X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה אישרה מדיניות שמיים פתוחים יותר בתמורה לוויתור על הבלעדיות תקבל אל-על עוד מימון ממשלתי להוצאות הביטחון
▪  ▪  ▪
[צילום: אל על]
מצטיידת במטוסים להרחבת הפעילות

הממשלה אישרה (יום א', 27,1.08) את הצעתו של שר התחבורה, שאול מופז, לשינויים מהותיים בענף התעופה בישראל - ובעיקר בכל הקשור לחברות הישראליות - שבראשן אל-על.
ההחלטה מתייחסת להעלאת ההשתתפות הממשלתית במימון הוצאות הביטחון של אל-על ושל ארקיע וישראייר. בתמורה לכך הסכימה הנהלת אל-על לוותר על הבלעדיות שהיתה לה בקווים הסדירים הבינלאומיים - והעדיפות על ארקיע וישראייר. הבלעדיות הוענקה לה מטעם המדינה בעת הכנת התשקיף לקראת ההפרטה בשנת 2003.
שר האוצר, רוני בר-און, התנגד להחלטה - ככל הנראה עקב העלויות הנוספות הנופלות על תקציב המדינה. שני שרים נמנעו ולא הצביעו - שר החקלאות שלום שמחון והשרה רוחמה אברהם.
מהפכה של ממש
הנהלת אל-על הגיעה עתה למסקנה, כי העלאת המימון הממשלתי תפצה אותה על איבוד השווקים כתוצאה מכניסת ארקיע וישראייר לפעילות בהם בטיסות סדירות. מופז מגדיר את השינוי כ"מהפכה של ממש", ואף "יום חג לצרכן הישראלי ולתעופה הישראלית". לדבריו, כתוצאה מהמהלך יירדו מחירי כרטיסי הטיסה ויגדלו מספר הטיסות והיעדים. "כל אזרח בישראל ייהנה מפירות הרפורמה", הוסיף השר.
מופז הציג לממשלה הצעת החלטה להעלאת השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות - בעלות נוספת של כ-30 מיליון דולר - לכ-80 מיליון דולר בשנה. רוב התקציב הוא לאל-על, החברה הישראלית הגדולה ביותר. רוב שרי ממשלה תמכו בהצעה. מופז הציג את התנאים הייחודיים של התעופה בישראל, ואמר כי הם מחייבים את ממשלת ישראל לאפשר לחברות התעופה הישראליות תנאי תחרות הוגנים. לדעתו, השלב הראשון בפתיחת השמיים חייב להיות השתתפות בהוצאות הביטחון.
הסכמות עם אל-על לאחר חודשים
"לאחר חודשים ארוכים של תיאום בין כל הגורמים", אומר השר, "עלה בידינו להגיע להסכמות עם חברת אל-על, המבטלות את הבלעדיות שלה כמוביל נקוב למרבית יעדי הטיסות הפופולריים - וכך יתאפשר לחברות התעופה האחרות, ישראייר וארקיע, להתחרות עם אל-על בטיסות ליעדים אלה. ארקיע דורשת מזה תקופה לקבל יעדים סדירים, כולל בצפון אמריקה ואירופה, וישראייר מעוניינת להתפתח בטיסות הסדירות לאירופה ולשאר היעדים, ובעיקר לבריטניה. עד כה, העבירה המדינה לחברות אלה יעדים סדירים ואף עלובים מבחינה מסחרית, כגון במזרח אירופה.
"זוהי רפורמה בסדר גודל חסר תקדים - שתשנה מקצה לקצה את ענף התעופה בישראל. היא תביא לכניסת מפעילים חדשים, לירידת מחירים של כרטיסי הטיסה לאזרחי ישראל ולתיירים הבאים בשעריה, ולהגדלת החשיפה של מדינת ישראל כיעד תיירותי. זהו מהלך שייטיב עם התעופה הישראלית, המשק הישראלי ובעיקר, עם האזרח הישראלי". מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, מוסיף כי האיחוד האירופאי הביע את תמיכתו במהלך, וציין כי בימים אלה נערך משא-ומתן מול האיחוד - במטרה לקבוע מדיניות והסכמי תעופה חדשים".
אל-על: ההחלטה תאפשר התמודדות עם החברות הזרות
אל-על מסרה כי "מברכת על החלטת הממשלה לפיה תורחב מדיניות פתיחת השמיים לתחרות - תוך הגדלת מימון הוצאות הביטחון לחברות התעופה הישראליות ל-80%". לדבריה היא "דגלה מאז ומעולם בתחרות שווה והוגנת, כל עוד נלקחים בחשבון התנאים המיוחדים של התעופה הישראלית. החלטת הממשלה תאפשר לחברות התעופה הישראליות להתמודד עם הרחבת היצע המושבים והגברת התחרות עם החברות הזרות.
"הלכה למעשה, פועלת אל-על בשוק תחרותי מיום הפרטתה ובמיוחד במהלך השנתיים האחרונות, במהלכן פועלת ממשלת ישראל ומיישמת את מדיניות השמיים הפתוחים. כך שמאז אפריל 2006 היצע המושבים של החברות הזרות גדל בכ-45%. החברה מצפה מהממשלה לסייע לחברות התעופה הישראליות בהגדלת היצע היעדים הישירים, בהפעלת טיסות, קבלת אישורי נחיתה ביעדים השונים - ותמיכה מול רשויות התעופה הזרות על-מנת לאפשר התמודדות בתנאים שווים".

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על מוותרת על הבלעדיות בקווים הסדירים הבינלאומיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הקשישה הובהלה לבי"ח נהריה במצב קשה, כשהיא מונשמת ועם חום גוף של 30 מעלות    שעות ספורות לאחר הגעתה היא נפטרה    בסופ"ש האחרון אושפזו 7 קשישים בבי"ח נהריה עקב היפותרמיה
משה ריינפלד
שופט סירב להיענות לבקשת טבע לעכב תביעה שהגישה נגדה חברה אמריקנית וקבע כי הדיון בה מוצדק בגלל האינטרס הציבורי
דרור מרום
אל-על טוענת כי חתמה על הסכם לאספקת מטוס נוסעים משנת הייצור 1994 שהיה אמור להצטרף לפעילות בצי מטוסיה בחודש אפריל השנה - אולם לטענתה החברות חזרו בהן מההסכם
מיכל קונפורטי
הקמת התאגידים נעשתה בתהליך מואץ על-ידי יועצים חיצוניים, שנבחרו במכרז בו התמודדו כ-20 יועצים כלכליים ו-25 יועצים משפטיים העוסקים בתחומי התשתיות
משה ריינפלד
שר הביטחון רמז בהודעה לבג"צ כי לנוכח פריצת הגדר בין רצועת עזה לבין מצרים, יבחן אפשרות לצמצם את אספקת הדלק והחשמל לרצועה עוד יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il