X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעה דורשת להטיל מאסר עולם על חוסה פדייה ועל שני מגייסיו, לבנוני וירדני-פלשתיני, שתכננו פיגועי טרור חובקי עולם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

התביעה הפדרלית דרשה אתמול (יום ו', 18.1.08) לגזור מאסר עולם על אזרח אמריקני, חוסה פדייה, חבר כנופייה לשעבר בשיקגו, שהורשע בתמיכה בארגון אלקעידה, וטענה כי היה טרוריסט במלוא מובן המלה. התובע בריאן פרייז'ר, הצביע על עברו של פדייה, שעשה בנעוריו פשעים חמורים, לרבות רצח שביצע בגיל 14, והגדיר אותו אדם אלים, סוציופת, שמעולם לא השתקם.
פדייה בן 37 הואשם תחילה, כי קשר קשר לפוצץ פצצה רדיואקטיווית בארצות הברית, אבל האשמה זו לא הועלתה לאחר שהחל משפטו, בתום שלוש וחצי שנות מעצר במחנה צבאי. פרייז'ר עמד על כך שפדייה אומנם השאיר את חיי הכנופיה מאחוריו, אך לא וויתר על האלימות כאשר המיר את דתו לאיסלאם, בראשית שנות ה-90. "האיסלאם היה רק אמצעי להמשך פעילותו האלימה במסווה של מהוגנות", אמר התובע. הוא קרא לשופטת, מרשיה קוק, לשלוח את פדייה, ואת שותפיו לקשר, אדהם אמין חסון וכיפאח ואאל ג'יוסי, לבית הסוהר לכל ימי חייהם.
סנגוריו של פדייה טענו, כי הלקוח שלהם אינו צריך לשבת יותר מ-10 שנים, ואילו הסנגורים של שני האחרים, סברו כי עונשם צריך להיות שנים אחדות ותו לא.
אין דם על הידיים
כל השלושה הורשעו באוגוסט 2007 בתמיכה באל-קאעידה ובקשירת קשר לבצע רצח, חבלה או חטיפה כלפי אנשים באפגניסטן, ובמדינות אחרות בשנים 2001-1993. "זהו קשר רב שנים ורחב טווח", אמר התובע. הוא הוסיף, כי המעשים המתוכננים כללו תפיסת בני ערובה בצ'צ'ניה, מעשי רצח בלבנון ועריפות ראשים באלג'יריה. צוות ההגנה טען, כי כל מה שרצו השלושה היה לסייע לקורבנות מוסלמיים באזורי סכסוך, ובכלל זה צ'צ'ניה ובוסניה. "מעולם לא רצינו להרוג מישהו", אמר חסון,יליד לבנון, בן 45, בבית המשפט, ופרץ בבכי. "אללה יעיד למעני, כל מה שרצינו הוא לסייע למי שזקוקים לעזרה, וזה מה שעשינו".
ג'יוסי, בן 46, תיאר את חייו במחנה פליטים פלשתיני בירדן, קודם שהיגר כנער לארצות הברית שבה שירת בצי האמריקני: "כדי לשרת את ארצי", אמר. הוא קרא לשופט שלא לנהל משפט פוליטי. הוא גם הכחיש שעסק בטרור, ואמר: "אין לי דם על הידיים".
לא מסוגל לדבר
עורכי דינו של פדייה הודיעו לבית המשפט, כי הלקוח שלהם אינו מסוגל לדבר. הם הסבירו כי בעת מעצרו הצבאי עבר עינויים, ולכן הוא אינו מסוגל להשתתף בהגנתו.
הראיה העיקרית שהציגה התביעה נגד פדייה, הייתה טופס שעליו חתם בשנת 2000 להצטרפות למחנה אימונים של טרוריסטים באפגניסטן. התביעה הודיעה כי יש בידיה גם עדות, כי הוא סיים את האימון בהצלחה.
לדברי התביעה, גייסו חסון וג'יוסי את פדייה ולוחמי מוג'הידין פוטנציאליים אחרים. פדייה נעצר בנמל התעופה, אוהייר שבשיקגו, לאחר שובו ממצרים, ונלקח למחנה של הצי בדרום קרוליינה. השלטונות האמריקנים הגדירו אותו "לוחם אויב", שתכנן לפוצץ פצצה רדיואקטיווית בארצות הברית. הוא הועמד לדין בבית משפט אזרחי ב-2005, לאחר שעורכי דינו התכוונו לערער לבית המשפט העליון על מעצרו הצבאי הממושך.

תאריך:  19/01/2008   |   עודכן:  19/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פושע משיקגו שהתאסלם הורשע בתמיכה באל-קאעידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
פרס אמר כי מציאת תחליפים יעילים וזולים לנפט היא בעלת משמעות הן מסיבות של ביטחון פנים, והן מסיבות אקולוגיות    פעילויות אלו של הנשיא, מצטרפות להחלטתו להפוך את משכן נשיאי ישראל ל"בית ירוק"
משה ריינפלד
שופט בקנדה הורה לעיתונאים לגלות מיהו המקור במודיעין הקנדי שמסר להם מידע על אזרח מרוקני שנחשד שהוא סוכן רדום של אל-קאעידה
מיכל קונפורטי
הדברים נאמרו, בהתייחס ללחימה האינטנסיבית של העת האחרונה, בין צה"ל למשגרי הקסאמים לשדרות    ראש משלחת הצלב האדום: אנו נמצאים בקשר יומיומי עם צה"ל וארגוני החמושים הפלשתינים, במאמץ לשכנעם לכבד את האזרחים של שני הצדדים, ולפעול על-פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי
מיכל קונפורטי
מחר יתקיימו השיעורים האחרונים של הקורסים שהתקיימו במהלך הסמסטר עד כה, הבחינות שתוכננו ליום זה, והשיעורים הראשונים של הסמסטר, אשר ייקרא "א/1", שלא הועברו על-ידי הסגל הבכיר ששבת
משה ריינפלד
עורך הדין שמר 10 שנים בסוד את העובדה שהתביעה תדרכה שלא כדין את לקוחו כיצד להעיד נגד אדם אחר על ביצוע רצח ושוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il