X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיריה דרשה כבר לפני כ-6 שנים משטראוס לפנות את המגרש - והיא לא פינתה. בנובמבר 2004 הבטיחה לפנות את הג'קוזי תוך חודש, אך לא פינתה עד היום העיריה לא עשתה דבר במשך שנים נגד הפלישה
▪  ▪  ▪
[צילום: סיון פרג´]

עפרה שטראוס הבטיחה כבר בנובמבר 2004 לפנות תוך 30 יום את הג'קוזי מהמגרש בצהלה, הנמצא בבעלות העיריה, אך לא קיימה את הבטחתה עד היום. עובדה זו, וכן עובדות נוספות הנוגעות הנוגעים להתנהגותה של שטראוס בפרשה, עולות ממסמכים בפרשה שהגיעו לידי Nfc, ונחשפים לראשונה (24.1.08).
מן המסמכים עולה, כי מדובר במיתחם בן 7.35 דונם בצהלה, בבעלות העיריה, שסביבו מגרשים שעליהם נבנו וילות. שטראוס - בשמה אז, עופרה להט יסמין - קנתה ביוני 1999 שני-שליש מהמגרש והוילה ברחוב המצביאים 33. בן זוגה, עדי קייזמן, קנה את השליש הנותר במאי אשתקד, אך מן המסמכים ברור, כי היה מעורב בפרשה עוד לפני כן.
כבר לפני כשש שנים, במאי 2002, דרשה העיריה משטראוס לפנות את השטח. מנהל אגף נכסי העיריה, אלי לוי, כתב למשפחת להט-שטראוס, במכתב שהעתקו בידי Nfc : "הינך מחזיק ועושה שימוש בקרקע שבבעלות העיריה, תוך סיפוח השטח העירוני לחצר ביתך שלא כדין. הינך נדרש לפנות את השטח העירוני תוך 30 יום". כבר אז הזהירה העיריה, כי תגיש תביעה משפטית, אם המשטח לא יפונה.
"עפרה שטראוס - פולשת או מסיגת גבול"
שטראוס לא פינתה את השטח, הדרוש לעיריה לפיתוח לצרכי ציבור. לדברי העיריה, היא ובן זוגה עדי אברהם קייזמן הקימו בו ג'קוזי ובית עץ, גדרו אותו בגדר וערכו בו מסיבות ואירועים פרטיים, ללא הסכמת העיריה וללא בקשת רשות ממנה. העיריה: "שטראוס וקייזמן הם פולשים ו\או מסיגי גבול".
ב-6 בספטמבר 2004 דרשה העיריה מבאי-כוחם של שטראוס-קייזמן, בפגישה ביניהם, לפנות את השטח. למחרת, הודיעו שטראוס לעיריה כי "כבר החלו בהסרת הגדרות".
ב-27 באוקטובר ביקרו בשטח מנהלת מחלקת הפיקוח, חנה רומנו, ומנהל מדור פיקוח ופינויים של העיריה. להפתעתם התברר שהאמת היא, שכמעט ולא נעשה דבר. שטראוס-קייזמן פירקו חלקית את הגדר מול ביתם, אך כל יתר הגדרות, כולל חומות אבן, נשארו (לדברי העיריה, בכתב התביעה).
העיריה העבירה את הטיפול בנושא לעורכי-דין. אלו שלחו ב-15 בנובמבר מכתב לשטראוס, ודרשו להודיע תוך שבוע על הסכמתם (!) לפינוי מלא של כל שטחי הפלישה, עם לוח זמנים קצר. כבר אז - לפני יותר משלש שנים - הזהירה העיריה כי תגיש נגדם תביעה משפטית, וכן תדרוש משטראוס לשלם דמי שימוש , מאחר שהשתמשה במגרש של העיריה במשך שנים.
"אני מעוניינת בשיתוף פעולה עם העיריה"
גם שטראוס העבירה את הנושא לטיפול עורכי דין. לאחר שבועים, ב-30 בנובמבר, הודיעו לעיריה כי "שטראוס שכרה פועלים וגרמה להסרת הגדרות" (העיריה, כאמור, טוענת אחרת). שטראוס הבטיחה להסיר את הג'קוזי. לדבריה, פנתה לחברה המתמחה בכך, והיא מעריכה שהג'קוזי יוסר תוך 30 יום. שטראוס:"אינני מתעלמת, חלילה, מדרישת העיריה... אני מעוניינת בשיתוף פעולה עם העיריה". היא גם הזמינה את הפקחים לבקר במגרש בעוד חודש, כדי לראות במו עיניהם שהג'קוזי הוסר.
העיריה עיכבה במשך שלוש שנים את הסילוק
הפקחים לא הגיעו, לא אחרי חודש ולא אחרי שנה. לא ברור מדוע. העיריה חיכתה כמעט שלוש שנים, ולא עשתה דבר. יתכן ששטראוס-קייזמן הבינו מחוסר המעש, שהעיריה מוותרת על דרישותיה.
עיריית תל אביב התעוררה לאחר כשלוש שנים. ב-18 באוקטובר אשתקד חידשה העיריה את דרישתה לפנות את המגרש. לאחר מכן היו חילופי מכתבים נוספים בין הצדדים. בין היתר טענה שטראוס כי השטח האמור "מטופח מאוד", והעיריה אומרת בתשובה כי השטח מיועד "לרווחת הכלל ולא לרווחתך".
ב-6 בנובמבר שלחה העיריה מפקח לבדוק את השטח. הוא מצא כי הג'קוזי לא הוסר (שלוש שנים לאחר ששטראוס הבטיחה להסירו!). הוא גם גילה על מגרשה של העיריה בית שנבנה על עץ, גדרות מתכת ורשת וכן כלובי צפרים.
עדי אברהם קייזמן הוזמן לפגישה בעיריה, ב-9 בינואר, ושם דרשה ממנו העיריה לפנות את השטח ולהחזיר את החזקה במגרש לעיריה. הדרישה לא נענתה.
תביעה בסדר דין מקוצר
עתה תובעת העיריה לדין את שטראוס-קייזמן בבית משפט השלום בת"א. עו"ד אילן שרקון מבקש שבית המשפט יוציא צו המורה להם לפנות מיידית את המגרש, להרוס את כל המבנים שנבנו ללא היתר, להחזיר את המגרש למצבו המקורי ולהחזירו לעיריה. שטראוס-קייזמן גם נדרשים לשלם הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין.
התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר. בהליך זה אין הנתבע זכאי אוטומטית להגיש כתב הגנה. אם ברצונו להגיש כתב הגנה, עליו לפנות לבית המשפט, לבקש רשות להגישו, ולהסביר מדוע.

