X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כים שהשתתפו בדיון בוועדת המשנה לענייני התיישבות טוענים כי ועדת השרים לענייני התיישבות מתכוונת להקפיא כל בנייה מעבר לקו הירוק, כולל בירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר הר חומה]

בלשכת ראש הממשלה מכחישים כי הוחלט להקפיא את הבנייה בירושלים. גורמים בלשכה אמרו כי לא התקבלה שום החלטה כזו, וכך גם הובהר לנשיא בוש במהלך ביקורו בישראל.
בדיון בוועדה של הכנסת התברר היום, כי הוקפאה הבנייה בכל השכונות היהודיות בירושלים, שמעבר לקו הירוק, ובהן גילֹה, הר-חומה, פסגת זאב ורמות. נציגוֹת משרד השיכון ומשרד הביטחון הבהירו בדיון כי כל בנייה בשכונות ממזרח ומצפון לירושלים מחייבת כעת הֶיתֵר של משרד הביטחון ושל משרד ראש הממשלה. בעקבות הפרסום, הודיעה עיריית ירושלים כי תמשיך להאיץ את הבנייה בכל שכונות העיר.
ועדת המשנה לענייני התיישבות של ועדת חוץ וביטחון התכנסה (ב', 21.01.08) לדיון על הפסקת הבנייה ביהודה ושומרון לבקשתם של חברי הכנסת זאב אלקין (קדימה) ורובי ריבלין (ליכוד).
משתתפים בדיון טענו כי בוועדה נמסר שכוונת ועדת השרים לענייני התיישבות להקפיא כל בנייה מעבר לקו הירוק, כולל בשכונות בירושלים, וכן להפקיע משר הביטחון את סמכות אישורי הבנייה. למעשה הבניה נעצרה לחלוטין גם בשטחים ריבוניים של מדינת ישראל שמצויים מחוץ לקו הירוק, למשל בהר חומה.
ראשי הרשויות ביהודה ושומרון אשר השתתפו בדיון התריעו כי לא יוכלו לשרת את התושבים מבחינת הקמה ותחזוק של מבני ציבור, בתי ספר, מעונות ומבני דת, ואישורי בנייה אפילו ביחס להליכים פשוטים, כמו סגירת מרפסת או תוספת חדר - דבר הפוגע ביכולתם לתת מענה לגידול הטבעי בערים וביישובים.
לטענת חברי כנסת אשר השתתפו בדיון, הודיעו פקידים ממשלתיים שכל בקשה לאישור בנייה מועברת ישירות ללשכת ראש הממשלה. חברי הכנסת טענו כי המשמעות היא "שאולמרט נטל לעצמו את הסמכויות לאישור הבנייה מעבר לקו הירוק, וכך בעצם נבלמה כל בנייה. אין מדובר בהצהרת כוונות של ועדת השרים לענייני התיישבות, אלא מציאות דה-פקטו, וזאת ללא החלטת ממשלה או דיון בכנסת, ובניגוד להחלטות ממשלה קודמות".
"מדובר בדבר מסוכן ביותר שמכרסם בהישגים מדיניים של מדינת ישראל לגבי מעמד של גושי התיישבות שהושגו עם הממשלה האמריקני", אמר ח"כ אלקין. "אם אנחנו לא נותנים מעמד לגושי התיישבות אין שום סיבה לצפות שהאמריקנים יתנו. לגבי ירושלים, מדובר בפגיעה בריבונות הישראלית. הכנסת צריכה לעשות הכל להניע את ראש הממשלה והממשלה להחזיר את ההסדרים הקודמים ולבטל את הקיימים שחונקים את כל מרקם החיים המינימאלי".
לדברי ריבלין, "האמת התבררה במלוא חומרתה. אין בנייה מחוץ לקו הירוק אפילו בשטח ריבוני של מדינת ישראל, כולל בשכונותיה של ירושלים. ראש הממשלה נטל לעצמו סמכויות בלי החלטת ממשלה, בלי דיון בכנסת וגם בניגוד למסמך בוש מאפריל 2004 שמכיר בזכותה של ישראל להרחיב את גושי ההתיישבות לפי קצב הגידול הטבעי. יש קונצנזוס בקרב כל המפלגות הציוניות, למעט מרצ, שאזורים אלו יישארו בכל הסדר תחת ריבונות ישראלית, וראש הממשלה מתעלם מכך".

תאריך:  21/01/2008   |   עודכן:  21/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנייה בי-ם הוקפאה; לשכת רה"מ מכחישה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נסיכי חרות הפכו שמאלנים
מיכל מירושלים  |  21/01/08 14:35
 
- מי כמוך יודע. אתה עצמך שמאלני ל"ת
בוריס קרסני  |  22/01/08 00:00
 
- הצחקת אותי בוריס!!!!!!!!!!! ל"ת
מיכל מירושלים  |  22/01/08 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
העיתון אל אחבאר מפרסם תצלום של דיסקית של חייל צה"ל בצירוף עצמות חרוכות, וטוען שנמנע מלפרסם תצלומים בוטים יותר
הדר פרבר
סקר של גאלופ מצא: כי אזרחי מדינות מערביות ומדינות מוסלמיות מאמינים כי המחלוקת בין שני הצדדים מחריפה    נסקרים מהמערב חשים כי הם אינם מאמינים ששני הצדדים מכבדים זה את זה
ONE
שחקן האלופה, שכעס על החלפתו במשחק נגד אשדוד ודיבר נגד המאמן שום וחבריו לקבוצה, הושעה    ביום חמישי יעמוד בפני ועדת משמעת פנימית
משה ריינפלד
בשיחת טלפון עם נשיא מצרים השיב ראש הממשלה: לא נניח למצב לצאת מכלל שליטה    אולמרט אמר לשר החוץ ההולנדי: חמאס יצר משבר מלאכותי
ONE
לפני המשחק של מכבי פ"ת נגד האלופה, התארחו שחקני מכבי פ"ת למשחק נגד בני-נוער שלומדים גננות וטכנאות נוף    אוהד כהן על בית"ר: "יהיה קשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il