X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוחמד ג'בארה ממוצא עירקי הודה שבן-לאדן שלח אותו לפוצץ את שגרירויות ארה"ב במנילה ובסינגפור וכי ניסה לרצוח סוכנים פדראליים
▪  ▪  ▪
שלח לפוצץ שגרירויות. בן לאדן

בית משפט במנהטן גזר (יום ו', 18.1.08) מאסר עולם על מוחמד מנסור ג'בארה, בן 25, אזרח קנדה ממוצא עירקי, שהודה ב-2002 כי היה חבר בארגון אל-קאעידה ונשלח שנה קודם לכן מטעם אוסמה בן-לאדן לפוצץ את השגרירויות של ארה"ב במנילה ובסינגפור.
לאחר שנעצר מסר ג'בארה מידע על חליד שייח' מוחמד, המוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר בארה"ב. במהלך חיפוש בדירתו של ג'בארה בשנת 2002 מצאו התובעים ראיות כי תכנן להרוג סוכני אף-ביי-איי ותובעים פדראליים שאיתם היה במגע. בסופו של דבר סירב ג'בארה לשתף איתם פעולה.
"הוא אחד מאותם אנשים שהיו יכולים לגרום למפנה ממשי באזור זה אילו שיתפו איתנו פעולה", אמר התובע הפדראלי דייויד רסקין לשופטת ברברה ג'ונס. "הוא היה יכול לספק לנו את ההזדמנות להעמיד לדין אנשים מרחבי העולם".
התביעה טענה כי סוכנים מצאו ברשותו של ג'בארה שני סכיני בשר גדולים, חבל ניילון באורך מטר ופתקים בערבית. באחד הפתקים נאמר: "נשבעתי לחיים בכבוד או למוות". במכתב להוריו כתב: "יש לי שליחות ואיני יכול להתעלם ממנה".
הסנגור הודיע (יום ו',, 18.1.08) לשופטת ג'ונס כי הממשל האמריקני הוא שבחר להפסיק לשאת ולתת עם לקוחו לאחר שנתגלו הפריטים. עוד טען כי הפריטים הושגו בדרכים לא חוקיות.
לטענת התביעה, נתפסה בכליו של ג'בארה, שהודה כי התאמן במחנות של טרוריסטים ואף נפגש אישית עם בן-לאדן ונשבע לו אמונים, גם רשימה של סוכני אף-בי-איי, בלשים של משטר ניו-יורק ותובעים פדראליים שאיתם היו לו מגעים ורשימה של משימות שרצה להשלים.
תני לי ללכת הביתה
לפני הקראת העונש הפציר ג'בארה בשופטת לאפשר לו לשוב למשפחתו, שדאג להעביר לכווית, במקום לשלוח אותו לבית הסוהר. הוא אמר כי היה רוצה ללמוד רפואה ולהיות רופא עיניים. "אני לא מאמין בטרור, באלימות או בהרג", סיפר ג'בארה לשופטת. "אני אינני טרוריסט ידוע לשימצה, אלא עברתי אינדוקטרינציה בגיל מוקדם כדי להרוג אמריקנים במשימת טרור".
השופטת ג'ונס אמרה כי זה "טרגי" שג'בארה הפסיק לשתף פעולה עם הממשל לאחר שהתגלה הקשר שלו להרוג סוכנים פדראליים. היא אמרה לג'בארה כי אומנם הוא טוען שהנהגת אל-קאעידה "שטפה את מוחו" כשהיה בן 19, אך הוא זה שהחליט להשתתף במזימות טרור.
"אני מבינה כיצד צעירים כמוך עושים שטויות", אמרה השופטת. "נראה לי כי אפילו אדם בן 19 או 20 שקיבל החלטה ללכת ולהרוג אנשים בשגרירויות הלך מעבר לשטיפת מוח".

תאריך:  18/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנדי חבר אל-קאעידה נידון בארה"ב למאסר עולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
טרוריסטים, כנראה אנשי אל-קאעידה ירו אל שיירת מכוניות תיירים שהיו בטיול מאורגן במזרח חצרמוות לא רחוק מעיר הולדתו של בן-לאדן
משה ריינפלד
בית המשפט ביטל מחוסר ראיות אישומים נגד שופט בבית המשפט העליון של טקסס ונגד אשתו על הצתת ביתם לשם גביית דמי ביטוח והכשלת החקירה
יהונתן דחוח-הלוי
לאחר שאיימו להפוך את גלעד שליט ל"רון ארד 2" מנסים בכירי החמאס להרתיע את ישראל: נגיב בפיגועי התאבדות בתל אביב כדי להחזיר את מאזן האימה
משה ריינפלד
בתום דיון עם יועציו הכלכליים קרא נשיא ארה"ב לקונגרס לאשר חבילת צעדים בסך כ-150 מיליארד דולר כדי למנוע גלישה למיתון ואף להאיץ את הצמיחה
אלון רוזנבלום
ישחק בתפקיד הראשי כאליל הבנות בגרסה מחודשת ל"פוטלוס"    בימים אלו עובדים על גרסה מודרנית של הסרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il