X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהלים בתחום התיירות הנכנסת והמלונאות מעריכים כי המשבר האמריקני והעולמי הם קצרי טווח - וכי התיירות בתקופת הפסח תהיה במתכונת הרגילה בתחום הנדל"ן מעריכים כי המשבר עלול לגרום לביטול תוכניות לרכישת דירה - מגמה שתקוזז עקב המחסור במרכז הארץ כל הבכירים חוששים מפגיעה בכושר קנייה "ובמצב הרוח הכלכלי" של הציבור
▪  ▪  ▪
מנכ"ל רשת הקו-אופ, עמי מנדל[צילום: יח"צ]
יו"ר מכון התקנים, עמיקם בן-צבי [צילום: יח"צ]

מנכ"ל ISS, שמעון שובל [צילום: יח"צ]

שאול דור, מנכ"ל מלונות C-HOTELS
[צילום: יח"צ]

משבר שער הדולר, ומשבר הבורסות מסביב לעולם, שסבלו ביומיים האחרונים מצניחות, מעוררים חוסר אופטימיות בקרב מנהלים בכירים בכלכלה והעסקים בישראל באשר לבאות. רובם משוכנעים כי הכלכלה הישראלית לא תוכל להתחמק לחלוטין מהשפעות המשבר, שהחריף עקב הורד הריבית החריגה של שלושת-רבעי האחוז מצד נגיד הבנק הפדראלי בארה"ב, בן ברנקי.
מנכ"ל רשת קו-אופ ישראל, שלה מחזור פעילות של 1.1 מיליארד שקל בשנה, רמי מנדל, אומר כי "קריסת הבורסות היא סממן רע מאוד לכלכלה בישראל. ההשפעה תהיה במיוחד על חברות ציבוריות, על כספים נזילים במערכת הפיננסית, משקיעים זרים, ופגיעה אישית בכל אזרח ביכולת הקנייה שלו. זאת - החל ממוצרי צריכה ועד לפגיעה בביצוע עסקות בתחום קניית דירה, רכישת רכב, רהיטים וחופשה. כאשר נפילת הבורסה מצטרפת לירידה הקשה של שער הדולר - הפגיעה תהיה קשה מאוד בחברות שבהן מרכיב הייצוא גדול".
ישראל חלק מהכלכלה הגלובאלית
יו"ר קבוצת ויטה פרי הגליל, ד"ר ארנון פרי, טוען כי "הכלכלה הישראלית היא חלק מהכלכלה הגלובאלית, ושיעורי הריבית בארה"ב ישפיעו גם כאן. הדולר החלש ייחלש עוד יותר, ויש להרחיב את הייצוא שלנו לגוש האירו. אם נישאר עם השווקים המסורתיים - התמורות יילכו וירדו. המצב הפוליטי-ביטחוני אצלנו לא יציב, והתמונה ל-2008 לא נראית מעודדת במיוחד. זה לא אומר שלא ייתכנו סיפורי הצלחה קונקרטיים בתחום ההיי-טק, אך לעומת זאת בשוק הנדל"ן - המספרים שהיו ב-2007 לא יחזרו".
מנכ"ל קבוצת ISS ישראל, שמעון שובל, המעסיקה כ-13,000 עובדים בחברות שמירה ושירותים, גורס כי "נפילת הבורסות יכולה להביא למשבר כלכלי, עד למיתון במשק, והדבר יכול להשפיע מייד על כל החברות והעסקים - ולתקופה לא קצרה. אין ספק שמשבר האשראי בארה"ב, שהחל לפני כחצי שנה, והאכזבה של השווקים הפיננסיים מהתוכנית הכלכלית שהוצגה לאחרונה בארה"ב - הביאו למגמה שבה גם שווקי אירופה, וישראל בתוכם, יסבלו מההאטה בצמיחה הכלכלית. אולם, מכיוון שהכלכלה הישראלית חזקה - ניפגע פחות ממדינות אחרות באירופה ובמזרח הרחוק".
עד לפסח זה יעבור
יו"ר קבוצת אופיר טורס, בועז וקסמן, מעריך כי המדובר "במשבר קצר ואנחנו רואים שינויים גדולים לקראת פסח. חלק גדול מהבעיות יפתרו באותה התקופה, כי זהו משבר לטווח קצר. האמריקנים יידעו לצאת מהמשבר ואנחנו - אם התגברנו על מלחמת לבנון בקיץ 2006 - נצא גם ממשבר חורף 2008".
מנכ"ל חברת משהב, שמואל בירנבוים, גורס כי ענף הנדל"ן, ובמיוחד באזור המרכז, לא ייפגע למרות ירידה מסוימת בחסכונות של הציבור כתוצאה מנפילת שווי תיקי ההשקעות - ובמיוחד לאור העובדה שאין היצע גדול של קרקעות באזור המרכז. "לנפילת הבורסות יכולות להיות שתי השלכות מנוגדות; מצד אחד, חלק מהציבור שיוציא את כספו מהבורסה יפנה אותו לעסקות בתחום הנדל"ן. מצד שני אנשים שהתבססו על סכום קבוע לרכישת דירה, לא תהיה באפשרותם לרכוש את הדירה בעקבות שחיקת חסכונותיהם. תהיה גם פגיעה ברכישת דירות מצד תושבי חוץ לטווח הקצר. לטווח הארוך הצפי הוא ששוק הנדל"ן לא ייפגע בשנת 2008 אלא להיפך - וצפויה בו פריחה במיוחד בתחום מחירי הדירות".
השפעה על מצב הרוח לטווח קצר
מנכ"ל רשת C-HOTELS, שאול דור, אומר כי "ירידת הבורסות עשויה לפגוע במצב הרוח והרצון של הציבור לצאת לנופש - ללא קשר לעתודות הכספיות שבידיו. המיתון בארה"ב עשוי להשפיע על כניסת תיירות נכנסת לישראל, והתחזית היא שעד לפסח הגל הזה יעבור - והפגיעה בתיירות היהודית הנכנסת לשיא בתקופה זו תהיה מזערית".
יו"ר מכון התקנים, עמיקם בן-צבי, טוען כי ירידת הבורסות יכולה להשפיע על מצב הרוח הלאומי לטווח קצר בלבד - ולפגוע בנושא הביקוש למוצרי צריכה. "אין לי ספק שתוך כ-3 חודשים הגל העכור הזה יהיה מאחורי הכלכלה הישראלית - שהיא כלכלה חזקה, שיעורי אבטלה נמוכים ומגמת צמיחה שתימשך. גם המנכ"ל המשותף בחברת מדיסון פארמה, שמואל ברקוביץ, חושב כי בטווח הקצר השפעת נפילות הבורסות תהיה מינורית. "השפעה קשה יותר על המשק נגרמת משער הדולר הנמוך".

