X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מהדוח השנתי של רשות ההסתדרות לצרכנות גידול של 60% במספר התלונות בתחום חברות התקשורת הרשות קוראת לצרכנים "לנקוט באמצעי זהירות ברכישת מוצרים באינטרנט או בטלפון"
▪  ▪  ▪
40,000 תלונות בשנה [צילום: יח"צ]
אחת מכל 7 תלונות - בענף הטלפוניה

רשות ההסתדרות לצרכנות הכינה את דוח התלונות השנתי לשנת 2007. לפי הדוח, טיפלה הרשות בכ-40,000 תלונות, ועולה כי אחת מכל 6 תלונות (17% מהפניות) היתה בנושא מכשירי חשמל - ואחת מכל 7 תלונות (14% מהפניות) עסקה ברהיטים. נתונים אלו דומים לנתונים משנת 2006.
לעומת זאת, נרשם גידול של 60% במספר התלונות ב-2007 בתחום חברות התקשורת (הקווית והסלולרית) - ל-8% לעומת 5% ב-2006. תלונות הצרכנים בעניין מכשירי חשמל הן בעיקר עקב פגמים במוצר, אי-אספקה במועד, אי-גילוי נאות של תכונות המוצר ואי-קיום חובת מתן אחריות בהתאם לתקנות.
בתחום הרהיטים, עסקו התלונות בעיקר בפערים בין ההתחייבות הכלולה בהזמנה לבין מה שסופק בפועל, אי-נכונות של הסוחרים לתקן פגמים או לספק רהיטים תקינים, ואי אספקה במועד. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, קורא למשרד התעשיה והמסחר לפעול להחלת תקנות האחריות לרהיטים ולא רק למיכלולים חשמליים: "תקנות האחריות על מוצרי חשמל נכנסו לתוקפן בספטמבר 2006, ובשעתו נמנע התמ"ת מלהחילן על רהיטים, אך נתוני 2007 מלמדים על כך שיש לתת מענה הולם לתחום בעייתי זה שבו נפגעים אלפי צרכנים מדי שנה".
עקב תיקון שהוכנס לאחרונה בחוק הגנת הצרכן, יכול צרכן לתבוע פיצוי מהסוחר מבלי צורך להוכיח שנגרם לו נזק עקב התנהגות הסוחר. באשר לעלייה החדה בתלונות בתחום התקשורת, אומר הרשות כי על משרד התקשורת להמשיך להתערב באורח פעיל ונחרץ בנעשה בתחום. הרשות מתכוונת להעביר לשר התקשורת דוח מפורט על כל הבעיות הצרכניות שהתעוררו בתחום התקשורת - והצעות לפתרון.
כבכל שנה מפרסמת רשות ההסתדרות לצרכנות שורת המלצות לצרכנים, כיצד לנהוג ברכישת מוצרים ושירותים שונים. ההמלצות מתמקדות בבדיקה זהירה של המוצר והספק, הקפדה על קבלת תעודת אחריות ברורה ומפורטת כנדרש בחוק, קבלת מיפרטים מדויקים ביחס לתכונות המוצרים, שימוש זהיר באמצעי תשלום כגון הגבלת סחירות צ'קים, בדיקת מדיניות החזרת מוצרים בחנות שבה נרכשים הפריטים, וקריאת הסעיפים הבעייתיים בחוזים לאספקת השירותים השונים.

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
17% מתלונות הצרכנים בשנת 2007: על מוצרי חשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברת בוטנת המייצרת פיצוחים ופירות יבשים טוענת כי שופרסל הפרה חוזים עמה ונהגה כלפיה ב"דורסנות חסרת תום לב"
דרור מרום
תספק ל-2,800 החברה שירותי תקשורת סלולרית ותקשורת נתונים מתקדמת    הסכם ההתקשרות הוא למשך שנתיים, עם אופציה להארכה של שתי תקופות, כל אחת של שנתיים נוספות
ראובן לייב
כך לפחות מבשרת תיבת הקרדיטים של העיתון מהיום    מעריב: "אין תגובה"
משה ריינפלד
עו"ד ירון סהר טוען כי גיא תבור, מהנדס בכיר בגוגל, מסרב לשלם לו את מלוא שכר הטרחה על מכירת חלקו בחברת "קאסט אפ" למרדוק
דרור מרום
הרשת פונה ללקוחות ולקהל הרחב - בבקשה "לסייע לה בבחירת אופי ועיצוב חדר האורחים העתידי", באמצעות אתר האינטרנט של המלון הוותיק והמתיישן    השיפוץ יימשך 10 שנים - והמלון ימשיך לפעול במהלכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il