X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הביטחון רמז בהודעה לבג"צ כי לנוכח פריצת הגדר בין רצועת עזה לבין מצרים, יבחן אפשרות לצמצם את אספקת הדלק והחשמל לרצועה עוד יותר
▪  ▪  ▪
יש אספקה? המינימום ההומניטרי יורד (צילום AP)

שר הביטחון אהוד ברק, הודיע (יום א', 27.01.08) לבית המשפט הגבוה לצדק באמצעות פרקליטות המדינה, כי לנוכח "השינוי המהותי בנסיבות" ברצועת עזה, עקב פריצת הגדר בינה לבין מצרים, מערכת הביטחון תבחן מחדש את תחשיבי המינימום ההומניטרי שהציגה עד כה. עם זאת, מסר כי לפי שעה תעמוד אספקת הסולר לתחנת הכוח ברצועה על 2.2 מיליון ליטר.
בהודעתו אומר שר הביטחון עוד כי "מערכת הביטחון תחזור לאפשר מהשבוע הבא אספקת דלקים על-פי נתוני המינימום ההומניטארי לפחות. כלומר, כמות הבנזין שתסופק לא תרד מ-75,400 ליטר בנזין בשבוע, וכמות הסולר לתחבורה שתסופק לא תרד מ-800,000 ליטר בשבוע".
בהודעת השר ברק, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אסנת מנדל וגלעד שירמן מפרקליטות המדינה, נאמר כי שר הביטחון הורה בשבוע שעבר, עקב מעבר מאות אלפי פלשתינים מהרצועה למצרים, כי עד סוף שהשבוע יסופקו לרצועה 1.56 מיליון ליטר סולר לתחנת הכוח, 800,000 ליטר סולר לתחבורה, שמה מעבירה אונר"א 300,000 ליטר, ו-30,000 ליטר בנזין.
לחימה כלכלית
בהודעה נאמר עוד כי על אף אירועי השבועיים האחרונים, ובכלל זה האירוע חסר התקדים של פריצת מעבר רפיח ומעבר הפלשתינים למצרים, סופק סולר לתחבורה על-פי המינימום ההומניטארי, אף כי לא סופקה כל כמות הבנזין.
הודעת שר הביטחון הוגשה לבג"צ במסגרת הדיון בעתירות נגד מדיניות צמצום האספקה של דלק וחשמל לרצועה. בהודעה מודגש שמערכת הביטחון עומדת במחויבותה לעקוב אחרי המצב ברצועת עזה ולוודא שאין ירידה מתחת למינימום ההומניטרי הדרוש. על-רקע זה, מתבקש בג"צ לדחות את העתירות, שכן שר הביטחון ומערכת הביטחון עומדים על דעתם כי "המשך צמצום אספקת הדלק והחשמל לרצועת עזה עשויים לסייע ללחימה נגד החמאס".
"מדובר בקביעת מדיניות של לחימה, הנתונה לסמכות שר הביטחון ומערכת הביטחון, שהם האחראים על ניהול המערכה מול ארגון הטרור השולט ברצועה, ובכלל זה ניהול הלחימה הכלכלית", אומר שר הביטחון בהודעתו.
החמאס מציג תמונה מעוותת
עוד נאמר כי ארגון החמאס עושה כל שביכולתו להציג תמונת מצב מעוותת על הקורה ברצועה, וזאת לצרכיו הפוליטיים. זאת, אף שמדיניות צמצום הדלקים היתה ידועה זה מכבר ולשלטון החמאס ברצועה ניתן די והותר זמן כדי להיערך ל"ניהול המחסור".
ה"שאלה באיזו פעולת לחימה כלכלית לנקוט, מתי ולכמה זמן, ניתנים לשיקול דעתו של שר הביטחון ומערכת הביטחון, בהתאם לבחירתם לגבי האופן שבו הם מעוניינים לנהל את מערכת הלחימה בכלל ואת מערכת "הלוחמה הכלכלית" בפרט מול ארגון הטרור השולט ברצועה", נאמר בהודעת השר.
בהודעתו אומר שר הביטחון כי "מערכת הביטחון תחזור לאפשר מהשבוע הבא אספקת דלקים על-פי נתוני המינימום ההומניטארי לפחות. כלומר, כמות הבנזין שתסופק לא תרד מ-75,400 ליטר בנזין בשבוע, וכמות הסולר לתחבורה שתסופק לא תרד מ-800,000 ליטר בשבוע".
שר המשפטים דניאל פרידמן אמר (יום א', 27.01.08) בישיבת הממשלה בעניין הדיון בבג"צ בדבר המצור ברצועת עזה כי לפעמים הוא אינו יודע היכן מצבנו טוב יותר - בפורומים בינלאומיים או בבג"צ. בג"צ סיים בצהריים לדון בבקשתם של ארגון גישה וארגון עדאלה להוציא צו ביניים, שיאסור על המדינה להמשיך לצמצם את אספקת הסולר התעשייתי והדלק לרצועת עזה.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המינימום ההומניטארי" ישתנה עקב הפריצה למצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטר בעזה עויין,למה לספק לו  ל"ת
נספק גם לסורים?  |  27/01/08 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
לפני כחצי שנה התארגנו בהסתדרות מאבטחי השרים המועסקים באמצעות חברת אבטחה קבלנית    המאבטחים טענו כי המכרז החדש להעסקתם בחברת מיקוד מביא להרעה במעמדם    ההסתדרות טוענת כי החברה חזרה בה מכל ההסכמות שהושגו    ועד המאבטחים: "החברה רוצה לנצל אותנו בקלות"
איריס פרחי
התובעת טענה שהכיסאות נזרקו ללא סיבה ועל הנתבע לשלם לה 400 שקל    השכן השיב שזרק את הכיסאות מתוך אינסטינקט ולא רוע לאחר שקיבל מכה ברגלו
איריס פרחי
התובעת שילמה 10,000 שקל ועברה טיפול חדשני להרמת גבות ולחיים בחוט אפטוס    לדבריה, הטיפול היה רשלני וגרם לנזקים    בית המשפט פסק לה פיצוי
מיכל קונפורטי
במסגרת התוכנית, תפעל המשטרה בשותפות עם הנהגת ההורים ומתנדבי המשמר האזרחי במסגרות השונות, שכל תכליתן היא הורדת רמת האלימות, הכוללת צמצום היקף שתיית האלכוהול, לחימה בלתי מתפשרת בנגע הסמים ועוד
אירית מרק
ראש עיריית כפר סבא פינה את לשכתו לטובת ישיבת פעילים מרכזיים של קדימה    תגובת דוברהּ: "איציק התארחה בלשכתו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il