תאריך:  24/01/2008   |   עודכן:  24/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהלים בכירים: לעבור מגוש הדולר לפעילות באירו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל אחד מדבר מהפוזיציה... ל"ת
דוד צימרמן  |  24/01/08 15:11
2
דולר מול אירו
שאול א.  |  24/01/08 16:18
3
אולמרט בזבז את כל חסכונות ביבי
והרס את הכלכלה  |  24/01/08 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
איך להפוך מלובש סחבות לעוטה בגדי פאר? הספר הבא מדריך כיצד להשיג במהירות רווחים נאים בבורסה, לכאלו שאין ממון רב בכיסם, באמצעות גישה מיוחדת    מה הקשר לכרישים? למי הגישה מתאימה?
מערכת PCאון
ראש קבוצת הרגולטורים להגנת מידע באיחוד האירופי קבע כי יש להתייחס לכתובות IP כאל מידע פרטי    ומי לא ממש משתפת פעולה? שלושה ניחושים
דוד רוזנטל
בעיר צעירה כמו מודיעין, צריך מודיעין מקצועי כדי למצוא בית קפה ראוי    דוד רוזנטל ופוער הלוע שלצדו איתרו את קפה אנג'לו במודיעין סנטר, שמנסה למשוך את הספגטי משני קצותיו, ואפילו מצליח
איריס פרחי
התובע טען שנחשד בגניבה על לא עוול בכפו ופניו הולבנו ברבים    הנתבעת השיבה שהתובע הכניס חבילת קבוקים למארז של קולה    התביעה נדחתה בחיוב הוצאות
איריס פרחי
התובע קנה קולט אדים שפיזר את האדים וטען שהמוצר פגום    החברה השיבה שהתובע עשה שימוש לקוי. בית המשפט ביטל העסקה והשיב לתובע את כספו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il