X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סקר TGI ל-2007: חשיפה של 15% ל"ישראל היום" בניגוד למגמה הכללית של ירידה בקריאת עיתונים, העיתונות הכלכלית פורחת מגמת ירידה ברדיו, תחנות גל"צ מובילות, עלייה לתחנות האזוריות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המנצחים הגדולים של השנה בתחום העיתונות המודפסת הם העיתונים הארץ ו-TheMarker. כך עולה מנתוני סקר TGI מקבוצת טלסקר הבודק את הרגלי קריאת העיתונים של הישראלים. הארץ עלה בכ-14% ברמת החשיפה שלו ב-2007, והגיע לרמת חשיפה של 7.4%. TheMarker עלה ב-2007 ב-22.6% ורשם נתוני חשיפה של 6.5% לעומת 5.3% ב-2006. גם בתחום המגזינים, בולטת עלייתו של מגזין TheMarker, שרשם עלייה משמעותית של 38.7%. כעת נחשף המגזין ב-4.3% לעומת 3.1% בשנה שעברה.
נתונים אלו מרשימים אף יותר לאור העובדה ששני העיתונים הגדולים האחרים, ידיעות אחרונות ומעריב,­ רשמו ירידות. מעריב רשם ירידה דו ספרתית כאשר נחשף ב-2007 רק ב-17%, כ-11.5% פחות משנה שעברה. ידיעות אחרונות רשם ירידה מתונה יותר של 3.5% ונחשף השנה ב-38.4%. "גלובס" רשם עלייה של 6.25% בחשיפתו ביחס לשנה שעברה, והגיע לחשיפה של 3.4%.
"ישראל היום" הגיע לחשיפה של 15% במהלך תקופת הפצתו­ במחצית השנייה של 2007. כניסתו של החינמון לא גרמה לעלייה בחשיפה הכללית לעיתונים בחצי השנה הראשונה של 2007 (ינואר-יוני), כאשר החינמון לא היה על המפה, חשיפת העיתונים הארציים היתה גדולה יותר והגיעה ל-58.9%.
דווקא כאשר "ישראל היום" נכנס למעגל התפוצה, נרשמה ירידה של 1.2% בחשיפת העיתונים ל-57.7%. איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל, מסביר: "מגמת הירידה של העיתונות הכתובה לא חדשה, אלא שבשנה שעברה השוק הישראלי עבר שינוי עם הפצתו של העיתון 'ישראלי' שבחר בדרך הפצה מיוחדת (ברכבת) שגרמה לעצירת הירידה, בעקבות חשיפה לקוראים חדשים. במהלך 2007, עם היעלמותו של 'ישראלי' ואופן ההפצה שלו, נמשכה מגמת הירידה העולמית".
תמונה דומה עולה גם בקרב עיתוני סוף השבוע, כאשר עיתון הארץ רשם עלייה משמעותית של 6.33% לחשיפה של 8.4%. גם במקרה זה מעריב רושם את הירידה תלולה ביותר כאשר איבד מחשיפתו 11.7% ונחשף בסופי שבוע ב-21.9%. ידיעות אחרונות שמר על אחוז החשיפה שלו בסופי שבוע ונחשף ב-50.7%, בדיוק כמו בשנה שעברה. "גלובס" רשם עלייה של 8% בחשיפה שלו, ועומד על חשיפה של 2.7% בסופי השבוע.
בניגוד למגמה הכללית של ירידה בקריאת עיתונים, העיתונות הכלכלית פורחת.­ העיתונים הכלכליים רשמו עלייה כללית של 19.7% ונחשפו ב-46.2% (לעומת 38.6% ב-2006).
גם כאן את העלייה המרשימה ביותר רשם עיתון TheMarker, שעלה ב-2007 ב-22.6% ורשם נתוני חשיפה של 6.5% לעומת 5.3% ב-2006. מוסף הכלכלה של ידיעות אחרונות רשם עלייה קלה מאוד של 3.3% ביחס ל-2006 ונחשף ב-21.7% באמצע השבוע, זאת לעומת חשיפה של 21% ב-2006. "גלובס" רשם ב-2007 עלייה של 6.25% ונחשף ב-3.4% לעומת 3.2% ב-2006.
"מעריב עסקים" נשאר נאמן לתוצאות הנוספות של מעריב ונחלש בכ-5.5% ב-2007 ל-8.6% לעומת 9.1% ב-2006. גם בסוף שבוע נרשמה ירידה ב"מעריב עסקים", אפילו ירידה של כמעט 9%, כשהוא נחשף ב-10.2% לעומת 11.6% ב-2006.
בקרב העיתונות החרדית, השינוי המשמעותי היחיד שנרשם הוא עלייה של כ-20% בחשיפתו של העיתון "בקהילה". שאר העיתונים רשמו ירידות מתונות באחוזי חשיפתם.
בתחום המגזינים, בולטת עלייתו של הירחון "מגזין TheMarker", שרשם עלייה משמעותית של 38.7%. כעת נחשף המגזין ב-4.3% לעומת 3.1% בשנה שעברה.
שאר הירחונים רשמו ירידה בחשיפתם, זאת למעט "נשיונל גאוגרפיק", "טבע הדברים" ו"בלייזר".
בכיסוי תחנות הרדיו נמשכת המגמה הכללית של ירידה באחוזי האזנה, אם כי הירידה ב-2007 מתונה בהרבה ביחס לשלוש שנים האחרונות. דווקא תחנות הרדיו האזוריות רשמו עלייה באחוזי האזנה שלהן - עלייה קטנה של 1.16% ל-34.9%. תחנות הרדיו הארציות רשמו ירידות באחוזי ההאזנה - גלי צה"ל ירדה ב-2.64% ל-25.8%, גלגל"צ כמעט ושמרה על אחוזי האזנה דומים לשנה שעברה ונחשפה ב-27.2% ואילו רשת ב' רשמה ירידה של כ-4% ל-29.1%.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על-ידי חברת מחקרי סינגל סורס מקבוצת טלסקר. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של יותר מ-10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגיל 18 ומעלה, המשקפים אוכלוסיה של כ-3.7 מיליון איש.

