בנק לאומי חשף (ה', 24.1.08) ניסיון לביצוע הונאה מקוונת (פישינג) בקרב לקוחותיו.
אל יחידת אבטחת המידע בבנק הגיעו הודעות דואר המבקשות מהלקוח להיכנס לדף ההזדהות של לאומי באמצעות קישור מצורף. יחידת אבטחת המידע של הבנק איתרה את מיקום האתר המתחזה, והודיעה כי היא פועלת להורדתו המיידית מהאינטרנט.
במקביל, העלה הבנק באתר שלו אזהרה בה הוא מודיע כי "לא שלח ואינו נוהג לשלוח הודעות דואר אלקטרוני מסוג זה, וכי אם הגיעה ללקוח הודעת דואר אלקטרוני כאמור, קיים חשש כי מדובר בניסיון הונאה או ניסיון להשתלט על פרטי המנוי באמצעות דף המתחזה להיות מסך ההזדהות של אתר לאומי".
לקוחות הבנק הוזהרו להימנע מכל כניסה לקישור המופיע בהודעות הדואר האלקטרוני כמצוין. יתירה מכך, לקוחות שנכנסו לקישור והזינו את פרטי ההזדהות שלהם, התבקשו להיכנס לחשבונם דרך האתר הרשמי של לאומי, להחליף את סיסמתם באופן מיידי ולעבור על התנועות האחרונות שבוצעו בחשבונם.
הנהלת הבנק מסרה כי "כדי למנוע מצב שבו ייעשה שימוש לא הולם בפרטי לקוח שנחשף להונאה, הקשיח הבנק את נוהלי העברת הכספים לצד ג' באמצעות אתר האינטרנט". לדעת אנשי אבטחת המידע בבנק, סייעה הפעולה המהירה שננקטה לצימצום התופעה, ועשרות בודדות בלבד מתוך לקוחות הבנק נחשפו להודעת הדואר שנשלחה אליהם. עד-כה לא דווח לבנק על לקוח שניזוק כתוצאה מניסיון ההונאה.
בנק לאומי, כגופים פיננסיים רבים ברחבי העולם, מהווה יעד לניסיונות הונאה של גורמים עבריינים. גורמים אלה מפעילים שיטות מתוחכמות במטרה לאסוף נתוני לקוחות לצורך גישה לחשבונותיהם. אחת השיטות היא שליחת הודעות דואר אלקטרוניות המכילות קישור לאתרים מתחזים. איום זה מחייב נקיטת אמצעי זהירות, הן על-ידי הבנק והן על-ידי לקוחותיו.
"לאומי נוקט בכל האמצעים שבידיו כדי להגן על לקוחותיו מניסיונות הונאה מכל סוג שהוא", הוסיפה ההנהלה, "והוא ממליץ ללקוחותיו לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולאמץ את המלצות האבטחה המופיעות באתר הבנק".