X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצניחה/קריסה של ערך הדולר נבעה בעיקר מהחלטת נגיד הבנק הפדראלי בארה"ב להפחית את הריבית במשק האמריקני בשיעור חריג של 0.75 אחוז - ל-3.5 אחוז
▪  ▪  ▪
הדולר ממשיך לערער היציבות בכלכלה הישראלית [צילום: AP]
ההתמקדות בשוקי היורו תתחיל להשפיע רק בעוד שנתיים

שער הדולר צנח הבוקר (ד', 23.01.08) לשער הנמוך ביותר מזה כ-10 שנים - 3.67 שקל לדולר. לפני הצהריים "התייצב" שער המטבע האמריקני על 3.71 שקל לדולר, כאמור רמה נמוכה ביותר.
הצניחה/קריסה של ערך הדולר נבעה בעיקר מהחלטת נגיד הבנק הפדראלי בארה"ב, בן ברנקי, להפחית את הריבית במשק האמריקני בשיעור חריג של 0.75 אחוז, ל-3.5 אחוז. עתה קיימת ציפייה אף להפחתה נוספת מצד הבנק המרכזי בארה"ב, מה שמוסיף לחוסר הוודאות, החששנות, והבריחה מהדולר.
השפעות משנה לצניחה בשער הדולר התרחשו גם בשער האירו, היציב בדרך כלל, שירד היום בשיעור של כ-1.5 אחוז - לרמה של 5.43 שקל לאירו. גורמים בשוק ההון בישראל אינם מצפים לצעדים מהותיים בנושא מצד בנק ישראל.
בתעשיה טוענים היום כי צניחת/קריסת המטבע האמריקני, גורמת לצניחה/קריסה גם אצל אלפי יצואנים, העומדים להעלות את המחירים כדי לקזז את הכירסום בהכנסות והרווחיות. הדבר עלול להפחית את האטרקטיביות של המוצרים הישראלים בשווקי חו"ל.
לדברי מנכ"ל מפעל מילסטון לעיבוד אבן, דודו ניב, בשנה שעברה הפסיד המפעל 6 מיליון שקל בשל היחלשות הדולר. "אי אפשר להישאר במצב כזה לאורך זמן, זו קטסטרופה מבחינתי, ואין לי ברירה אלא להעלות מחירים. אני לוקח בחשבון כי מספר רב של לקוחות ינטוש אותי.
"כתוצאה מכך אצטרך לצמצם מאוד את פעילותי ואסגור את המפעל בארץ, המצוי באשדוד. ייתכן שאעביר את הפעילות לירדן, מצרים או טורקיה - שם אוכל לשנע את חומרי הגלם במחיר זול ולשלם שכר עבודה נמוך. 75% ממכירות המפעל הן לייצוא - ומתוכן כ-85%-90% לגוש הדולרי.
מנכ"ל חברת אמן ליציקות, המייצר חלפים לתעשיית הרכב, רונן יואלי, מוסיף כי בשנת 2007 הוא הפסיד כ-2 מיליון שקל בשל שחיקת הדולר, ואם שער הדולר יישאר ברמה הנוכחית הוא יפסיד השנה 5 מיליון שקל. "אני לא יכול להעלות את המחיר הדולרי ללקוחותיי בארה"ב - והנזק לאורך זמן למפעל הוא בלתי הפיך.
"אנו מתקשים להתחרות על פרויקטים עתידיים, ומתקשים להתמודד עם תחרות מול ספקים אמריקניים". גם הוא מדווח על "מחשבה עמוקה להעברת חלק מקווי הייצור למקומות אחרים בעולם". ההתמקדות בשוק האירו, כפי שנוקטת החברה, תיתן פירות רק בעוד שנתיים עד שלוש שנים.

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריסה מוחלטת בשער הדולר - ל-3.71 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקברניטים לא אכפת מעובדי ישראל
כלכלן  |  23/01/08 14:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
על-פי התוכנית, שהוצגה בכינוס הרצליה, יתווספו 2.3 מיליארד ש"ח לתקציב משרד החינוך בשנים הבאות    עוד בכינוס: מנכ"ל העמותה למצוינות בחינוך קרא להקמתה של מועצה לאומית למצויינות בישראל
משה ריינפלד
פסק דין שדחה את ערעורם עורר ויכוח היסטורי בשאלה האם היהודים שנותרו בעיר סיביו שברומניה במלחמת העולם השנייה היו נרדפי שואה
יפעת גדות
חוקרים גילו קשר בין צריכת קפאין לירידה בסיכון לסרטן השחלות    הקשר של הקפאין היה חזק יותר במקרים שבהם האישה מעולם לא השתמשה בגלולות למניעת הריון או בהורמונים לאחר גיל המעבר    ייתכן וצריכת קפאין מורידה את רמות האסטרוגן
גלית יצחק
ביום שבת ניידת טיפול נמרץ ביצעה החייאה בתינוק בן 4 חודשים, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותו    ביום ג' צוות נט"ן עזר לצעירה בלידת עכוז והצליח להציל את הוולד    באותו יום הצוות הציל תינוק בן שנה וחצי שאיבד את הכרתו
דרור מרום
בתקופת ההסכם הקודם שהיה בתוקף במשך עבור עד לסוף 2007 - ביצעה חברת הענק רכש גומלין בחברות ישראליות בהיקף של 1.1 מיליארד דולר    מנכ"ל הרשפ"ת: זאת חברה המהווה דוגמה לשיתוף פעולה תעשייתי מוצלח ומתמשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il