים יפונו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סתם שקרנים!!!
מחמוד  |  18/01/08 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יו"ר הליכוד אמר בוועידת העיר לעסקים כי ניתן לבצע צעד זה באופן מיידי וללא קושי    "נדאג שעסקים קטנים ובינוניים יוכלו להתחרות גם במכרזים של הממשלה"
משה ריינפלד
על-פי המלצת בג"צ תדון הוועדה הארצית לתכנון תשתיות בבקשת עיריות רעננה והרצליה לכרות מנהרה בקטע המערבי של הכביש כדי למנוע מפגעים
משה ריינפלד
350 שעות שירות לתועלת הציבור נגזרו על רם כהן נציג הסברה של חברת הביטוח "הכי ישיר" שהורשע בגניבה מעורך דין
רותי אברהם
הרב הראשי מגלה: הצעתי לנישואים אזרחיים עבור חסרי דת "אינה מקודמת"    ועוד: "קריאת השופט בדימ. ברק לנישואים אזרחיים תקרע העם לשניים"    "דורשי נישואים אזרחייים משתמשים בהפחדות"
משה ריינפלד
אחמדינג'אד הגיב על הודעת ישראל בדבר הניסוי בטיל: עדיין החימוש של ישראל מוגבל, אפילו לאחר הודעתה על הנשק החדש הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il