X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השגת פשרה היסטורית עם הפלשתינים תיתכן במקביל למחמה בטרור אבל הקמת מדינה פלשתינית תתבצע רק דרך המלחמה בטרור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שרת החוץ ציפי לבני קראה (יום ה', 24.1.08) קראה למשתתפי ועידת דאבוס לבלום את האיום הנשקף מאירן למזרח התיכון ולעולם כולו. לבני אמרה כי בלימת היסודות הרדיקליים, שאירן וחמאס מייצגים אותם, היא אחד משני היסודות הדרושים כדי להגיע לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים.
לדבריה, היסוד השני הוא השגת פשרה היסטורית בין ישראל לבין הפלשתינים הפרגמטיים, מסוגו של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד. פיאד ונשיא המדינה שמעון פרס ישבו בקהל בעת הנאום.
"אירן היא האיום המרכזי החותר תחת המשטרים המתונים. היא פועלת עם אלמנטים רדיקליים באיזור. תומכת בארגוני טרור כחלק מהאידיאולוגיה שלה למנוע יציבות אזורית: חיזבאללה בלבנון, חמאס ברשות הפלשתינית, מימון, נשק, אימונים. אירן היא איום גלובלי - איום על תהליך השלום", אמרה לבני.
"אתם יכולים לעצור את אירן. אתם יכולים לחולל שינוי. כוח עצום מתרכז באולם זה. החשיבות של הפורום הכלכלי העולמי הוא בקביעת המדיניות. הכוח הכלכלי, הפוליטי והחברתי הנמצא כאן יכול לעצב את העתיד ואת מהלך ההיסטוריה", אמרה שרת החוץ של ישראל לבאי הוועידה.
"כולכם יודעים מהו האיום שאירן מייצגת: טרור על הייצוא, ערעור יציבות האזור, הכחשת השואה, איום למחוק מדינה ריבונית מהמפה, הכשלת השלום והדו-קיום במזרח התיכון באמצעות תמיכה בחמאס ובארגוני טרור אחרים. אתם יודעים ששאיפותיה הגרעיניות של אירן מסכנות את הקהילה העולמית כולה. כל אחד יודע זאת, אבל שלא כמו כל אחד, האנשים שבאולם זה יכולים לעשות משהו בעניין ולעשות את ההבדל", אמרה לבני.
התנתקנו מהרצועה וחמאס ממשיך בטרור
אשר לבניית הפשרה ההיסטורית עם המתונים הפלשתינים, אמרה שרת החוץ כי "מאז עליית החמאס ברצועת עזה המציאות בשטח השתנתה. עזה נשלטת בידי ארגון טרור. החמאס תוקף את ישראל ממקום שישראל פינתה את כולו כדי לעורר תקווה. ישראל פירקה את כל היישובים, הוציאה את כוחותיה, וסיימה את הכיבוש. ובכל זאת, בשבוע שחלף נורו יותר מ-200 רקטות משטח זה אל ישראל. ובשנת 2007 נורו יותר מ-2,000 רקטות".
"חמאס אינו מייצג את האינטרס הלאומי הפלשתיני. הוא מייצג את האלמנטים הרדיקליים, הפעילים גם במקומות אחרים. הצורך לטפל באיום החדש הוא הבסיס לגישת האסטרטגיה ההדדית, שהיא עקרון היסוד של הבנות אנפוליס". לבני אמרה כי אסטרטגיה זו, המבוססת על ההבחנה בין קיצונים למתונים בקרב הפלשתינים, מצריכה מתן לגיטימציה למתונים ומניעת לגיטימיות מהקיצונים.
פרס רוצה לגייס משקיעים בדאבוס
היא הזכירה כי הבסיס למפת הדרכים היה שתחילה תהיה מלחמה בטרור ורק לאחר מכן משא-ומתן. "יכולנו לחכות - אבל החלטנו לאמץ את האסטרטגיה ההדדית: להילחם בטרור מצד אחד ולקדם את התהליך עם הפרגמטיסטים מצד שני, אבל זאת תוך הסכמה שמדינה פלשתינית תוקם תוך לחימה בטרור", אמרה השרה לבני.
בוועידה נוכח גם נשיא המדינה שמעון פרס. פרס ייפגש במהלך הוועידה, יחד עם שרת החוץ, עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, וידון עימו בירי המתמשך על שדרות ויישובי עוטף עזה ובמצב בעזה.
כמו-כן ייפגש פרס עם ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד ועם בכירים בממלכת ירדן לדיון על קידום פרויקטים כלכליים משותפים. הנשיא ייפגש גם עם בכירי הכלכלה העולמית במטרה לעניין אותם בהשקעות בישראל וב"עמק השלום". פרס ינאם בוועידה על "המזרח התיכון אחרי אנאפוליס" וכן ישתתף בדיון של חתני פרס נובל.

תאריך:  24/01/2008   |   עודכן:  24/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני בוועידת דאבוס: לעצור את אירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אוי למדינה שפרגיה כזאת היא  ל"ת
שרת החוץ שלה  |  24/01/08 20:43
2
אהרון ברק לא בדבוס ?
ילד  |  25/01/08 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהודעה מיוחדת חודדה אזהרת המסע    פריצת הגבול בין מצרים לרצועה עשויה להקל על טרוריסטים שינסו לחטוף ישראלים לעזה
אלעזר לוין
ראובן קפלן, בנו של יו"ר כלל ביטוח, מונה למנכ"ל החברה-הבת כלל בריאות    יחליף את משה שטאובר הוותיק    "לפיד המנהיגות בכלל ביטוח עובר מהאב לבן"    האם ירש ראובן בעתיד את אביו בתפקיד המנכ"ל?
משה ריינפלד
בג"צ הורה למדינה למסור לו בתוך 60 יום הודעה מפורטת על הפעולות שעשתה עד כה למניעת הצפה שעלולה להיות "הרת אסון"
אלעזר לוין
קנו 900 אלף מניות ב-13.5 מיליון שקל, והגדילו את חלקם בחברה ל-17.4%    בעלי השליטה האחרים: משפחת חבס 53.5%, קבוצת אנליסט 14.2%    הרכש האחרון: עו"ד ממשרד גורניצקי
עידן יוסף
תופסק בכל הארץ עד מוצ"ש לטובת ביצוע עבודות תשתית ברשת המסילות    במסגרת הפסקת הרכבות ייעשה מבצע כולל לניקוי פסולת לאורך המסילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il