X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת כי נגרמים נזקים כבדים למשק בגלל המחסור בנהגים מקצועיים וצעירים קוראת למשרד התחבורה לסייע להתחיל מייד בתוכנית הכשרת נהגים לצורך "הפעלה תקינה של משק ההובלה, על כל ענפיו"
▪  ▪  ▪
המחסור - במשאיות 12 טון ומעלה[צילום: קונצרן אינטרנשיונל]
"יש להצעיר מצבת כוח הנהגים"

סקר נהגים שערכה מועצת המובילים והמסיעים, מצביע על הצורך להכשיר כ-14,000 נהגים להפעלת רכב כבד במשקל 12 טון ומעלה - שיהוו עתודות לעשר השנים הבאות. באשר לטווח המיידי - חסרים לדברי המועצה כ-5,000 נהגים.
במסמך שהוכן על-ידי מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, ונשלח למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, כלולים נתונים המצביעים על מחסור בנהגים מקצועיים, ועל הצורך הדחוף לרענן את עתודת נהגי המשאיות בישראל. הדוח מתייחס לרכב משא במשקל של 12 טון ומעלה. מדובר ב-26,000 כלי רכב. הנתונים נאספו באמצעות סקר שנעשה בקרב חברות הובלה - נכון לחודש ינואר 2008.
הסקר מצביע על ממוצע גיל גבוה של הנהגים: 27% הם בגיל 40, 51% בגיל 45-55, ו-22% הם נהגים מעל גיל 55. בחברות גדולות שבהן נהנים הנהגים מתנאי עבודה משופרים, שכיחות נהגים בגילאי 55 ומעלה היא גבוהה ומהווה כ-35% מצוות הנהיגה.
יו"ר מועצת המובילים, גבי בן-הרוש אומר כי למחסור בנהגים יש השפעה שלילית על התוצאה העסקית של חברות ההובלה. הדבר מתבטא באי ניצול יעיל של הציוד - בשווי הנאמד בכ-13 מיליארד שקל. למחסור בנהגים יש השלכות על הארכת שעות העגינה של האוניות בנמלים, ולנזק ישיר לבעלי המטען בעלות של כ-100-50 אלף דולר ליום. על חברות הנמלים להשקיע עקב כך בהרחבת שטחי האיחסון בנמל ובסביבתו, בתעשיה ובמסחר גורם המחסור בנהגים להוצאה מיותרת בגלל הצורך להחזיק במלאים גדולים של סחורות וחומרי גלם. המועצה קוראת למשרד התחבורה לסייע להתחיל מייד בתוכנית הכשרת נהגים לצורך "הפעלה תקינה של משק ההובלה, על כל ענפיו".

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת המובילים: חסרים 5,000 נהגים לרכב כבד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה שעות ,שכר זעום ל"ת
תתחילו לשלם  |  28/01/08 08:30
2
שכר הולם לנהגים
דב ר.  |  28/01/08 08:36
3
הרבה שעות שכר לא הוגן ל"ת
חאלד  |  12/03/08 14:45
4
שעות עבודה
חאלד  |  12/03/08 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
שר האוצר אישר את הצעת הרשות לניירות ערך לאשר לבנק האירופאי להשקעות להנפיק ניירות ערך תוך פטור מהחובה הנהוגה בשוק ההון המקומי    בנק ישראל שוקד כעת על חקיקה חדשה, שבין היתר תאפשר השקעת רזרבות מטבע החוץ של המדינה באיגרות חוב של הבנק האירופאי
רותי אברהם
התבטאויות קשות נגד היועץ המשפטי מזוז על החלטה לסגור תיקי שוטרים מאירועי אוקטובר 2000    ח"כ זחאלקה קורא לוועדת המעקב להתלונן נגד ישראל    ח"כ א-סאנע: מזוז "הצטרף לצלפים ולמחסלים"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ככל שאישה משתמשת בגלולה תקופה ממושכת יותר, כך הסיכון שלה לפתח סרטן השחלות נמוך יותר    נשים שהשתמשו בגלולה במשך 15 שנה, הורידו את הסיכון שלהם ב-50%
אלעזר לוין
הסיבה: הפסדים בענף זה בשנה האחרונה    הקשיחו דרישות המיגון    החברות הפעילות - כלל ביטוח, הפניקס, הראל ומנורה
אלעזר לוין
תשלם 57.5 מיליון שקל בעד 50% מפרויקט לבנית 240 דירות    כפי שהעריך Nfc: העסקה תניב רווח לא גדול של 3.8 מיליון שקל    "כיום" אין מו"מ למכירת 50% ממתחם משרד החוץ בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il