X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש ממשלת פרו חורחה דל קסטיה העיד במשפטו של הנשיא-הדיקטטור לשעבר וסיפר כיצד ניסו חוליות חיסול לרצוח את גרסייה בהוראת פוג'ימורי
▪  ▪  ▪
אלברטו פוג'ימורי [צילום: AP]

ראש ממשלת פרו, חורחה דל קסטיו, מאשים (יום ו', 18.1.08) את הנשיא לשעבר אלברטו פוג'ימורי כי הורה לחולית חיסול של כוחות הביטחון לחטוף אותו. דל קסטיו העיד במשפטו של פוג'ימורי בלימה בירת פרו.
פוג'ימורי מואשם במעשי שחיתות ובהפרת זכויות אדם בעת שהיה נשיא. העד גם אמר כי פוג'ימורי ניסה ב-1992 פעמיים לרצוח את אלן גרסייה, הנשיא הנוכחי של פרו.
גרסייה היה נשיא פרו גם לפני כהונת פוג'ימורי. בימיו היו במדינה אינפלציה דוהרת, מחסור במזון ומלחמה ברוטלית בין הצבא לבין ארגון הטרור הטאואיסטי "הנתיב הזוהר". פוג'ימורי, כיום בן 69, שנבחר לנשיא במקומו והשליט דיקטטורה, שלט בפרו בשנים 2000-1990. הוא מואשם כעת כי הסמיך חוליות מוות לטבוח ב-25 בני אדם ולחטוף עיתונאי ואיש עסקים. העונש הצפוי לו: 30 שנות מאסר.
פוג'ימורי מכחיש את ההאשמות נגדו, ואומר כי אינו יודע דבר על פעילותן של חוליות המחסלים. דל קסטיו וגרסייה כבר סיפרו בעבר בהרחבה על ההתקפה ב-5 באפריל 1992 על ביתו של גרסייה, אבל בעדות ביום ו' נעשה זו פעם ראשונה, תחת שבועה בבית משפט, לקשור את פוג'ימורי למעשה.
פוג'ימורי ביטל באותה עת את הדמוקרטיה בפרו ושלח טנקים לסגור את בית המחוקקים ואת בתי המשפט. פוג'ימורי טוען כיום כי צעד זה היה נחוץ כדי להיאבק במורדים השמאלנים ולשים קץ לתוהו ובוהו הכלכלי. בישיבה קודמת של בית המשפט אמר כי "הציל" את פרו, ומכחיש שוב ושוב כי ממשלתו ניהלה "מלחמה מלוכלכת" כדי לבער את קיני הגרילה.
רצו לחסל את גרסייה
דל קסטיו אמר בעדותו כי הוא וגרסייה היו באותו לילה בלימה, בביתו של גרסייה. חיילים פתחו באש על הבית. "שמענו רמקול: בשם הפיקוד המשותף של הכוחות המזוינים, צא החוצה עם ידיך מורמות, ד"ר גרסייה וכל מי שנמצא עימך בבית", סיפר ראש ממשלת פרו, שהיה באותה עת ציר פרלמנט מטעם מפלגת אפריסטה שבראשה עמד גרסייה. "הם רצו לחסל את גרסייה פיסית, אין ספק", אמר.
גרסייה נמלט מדלת אחורית ואמר לדל קסטיו לשמש פיתיון. כאשר סירב דל קסטיו להוביל את החיילים אל גרסייה, נכבל באזיקים, והובל תחת איום בנשק לבסיס צבאי שבו היה כלוא חמישה ימים.
"הם היכו אותי, איימו עלי, זרקו אותי ארצה ואמרו לי לרדת על ברכי", סיפר ראש הממשלה. "נכנסנו לתא והחוטפים קשרו אותי וכיסו את ראשי. כמעט הרגו אותי ב-5 באפריל", סיפר.
לדברי דל קסטיו, היו החיילים שירו חברי קבוצת צ'ולינה, חוליית חיסול שרצחה 15 בני אדם במסיבת ברבקיו בשכונת בריוס אלטוס בלימה ב-1991 ורצחה תשעה סטודנטים ופרופסור באוניברסיטת לה קנטואה שבלימה בשנה שלאחר מכן.
פוג'ימורי נמלט בשנת 2000 ליפן, ארץ הולדתם של הוריו, לאחר שממשלתו נפלה עקב פרשת שחיתות. הוא חזר לאמריקה הלטינית ב-2005, וטס לצ'ילה כנראה מתוך כוונה לחזור לפוליטיקה בפרו. אבל צ'ילה הסגירה אותו בספטמבר 2007 לפרו כדי להעמידו שם לדין על מעשי שחיתות ופגיעה בזכויות האדם. גרסייה נבחר מחדש לנשיא באפריל 2006.

תאריך:  19/01/2008   |   עודכן:  19/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוג'ימורי הורה לחסל את הנשיא הנוכחי גרסייה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ארבע רקטות נורו מהבוקר (יום שבת) לעבר ישובי הדרום
משה ריינפלד
היום פריימריז: הרפובליקנים בנוואדה ובדרום קרוליינה והדמוקרטים בנוואדה    סקר: קלינטון מובילה בנוואדה בהפרש ניכר לעומת אובמה
משה ריינפלד
הדליף לאנשים הקשורים למאפיה מידע על החקירות נגדה    המושל: לא אתפטר    באיטליה לא הולכים לכלא עד למיצוי הליך הערעור
משה ריינפלד
היה ממונה, בין היתר, על הפעלת הסנקציות של ארה"ב נגד אירן    ההתפטרות נובעת מסיבות אישיות    המחליף יהיה כנראה ויליאם ברנס
משה ריינפלד
מנהל סוכנות הביון האמריקני מייקל היידן אומר ל"וושינגטון פוסט": בייתוללה מהסוד שלח את המתנקשים בתמיכת אל-קאעידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il