X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ הרוסי אמר שטיוטת האו"ם מרחיבה את הסנקציות הקיימות על אירן בכך שתקרא למדינות אחרות לעמוד על המשמר אירן: לא נקפיא את הפעילות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הטיוטא החדשה של האו"ם בנושא אירן אינה קוראת לסנקציות קשות, אלא מעודדת מדינות אחרות לעמוד על המשמר, כך אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב (ד', 23.1.08). כך למעשה מגדירה מועצת הביטחון הרחבה של התמריצים והעונשים אשר כבר קיימים אך אינה קובעת סנקציות חדשות, כפי שישראל וארצות הברית בעיקר היו רוצות לראות.
במסיבת עיתונאים יום לאחר שאושרה הטיוטא על-ידי 5 החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה, לברוב אמר כי רוסיה "אינה צופה סנקציות חמורות. היא קוראת לכל המדינות לעמוד על המשמר כשהן שומרות על קשרי סחר, כלכלה, תחבורה וקשרים אחרים עם אירן, כדי שהם לא ישמשו להעברת חומרים גרעיניים אסורים".
תנאים אלה "ייאכפו עד שחשששותיה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ייפתרו", הוסיף לברוב. פרטים על תוכן הטיוטא טרם פורטו.
הטיוטא שהתקבלה בברלין הוצגה כסימן של הסכמה בינלאומית כי אירן אינה יכולה לפתח נשק גרעיני ועל הצורך ללחוץ על המדינה להקפיא את פעילות העשרת האורניום שלה, תהליך אשר עלול לשמש למטרת פיתוח פצצת אטום. אירן טוענת כי מדובר בפעילות שמטרותיה אזרחיות בלבד.
אולם המסמך כאמור טרם פורסם. ארצות הברית לוחצת להטלת סנקציות נוספות על אירן אך רוסיה וסין, אשר סוחרות עם אירן ובעלות השקעות משמעותיות במדינה, מתנגדות לכך. גורמים בארצות הברית ובאירופה אמרו כי כל המשתתפים יצביעו לטובת ההחלטה, מה שמצביע על כך שהרוסים והסינים ככל הנראה הצליחו להשיג את מטרותיהם.
השרים נפגשו לאחרונה בספטמבר והסכימו להמשיך עם סנקציות חדשות בתוך חודשיים, אך לאחר פרסום דוח המודיעין האמריקני האחרון בדצמבר התגלה, כי אירן הקפיאה את פעילות הגרעין שלה ב-2003, מה שפגע בסיכוייה של וושינגטון להגשים את רצונה ולכפות כאמור סנקציות נוספות על טהרן. באירן הכריזו על הדוח האמריקני כעל ניצחון.
גורמים ברצות הברית אמרו אתמול כי ההסכם שנחתם הוא סימן לכך שעל אף הדוח, הקהילה הבינלאומית עדיין חוששת מכוונותיה של אירן.
אירן: לא נעצור הפעילות
פעילות הגרעין של אירן לא תיעצר בעקבות כל החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שתכפה סנקציות על הרפובליקה האיסלאמית, כך אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד.
כאמור לא מדובר בסנקציות כפי שארצות הברית הייתה רוצה לראות, אך בהחלטת מועה"ב מוגדרות הרחבות לתמריצים ולעונשים אשר הופיעו בטיוטא הקודמת.
"מנקודת המבט שלנו, הנושא נגמר. הנפקת החלטה חדשה לא תהיה בעלת השפעה כלשהי על התנהגות האומה האירנית", כך ציטטה סוכנות הידיעות האירנית אירנ"א את הנשיא האירני.
אמדינג'אד הוסיף כי "אירן משתפת פעולה באופן טוב מאוד עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולאף אחד מלבד הסוכנות אין זכות להתערב בעניין הגרעין האירני".

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האו"ם לא יטיל סנקציות חדשות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד סתם אזרח?!: ל"ת
פוטה 1939  |  23/01/08 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
והפעם בדיל אטרקטיבי - שואב האבק הקטן בעולם, בגודל של אצבע, בעל חיבור USB למחשב. מדוע אתם צריכים אחד כזה ועל איזו בעיה הוא מספק פתרון? איפה ניתן לרכוש אותו ובאיזה מחיר?
עידן יוסף
דייני הסנהדרין ביקר אצל נכבדי העדה הדרוזית    הוחלט על הקמת ועדה משותפת לבדיקת טענות ההתנכרות והקיפוח כלפי העדה הדרוזית    מסקנות ביניים בפרק זמן קצוב
דרור מרום
הצניחה/קריסה של ערך הדולר נבעה בעיקר מהחלטת נגיד הבנק הפדראלי בארה"ב להפחית את הריבית במשק האמריקני בשיעור חריג של 0.75 אחוז - ל-3.5 אחוז
זאב קם
על-פי התוכנית, שהוצגה בכינוס הרצליה, יתווספו 2.3 מיליארד ש"ח לתקציב משרד החינוך בשנים הבאות    עוד בכינוס: מנכ"ל העמותה למצוינות בחינוך קרא להקמתה של מועצה לאומית למצויינות בישראל
משה ריינפלד
פסק דין שדחה את ערעורם עורר ויכוח היסטורי בשאלה האם היהודים שנותרו בעיר סיביו שברומניה במלחמת העולם השנייה היו נרדפי שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il