X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יואל אסתרון מ"ידיעות אחרונות תקף את "ישראל היום":" חינמונים הם אריזה ריקה", זאת אף-על-פי, שגם עיתונו מפיק חינמון
▪  ▪  ▪
מוזס. מו"ל ידיעות אחרונות [צילום: בוצ´צ´ו]

"למו"ל 'ידיעות אחרונות' יש קו מערכתי ברור ומודע - בעד שחיתות שלטונית". כך אמר עורך מעריב, דורון גלעזר, בכנס המדיה והשיווק של איגוד המפרסמים. גלעזר שימש בתפקידים בכירים בידיעות אחרונות במשך שש שנים, בהן כיהן, בין השאר, כעורך מוסף סוף השבוע של העיתון, 7 ימים.
יואל אסתרון, מו"ל העיתון הכלכלי החדש של ידיעות אחרונות, סירב לבקשת TheMarker לקבל את תגובתו לדבריו של גלעזר. אסתרון ישב עם גלעזר בפאנל ולא הגיב לדבריו, גם כשנאמרו בפני הקהל.
את הפאנל הנחה מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 לשעבר, שלום קיטל. המשתתף הנוסף בפאנל, פרט לאסתרון ולגלעזר, היה עורך עיתון החינם "ישראל היום", עמוס רגב.
אסתרון תקף במרומז את רגב ואת "ישראל היום" כבר בתחילת דבריו: "חינמונים", ציין אסתרון, "הם אריזה ריקה שאין בה עיתונות אמיתית". אסתרון לא התייחס לטענת הנגד של רגב, שהזכיר שידיעות אחרונות עמל אף הוא על עיתון חינם, "24 דקות".
רגב התייחס בדבריו לירידה בתפוצה של עיתוני הנייר בעולם ובישראל: "נכון הוא שיש ירידה בתפוצה של עיתונים מסורתיים -עיתונים בתשלום - אבל התפוצה של עיתוני חינם הולכת וגדלה".
רגב גם סימן את המתחרים שלו, כפי שהוא רואה אותם: "אני לא יודע אם אנחנו מתחרים ב-TheMarker או ב"גלובס", אבל אנחנו בהחלט מתחרים בשלושת העיתונים הגדולים; ידיעות אחרונות, מעריב והארץ צריכים לפחוד מאיתנו".
בתשובה לשאלת קיטל מדוע עזב את ערוץ 2 כדי לערוך את מעריב, ענה גלעזר: "זה רע מאוד לדמוקרטיה שיהיה רק עיתון גדול אחד בישראל. בהקשר הזה אני רואה בעריכת 'מעריב' אפילו אתגר פטריוטי".
גלעזר פרש בפני קיטל את חזונו: "תפקידה של העיתונות כמספקת חדשות נטו נגמר. בעתיד, צריכת החדשות תהיה רק באינטרנט, וכשזה יקרה - לעיתונות המודפסת תהיה עדנה מחודשת. העיתונות המודפסת צריכה להתרכז בערכים שהאינטרנט לא יכול להציע: אג'נדה, היררכיה של ידיעות, העמקה, פרשנויות, ידיעות יותר ארוכות וכד'".
אסתרון שירטט את הקו בין ענפי העיתונות שישרדו לבין אלה שיתקשו לשרוד במקום אחר: "קבוצות העיתונות המבוססות - אלה שעוסקות בעיתונות אמיתית - יסבלו פחות ממגמת ההיתכווצות".
אסתרון חזר ואמר כמה פעמים, כי הקו של המיזם של העיתון החדש של ידיעות אחרונות לא יהיה "חמוץ ומרושע" כמו אצל עיתונים אחרים. בתגובה לדברים אלה אמר גלעזר: "יש לי תחושה שאסתרון אמר את הדברים האלה בהדרכתם של משרדי פרסום".
אסתרון הסביר כי המיזם הכלכלי החדש של ידיעות אחרונות הוקם "מכיוון שיש רעב גדול לתכנים כלכליים. יותר אנשים רוצים להשתתף במשחק הכלכלי, להכיר את הכללים שלו ולהרוויח. קבוצת 'ידיעות אחרונות' הגיעה למסקנה שיש פה שוק אמיתי - והחליטה לפעול בו".
בתשובה לרמיזת גלעזר שאסתרון היה בין המתנגדים בהארץ להקמת TheMarker, כמיזם עיתונאי שיתמקד בתכנים כלכליים, ענה אסתרון: "אלה אגדות משעממות. האמת כאן לא סופרה".

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעזר: מוזס - "בעד שחיתות שלטונית"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חבל לקנות.יש אינטרנט.יש חינמון ל"ת
העולם מתקדם  |  20/01/08 21:19
2
גלעזר המשרת של מוזס מדבר
קצת מגוכח  |  21/01/08 07:09
 
- עזב בגלל הקו
מתוך ידיעות  |  21/01/08 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
השופט (בדימ.) אהרן ברק מזהיר: הרפורמות של שר המשפטים פרידמן עלולות להחזיר את הדמוקרטיה "שנים רבות אחורנית"    ועוד: בוועדה למינוי שופטים צריך להגביר דווקא את כוחם של השופטים
משה ריינפלד
הפרקליטות וקבוצת לאומי הגישו לאישור בית המשפט עסקת טיעון בפרשה שבה הואשמו קרנות לאומי במתן הטבות שלא כדין לעובדי לאומי
דרור מרום
גם מותגי הסלולאר, רשתות השיווק וקוקה-קולה כיכבו במסעות הפירסום בשנה החולפת    סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ-3.5 מיליון דולר    היא הוכיחה כי היא מאמינה באינטרנט, שכן כחמישית מתקציב הפרסום שלה מוטה לאפיק זה
מיכל קונפורטי
"עשינו הכל כדי להקל על הסטודנטים, ולמנוע מהם להפוך לקרבנות השביתה", אמר רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופסור יוסי בן-ארצי, שהדגיש כי לוח הזמנים החדש נקבע בהתייעצות עם אגודת הסטודנטים    ולמרות זאת - ימי השישי ינוצלו להשלמות
מיכל קונפורטי
כתוצאה מהקרה התייקרו מחירי הירקות, וזאת נוכח הירידה בזמינות תוצרת החקלאית    מידע מדויק יותר על מגמות השוק הצפויות אמור להתקבל בימים הקרובים עם סיום אמידת הנזקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il