X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יציאת עזה נמשכת גם היום: מצרים מרשה לפלשתינים מרצועת עזה לצאת גם הבוקר, אך מונעת מעבר לקהיר צה"ל עצר 50 חשודים בדרום רצועת עזה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למרות הירידה במספר הפלשתינים היוצאים מן הרצועה אל שיטחה של מצרים, וחזרת מקצתם אל שטחיה, יציאת תושבי עזה למצרים נמשכת גם הבוקר (יום ה', 24.1.08). ערוץ אל ג'זירה דיווח, כי עשרות אלפי פלשתינים עברו כבר הבוקר לשטח המצרי, וחגיגת הקניות מצידם נמשכת.
הלילה הודיע משרד החוץ המצרי כי מעבר רפיח יישאר פתוח עד לחזרתם של הפלשתינים בחזרה לרצועת עזה. דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, אמר בראיון לרשת סי-אן-אן כי "אנחנו פותחים את המעבר בשל המשבר ההומניטרי החמור בעזה". הוא העריך שלאחר שהפלשתינים יצטיידו במצרכים חיוניים, הם ישובו לעזה.
מצרים נוקטת צעדים על-מנת למנוע מפלשתינים הנמצאים בסיני לעבור מערבה ולהגיע לקהיר. כמו-כן נמסר, כי נשיא מצרים, חוסני מובארק, הורה למנוע מחמושים מלהסתובב בשטח המצרי וכן הורה לעצור כל פלשתיני הנושא נשק.
גורמי ביטחון מצרים מסרו כי הם עושים מאמץ לחסום את המוני הפלשתינים ולהשאירם בחצי האי סיני, ועל כן סגרו את "גשר השלום" מעל תעלת סואץ. כלי תקשורת ערביים דיווחו כי הפלשתינים רוקנו אתמול את השווקים ברפיח המצרית ובאל-עריש. בתי המסחר נאלצו לסגור את שעריהם לאחר שרוב הסחורה אזלה. העיתון א-שרק אל אווסט דיווח כי מחירי הסחורות והתחבורה בצפון סיני האמירו, והפלשתינים עטו בעיקר על תרופות, סיגריות וגז בישול.
ישראל לא תאפשר העברת סחורה בכרם שלום
גם היום לא תאפשר ישראל למשאיות להעביר סחורה דרך מעבר כרם שלום. גורמים ביטחוניים אמרו כי ההחלטה התקבלה בשל קריסת הגבול בין עזה למצרים. הגורמים ציינו כי בין הבורחים מהרצועה יש ודאי מחבלים, העלולים לחזור אליה עם כסף ועם אמצעי לחימה.
מועצת הביטחון תנסה לגבש הצהרה
גם האו"ם מבקש להתערב בנעשה. מועצת הביטחון תשוב ותתכנס הערב לנסות לגבש הצהרה משותפת על המצב רצועת עזה. יושב-ראש המועצה, שגריר לוב, אמר כי בהתייעצויות סגורות הסכימו 14 מתוך 15 החברות על הנוסח שהושג אתמול. שגריר סוריה הזהיר כי אם תתנגד ארצות הברית לנוסח, ידרשו מדינות ערב כי המועצה תקבל החלטה מוסכמת או שיפנו לעצרת הכללית, שם יזכו ברוב. בהצהרה, קוראת מועצת הביטחון לישראל לפתוח את המעברים לרצועה, ומביעה דאגה עמוקה מההידרדרות במצב ההומניטרי שם. המועצה קוראת לכל הצדדים להפסיק מייד את האלימות, ואת כל הפעולות המנוגדות לחוק הבינלאומי ומסכנות את חיי התושבים, ובהן גם את ירי הרקטות אל ישראל.
צה"ל פעל בדרום הרצועה ובצפונה
כוחות צה"ל פעלו הלילה בדרום הרצועה ובצפונה, והבוקר יצאו מהשטח. במהלך הפעילות בצפון הרצועה נתקלו החיילים במחבל חמוש, והרגו אותו. בדרום הרצועה עצרו כוחות צה"ל כ-50 פלשתינים חשודים, והם הובאו לחקירה בישראל.

תאריך:  24/01/2008   |   עודכן:  24/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מובארק: לעצור נושאי נשק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היום התבשרנו שהמצרים ידעו!!!!
ב.פ  |  24/01/08 09:24
2
יצאו לקנות תרופות, סיגריות וגז
טיול מיותר  |  24/01/08 10:56
3
להשאיר את עזה תחת מצרים
קוסם  |  24/01/08 12:17
4
הוי אחת לאחת
גדול מאוד  |  24/01/08 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התקשורת הפולנית תיארה את התאונה כאחת מהקשות מזה כמה עשורים    הנשיא קיצר את ביקורו בקרואטיה כדי לשוב לפולין היום
יפעת גדות
גברים שסווגו כמוחצנים ביותר היו בסיכוי גבוה פי 1.73 לסבול מהשמנה לעומת עמיתיהם המופנמים ביותר    נשים מוחצנות היו בסיכוי גבוה פי 1.53
הדר פרבר
משכה את השתתפותה בכינוס בשל הצפי כי ינקוט בקו תוקפני מדי כלפי ישראל    אירן הוזמנה להיות חברה בוועדה המארגנת של הכינוס    האו"ם: "הגזענות היא נושא חשוב מכדי שמדינות העולם לא יתעלו על ההבדלים בינהן"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי כאשר בני זוג נשואים דיכאו את כעסם כשאחד מהם תקף בצורה לא הוגנת את השני, מוות מוקדם היה בשכיחות גבוהה פי שניים לעומת כל שאר הזוגות
יפעת גדות
השקתו של ה"מקינטוש" חשפה שורה של חידושים בתחום המחשבים האישיים, כמו מערכת הפעלה גרפית, עכבר וכונן דיסקטים חדשני של 3.5 אינץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il