X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המעו"ף מאבד כעת כ-1.8%; הנדל"ן נופל ב-2.4% נוספים ומשלים נפילה של 19% מתחילת שנה; הונג קונג צנחה בכ-8%; סיאול איבדה 5.8%; טוקיו נסוגה ב-4.4%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הבורסה בתל אביב חווה יום קשה נוסף, אולם הירידות החדות התמתנו מעט בשעה האחרונה: מדד המעו"ף מאבד כ-1.8% ומדד ת"א 100 נופל ב-2.2%.
הירידות החדות בתל אביב מתרחשות על-רקע החרפת המפולת בשווקים: הבורסה בהודו כבר נפלה ב-11%, ואז נסגרה, ונפתחה מחדש בירידות של כ-3%; הונג קונג צונחת בכ-8%; סיאול מאבדת 5.8%; טוקיו נסוגה ב-4.4%.
אתמול נפלה הבורסה בתל אביב בכ-3%, על-רקע ירידות חדות שנרשמו בכל שוקי העולם. למרות שבארה"ב לא התקיים מסחר, חוותה אירופה את היום הגרוע ביותר מאז אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר, 2001.
החשש ממיתון כבד בארה"ב הוביל לירידות השערים ברחבי העולם - חשש שמלווה את השווקים מזה כשנה, והוביל לינואר שחור במיוחד עד כה, עם ירידות של כ-10% במדדים האמריקנים, וירידות חדות הרבה יותר בשווקים המתעוררים.
בין הענפים שנפגעו בצורה החזקה ביותר בארץ עד כה, אפשר למצוא את הנדל"ן והבנקים. מדד הבנקים צנח אתמול בכ-3.5%, כאשר חשיפתו למשבר המשכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב לא מניחה למשקיעים. היום נסחר מדד הבנקים בירידה של כ-1.3%. מניות הפועלים ולאומי מובילות את הירידות. מניית מזרחי טפחות הוספה לרשימת המניות המומלצות של מריל לינץ' בשווקים המתעוררים, שם כונתה "מקלט" ו"הזדמנות לטווח הקצר" מול ההמולה בשווקים.
מדד נדל"ן 15 צונח ב-2.4% ומשלים צניחה של 19% מתחילת ינואר, וזאת בהובלת המניות הכבדות ביותר בו, אפריקה ישראל ואלביט הדמיה.
טבע נסחרת בתשואת יתר על השוק היום, לאחר שהודיעה כי היא רוכשת את קוג'נסיס תמורת 400 מיליון דולר במזומן - הרכישה הראשונה של החברה בעידן שלמה ינאי. קוג’נסיס שפוצלה מחברת Human Genome Sciences ב-2006 עוסקת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות חלבון. החברה מעסיקה 70 עובדים. רכישת החברה תסייע לטבע להרחיב את נוכחותה בשוק התרופות הגנריות ממקור ביולוגי, שצפוי לצמוח במהירות בשנים הקרובות נוכח אובדן הגנת הפטנט על תרופות ממקור ביולוגי בהיקף של 60-50 מיליארד דולר עד 2015.
החברה לישראל עשויה לרכז עניין לאור השקת פרויקט הדגל של שי אגסי בו היא שותפה - המכונית החשמלית. אתמול חתמו על מזכר הבנות אגסי ורנו-ניסאן, חברת הרכב מספר 4 בעולם. המכונית אמורה לעלות על כבישי הארץ ב-2011.

תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שאלות שהופנו לסגנו של אוסאמה בן-לאדן: מדוע אל-קאעידה אינה תוקפת את הישראלים ומתי תהיה פעילה יותר במצרים, סעודיה וסוריה?
דרור מרום
באיגוד לשכות המסחר אומרים כי בתקופת החג קופצת צריכת הפירות היבשים בכ-300%    היקף השוק בשנת 2007 הגיע לכ-600 מיליון שקל - כלומר בט"ו בשבט נמכרים כשליש מסך הפירות היבשים בכל השנה
הדר פרבר
ד"ר גלאס אמרה כי לדעתה סובלת ספירס מציקלותימיה, הפרעה כרונית של מצבי רוח משתנים קיצוניים ולכן היא עלולה להתאבד
גלית יצחק
מומחים שונים ממליצים לשטוף את הפירות היבשים לפני האכילה, להגביל את צריכתם עקב הרמה הגבוהה של סוכרים וקלוריות    יש למנוע מילדים אכילת צימוקים ואגוזים וכל פרי וירק קשה    [צילום: פלאש 90]
הדר פרבר
הנשיא הזמני הודיע כי הפרלמנט יקבע את עתידו של המנהיג בפגישה שתיערך ב-24 בפברואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il