תאריך:  24/01/2008   |   עודכן:  24/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: עפרה שטראוס הבטיחה ולא קיימה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גלגלי הצדק מסתובבים לאט
כשמדובר באליטה  |  24/01/08 11:10
 
- זו לא אליטה - זו גלידה!
יקה ולא פוטץ   |  24/01/08 11:52
 
- זו לא אליטה - זו גלידה!
יקה ולא פוטץ   |  24/01/08 12:41
2
צדיקה, היה לה חבל לרוקן
אואל  |  24/01/08 11:20
3
אולי לשלוח את ביניש שתדבר עם - ל"ת
- האמריקאים על כך  |  24/01/08 12:22
4
האם מישהו בעיריה קיבל שוחד???
היינריך בוזגלו  |  24/01/08 12:27
5
טובעת בכסף וגונבת שטח ציבורי!
אורן כהן  |  24/01/08 12:30
6
מה שמותר לעפרה שטראוס שהיא
אומללסקי  |  24/01/08 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מנהלים בתחום התיירות הנכנסת והמלונאות מעריכים כי המשבר האמריקני והעולמי הם קצרי טווח - וכי התיירות בתקופת הפסח תהיה במתכונת הרגילה    בתחום הנדל"ן מעריכים כי המשבר עלול לגרום לביטול תוכניות לרכישת דירה - מגמה שתקוזז עקב המחסור במרכז הארץ    כל הבכירים חוששים מפגיעה בכושר קנייה "ובמצב הרוח הכלכלי" של הציבור
מערכת PCאון
איך להפוך מלובש סחבות לעוטה בגדי פאר? הספר הבא מדריך כיצד להשיג במהירות רווחים נאים בבורסה, לכאלו שאין ממון רב בכיסם, באמצעות גישה מיוחדת    מה הקשר לכרישים? למי הגישה מתאימה?
מערכת PCאון
ראש קבוצת הרגולטורים להגנת מידע באיחוד האירופי קבע כי יש להתייחס לכתובות IP כאל מידע פרטי    ומי לא ממש משתפת פעולה? שלושה ניחושים
דוד רוזנטל
בעיר צעירה כמו מודיעין, צריך מודיעין מקצועי כדי למצוא בית קפה ראוי    דוד רוזנטל ופוער הלוע שלצדו איתרו את קפה אנג'לו במודיעין סנטר, שמנסה למשוך את הספגטי משני קצותיו, ואפילו מצליח
איריס פרחי
התובע טען שנחשד בגניבה על לא עוול בכפו ופניו הולבנו ברבים    הנתבעת השיבה שהתובע הכניס חבילת קבוקים למארז של קולה    התביעה נדחתה בחיוב הוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il