X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עליית הבורסות ב-0.5% על-רקע תנודתיות עזה בורסת פרנקפורט יורדת ב-0.9% מדד יורו סטוקס 50 מאבד 0.3% מניות הפיננסים והביטוח מובילות ההתאוששות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המפולת בבורסות העולם נבלמת היום באירופה. לאחר שנפלו בקרוב ל-4% בתחילת יום המסחר, יורדות כעת הבורסות ירידות קלות. בורסות לונדון ופריז אף עברו לעליות של כ-0.5%.
הבורסות ביבשת רשמו אתמול את הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-11 בספטמבר 2001. הירידה מחקה יותר מ-350 מיליארד דולר משווי השוק של חברות ביבשת - על-רקע חששות כי ארה"ב תגלוש למיתון ותגרור האטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית.
בורסת לונדון עולה ב-0.5% לאחר נפילה של 5.5% אתמול; בורסת פאריס מוסיפה 0.4% לאחר נפילה של 6.8% אתמול. בורסת פרנקפורט יורדת ב-0.9% לאחר שנפלה ב-7.2% אתמול; מדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי מאבד 0.3%, לאחר שנפל ביותר מ-4% בתחילת יום המסחר.
מדד יורו סטוקס 600 האירופי צנח אתמול ב-5.4% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-11 בספטמבר 2001 - ומשלים בכך נפילה של כ-25% משיא של 6.5 שנים שרשם בחודש יוני.
מגזרי הביטוח והפיננסים, אשר רשמו את הנפילות החדות, מובילים את העליות היום. UBS השווייצי עולה ביותר מ-3%; הבנק הצרפתי BNP פאריבה (סימול BNP.PA) עולה ב-2.5% לאחר שצנח אתמול ב-8%; חברת הביטוח הבריטית אביבה (סימול AV.L) מזנקת ב-4.5%; רויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ביותר מ-3%.
מוקדם יותר היום נמשכה המפולת בבורסות אסיה, זה היום השני. טוקיו נסגרה בנפילה של 5.7%, והשלימה בכך קריסה של 9.3% ביומיים האחרונים - הנפילה הדו-יומית החדה ביותר זה 17 שנים, אשר מחקה 39.2 טריליון ין (369 מיליארד דולר) משווי השוק של חברות ביפן.
בורסת שנחאי בסין, מהטובות בעולם בשנה שעברה, נסגרה היום בירידה של 7.2%. הונג קונג צונחת ביותר מ-7% והודו נופלת ב-7.6% בהמשך לצניחה של 7.4% אתמול. המסחר בבורסת הודו הופסק מוקדם יותר היום למשך שעה, על-רקע הנפילות החדות.
החוזים על מדדי הבורסות בוול סטריט מצביעים על ציפיות לירידות חדות של יותר מ-5% גם שם, לאחר שאמש לא התקיים מסחר בארה"ב, לרגל יום מרטין לותר קינג.
למעלה ממחציתן של בורסות המניות הגדולות בעולם נכנסו רשמית לשוק דובי, על-רקע חששות כי ארה"ב תגלוש למיתון ותגרור האטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית; כך לפי נתוני סוכנות הידיעות בלומברג.
בורסות המניות בלא פחות מאשר 43 מדינות ברחבי העולם, בהן צרפת ואיטליה, נכנסו רשמית לשוק דובי, המוגדר על-פי רוב כירידה של 20% בתקופה של 12 חודשים.

תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפולת נבלמת: לונדון ופריז עולות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בית הספר המרכזי להוראת השואה ביד ושם, האקדמיה לעיצוב ויצו חיפה ומספר אוניברסיטאות מאירופה, מפעילים פרויקט ליום הזכרון הבינלאומי לשואה    הפרויקט כולל עיצוב סדרה בת חמש גלויות שבהן מבטאים הסטודנטים את עמדתם, תחושותיהם ורגשותיהם כלפי היום הנורא
דרור מרום
הנהלים החדשים ייכנסו לתוקף בתחילת מרס - וייכללו עידכון בחישוב כל המדדים המובילים    שינוי שיטת השיקלול והתאמתה לסטנדרטים בינלאומיים יסייעו לשווק בחו"ל תעודות סל על מדדי הבורסה - שכן שיטת חישוב זו משמשת מדדים רבים בעולם שביניהם הפוטסי הבריטי והדאקס הגרמני
רותי אברהם
יועץ לשעבר לשר הרווחה הגיש תלונה נגד שופטת בית משפט לנוער    בתלונה לנציבת התלונות: ההחלטה במעמד צד אחד להוצאת התינוק - עיוות דין
איתי ברק
הוועדה לפניות הציבור דנה בנושא אשפוז קטינים בבתי חולים פסיכיאטריים    גפני: "צריך להיות מנגנון בקרה מסודר על מה שנעשה בבתי חולים אלה"
מיכל קונפורטי
המכינה הקדם צבאית בעכו צפויה לקלוט בתחילה כ-30 תלמידים, והיא מיועדת לבני נוער בגיל שמונה עשרה, תושבי הפריפריה, שסיימו בית ספר תיכון והחליטו לדחות את שירותם הצבאי בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il