X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ועדה משותפת של הכנסת, התכנסה כדי לדון באיחוד הרשויות קיסריה ואור עקיבא לאחר שהתברר כי על נציגי הברון רוטשילד להסכים לאיחוד, הוחלט לתת לצדדים חודש נוסף להידבר בניהם בתקווה שיגיעו לכלל החלטה
▪  ▪  ▪
הברון רוטשילד: דרוש אישור מנציגיו [צילום: הסוכנות היהודית]

נדחתה ההצבעה על הצעת חוק לאיחוד קיסריה ואור עקיבא. יושב-ראש ועדת הפנים, חבר הכנסת אופיר פינס (עבודה), הסמיך את שר הפנים להגיע לפשרה עם הצדדים תוך חודש ימים בהם תיערך הידברות בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה. במידה והנושא לא ייפתר בהידברות, ועדת הפנים תחזור להצביע על הכנתה לקריאה ראשונה של הצעת החוק.
ועדות הפנים והגנת הסביבה קיימו (יום ב, 28.01.08) דיון משותף בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק המתייחסת לאיחוד הרשויות קיסריה ואור עקיבא. ח"כ אליהו גבאי (מפד"ל) שיזםאת הצעת החוק טען, כי "קיסריה היא מתחם של בעלי הון. איחוד קיסריה עם אור עקיבא יאפשר לשני היישובים ליישר קו מבחינה כלכלית וחברתית".
נתונים אשר הוצגו בפני הוועדה מאששים את טענתו של גבאי, מהם עולה כי באור עקיבא ישנם 20 אלף תושבים על שטח של 4000 דונם. בעוד שבקיסריה 4,500 תושבים על שטח של 30,000 דונם.
עו"ד שרית דנה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה בדיון כי "הממשלה תומכת בהצעת החוק. עם זאת, ישנו הסכם בין מדינת ישראל לברון רוטשילד על פיו נדרשת הסכמה של נציגי הברון לאיחוד או העברת שטחי קיסריה. ההסכם נחתם לראשונה ב-1958 ותוקפו הוארך עד שנת 2022 על-ידי שמעון פרס כשר אוצר".
השר יעקב אדרי, לשעבר ראש עיריית אור עקיבא, אמר: "ישנן חוות דעת הגורסות כי אותו הסכם המצריך הסכמה לצורך איחוד אינו תקף, פרס האריך אותו על דעת עצמו. הברון הנוכחי הוא מנותק מהמדינה ומי שמנהל את העניינים היא מועצת המנהלים. הצורך בהסכמת הברון לאיחוד לא מאפשר לנו להגיע לפשרה - שהיא הדרך הנכונה לפתרון המחלוקת".
עו"ד דנה הוסיפה: "הממשלה תומכת בהצעת החוק. עם זאת, ישנו הסכם בין מדינת ישראל לברון רוטשילד על-פיו נדרשת הסכמה של נציגי הברון לאיחוד או העברת שטחי קיסריה. ההסכם נחתם לראשונה ב-1958 ותוקפו הוארך עד שנת 2022 על-ידי שמעון פרס כשר אוצר". ח"כ פינס אמר, כי "יש כאן סתירה קשה מצד הממשלה התומכת מצד אחד בחוק והמחויבת מצד שני להסכם המונע את קידומה של הצעת החוק". השר יעקב אדרי, לשעבר ראש עיריית אור עקיבא אמר: "ישנן חוות דעת הגורסות כי אותו הסכם המצריך הסכמה לצורך איחוד אינו תקף. פרס האריך אותו על דעת עצמו. הברון הנוכחי הוא מנותק מהמדינה ומי שמנהל את העניינים היא מועצת המנהלים. הצורך בהסכמת הברון לאיחוד לא מאפשר לנו להגיע לפשרה - שהיא הדרך הנכונה לפתרון המחלוקת".
ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אשר שכונותיה המאוכלסות של קיסריה נמצאות תחת חסותה, הביע התנגדות לאיחוד קיסריה ואור עקיבא. "קיסריה מאפשרת לנו לשמור על איזון כלכלי בתוך המועצה האזורית המונה 26 יישובים. בלעדיה לא נוכל להחזיק מעמד".
עו"ד משה שחל, תושב קיסריה, הצטרף למתנגדים: "אור עקיבא רוצים את כספנו כדי לפתור את בעיותיהם. אנו התושבים נגן על מעמדנו וכבודנו בכל אפשרות שיש לנו על-פי דין. לא נעמוד בחיבוק ידיים. הצעת החוק תיצור פתח לתביעות אזרחיות של התושבים".
את עמדת המצדדים בהצעת החוק הוביל ראש עיריית אור עקיבא, שמחה יוסופוב: "שני הישובים אומנם צמודים, אך כיום באור עקיבא מרגישים כמו הזרים בשכונה. אין לנו בעיר אפילו בריכת שחייה, כשבקיסריה בכל בית יש בריכה, והם סוגרים לתושבי אור עקיבא את הגישה לחוף הים". ח"כ דב חנין תמך בדברי ראש עיריית אור עקיבא וטען: "הצעת החוק היא הדרך היחידה לתקן את אי הצדק שבחלוקת הרשויות המקומיות באזור".
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, סיכם את הדיון ואמר: "לשר הפנים יש את הסמכות לקיום הידברות בין הצדדים ולקבלת החלטות על איחודי ערים. אומנם אפשרי לעשות זאת בחקיקה, אך הדבר לא מקובל. אנו נותנים סיכוי לניסיונות להתפשר במידה ולא תימצא נוסחה, אקיים הצבעה על איחוד הרשויות".

תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכנסת דחו ההכרעה על איחוד קיסריה ואור עקיבא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קרן קיסריה למען אור עקיבא
orita  |  30/01/08 13:00
 
- צריך לשים סוף לחמדנות
שושי ש.  |  30/01/08 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
12 זוגות נכים מרחבי אירופה ישתתפו באליפות הבינלאומית לריקודים שתתקיים לראשונה בישראל    במסגרת התחרות יתמודדו הרקדנים בקטגוריית ריקודים סלונים ולטיניים
משה ריינפלד
אם יורשע הוא צפוי ל-7 שנות מאסר    סנגוריו: הבנק מטייח על הפסדיו    מנכ"ל בנק סוסייטה ז'נרל: איך אפשר להסתיר חור אחד בחור אחר?
שרון קביליו
יגאל דן מונה לתפקיד מנכ"ל חברת העובדים    דירקטוריון החברה הודיע על מינויו של דן במקומו של המנכ"ל הפורש, גיא אלוני
איתי ברק
הליכוד העולמי פתח בקמפיין נגד קדימה    אולמרט: "בואו נהיה רגועים"    ברק: "נגבש עמדתנו לאחר קריאת דוח וינוגרד"
שרון קביליו
מחקר חדש קובע כי הישראלים אוכלים סושי יותר מהצרפתים והאנגלים    אחד מתוך כל עשרה תושבים בתל אביב אוכל סושי בממוצע פעם בחודש    בתל אביב נחנכה הסושייה ה-100 במספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il