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיעות מוביל, מעריב מתרסק, הארץ עולה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם מקור ראשון? הצופה? ל"ת
אלו לא מענינים?  |  24/01/08 17:58
 
- העיתון המעניין היחיד לא דווח
אודי, ירושלים  |  25/01/08 18:12
2
הכתבה היא של דה מארקר
תוכי ירושלמי  |  25/01/08 07:48
3
ישראל היום יחליף את מעריב
יאיר2  |  25/01/08 16:12
 
- ישראל היום
ישראל היום  |  26/01/08 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
תלונה הוגשה למבקר הרשות השנייה נגד קריינית חדשות ערוץ 10 שקראה בפתח מהדורת שבת להידברות עם חמאס
משה ריינפלד
שופטת גזרה על השניים 40 חודשי מאסר בפועל לאחר שקבעה כי ירו באקדחים אל בני החמולה היריבה בקטטה המונית שבה ירה גם הצד נגד
אלעזר לוין
החברה רכשה בעבר 3.7% במרלינד, אך שמה נחשף רק היום, לאחר שרכשה 3.2% נוספים ב-31.1 מיליון דולר    העסקה נעשתה במחיר הגבוה ב-7% ממחיר הבורסה
אלעזר לוין
השקיעה במגרש כ-50 מיליון שקל    המגרש ב"עיר ימים" מיועד לבנית מגדל בן 35 קומות, 120 דירות    המוכר ישלם 130 מיליון שקל    המכירה תשפר את תזרים המזומנים
עידן יוסף
בכנס הרצליה מאשים אולמרט את יריביו הפוליטיים בניצול "דם הבנים בתאווה פוליטית שאין לה שובעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il