X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בדיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים מתחה ח"כ זהבה גלאון, יו"ר הוועדה, ביקורת על התעשרות המדינה מרווחי הסחר בנשים, ועל התנהלות משרד המשפטים בנוגע להקמת הקרן הייעודית לטיפול בעבירות עבדות וסחר בנשים למטרות זנות
▪  ▪  ▪
גלאון. מישהוא דואג לכן.[צילום: פלאש 90]

למעלה משנה מאז שנחקק חוק איסור סחר בבני-אדם (29.10.06) לא הוקמה הקרן הייעודית לטיפול בסחר נשים למטרות זנות, לא הותקנו תקנות, לא הופקדו בה כספים לעזרה ולשיקום קורבנות הסחר, וכספים שהמדינה גובה מהסרסורים והסוחרים, מרפדים את קופתה של המדינה. כך טוענת יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ זהבה גלאון.
גלאון מתחה ביקורת גם על הרכב ועדת הקרן שנקבע ברובה מנציגות ממשלתית ואין בה אף נציג אחד של ארגוני זכויות אדם. "החלטה שכזו לא סבירה, לא מידתית ולא לגיטימית", אמרה.
מאז שנחקק החוק לאיסור סחר בבני-אדם, שקבע שתוקם קרן חילוט ייעודית, בה יופקדו כספים לצורך שיקום קורבנות העבירה, מתברר שהקרן לא הוקמה, והמדינה ממשיכה להתעשר מרווחי הסחר בנשים שהופקו תוך פגיעה בגופן ובנפשן של הנשים.
החוק החדש קבע שמחצית מהסכום השנתי של הקרן יוקצה למטרות הגנה, וקביעת הליך שיאפשר תשלום פיצוי שנפסק לקורבן סחר שלא הצליח לממש את פסק הדין לפיצויו. החוק גם קבע שהעבירות של סחר בבני-אדם למטרות זנות, עבודה בכפייה ובתנאי עבדות, מצדיקות החמרה בענישה ושראוי לפסוק בהן פיצוי לניזוקים. לפיכך הוא הנחה את בתי המשפט לפסוק פיצויים לקורבנות העבירה.
התברר שהחוק מיושם רק במקרים בודדים - בתי המשפט אינם פוסקים פיצויים לנפגעי העבירה, כפי שמנחה אותם החוק. בהליך הפלילי, נפסקים סכומים זעומים לקורבנות הסחר בנשים ביחס לרווחי הסוחרים ובהליך האזרחי נפסקים אומנם סכומים גבוהים יותר, אך הנשים, קורבנות הסחר, אינן מצליחות לגבות את הכסף שנפסק לזכותן. הפיצויים אינם משולמים לקורבנות, והמדינה ממשיכה לרפד את קופתה מפעילויות הסחר בנשים, באופן ישיר ועקיף, על-ידי הטלת קנסות על הסוחרים וגביית מיסים מפעילות בתי בושת.
עו"ד רחל גרשוני, המתאמת הבין-משרדית למאבק בסחר בנשים, דיווחה לוועדה כי הצוות לקביעת התקנות להקמת קרן החילוט הייעודית לטיפול בעבירות עבדות, התכנס לראשונה רק בחודש יולי 2007 ושהתקנות לניהולה נקבעו על בסיס קרן החילוט שקיימת בנוגע לסמים והלבנת הון. "באשר להרכב הוועדה", אמרה עו"ד גרשוני, "היא תורכב ברובה מנציגי משרדי ממשלה, נציג ציבור אחד, המתאמת הבין-משרדית ובראשה יעמוד שופט בית משפט מחוזי. (9 חברים בוועדה - 7 מהם נציגי משרדי ממשלה)". היא ציינה כי נציגי ארגוני זכויות אדם יוכלו להיות חברים בוועדה ובלבד שיתחייבו שלא לעתור לבג"צ נגד החלטותיה של הוועדה. פרוטוקולי הוועדה יפורסמו באינטרנט ותהיה שקיפות בעבודת הוועדה.
ח"כ גלאון תקפה את החלטה בנוגע להרכב הוועדה. "המחשבה שארגוני זכויות אדם לא ייקחו חלק בהרכב ועדת הקרן היא בעייתית ומעוותת. אני קוראת למשרד המשפטים לבחון מחדש החלטה זו ולצרפם. הרכב הוועדה של הקרן מכריע והוא יצביע מראש על אופן פעולתה, השארת ארגוני זכויות אדם מחוץ לקרן היא החלטה אומללה", אמרה גלאון.
עו"ד רחל גרשוני דיווחה כי בתוכנית הממשלתית למאבק בסחר בבני-אדם עליה החליטה הממשלה בחודש דצמבר 2007, נקבע כי יש לקדם תשלום פיצויים לקורבנות הסחר, ובין היתר, על-ידי העלאת מודעות הפרקליטים ושופטים לחשיבות שבפסיקת פיצויים בסכומים הולמים, על-ידי קידום הסדרים שיבטיחו תשלום פיצויים לקורבנות סחר שעזבו את המדינה, ועל-ידי העלאת מודעותם של פרקליטים, להנחיית פרקליט המדינה בדבר התניית הסדרי טיעון בהפקדת כספי פיצויים לפני הצגת ההסדר בבית המשפט.
בתום הדיון קראה גלאון לשרי האוצר והמשפטים להורות על העברת כספים מאוצר המדינה, שנגבו על גבן של נשים, למימון ראשוני של פעילות הקרן, ולמנוע בכך את המשך המצב המעוות - שהמדינה מתעשרת מהכסף, ופיצויים אינם מועברים לנפגעי העבירה.

תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלאון:"כספי סרסורים מרפדים את קופת המדינה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זהבה'לה, מה את דואגת ? כספי
מדאם X  |  28/01/08 16:51
 
- מדינת סרסורים
אביגיל  |  28/01/08 17:56
2
בעקבות ההפרטות הפראיות
ע. סובול  |  28/01/08 17:14
 
- מדינה זונה?
נפקא מינא  |  28/01/08 18:42
3
לא בכל נושא הדעות הן ימין או ש
עטרה קלימי שגב   |  29/01/08 01:21
 
- רק השמאל דואג !!
א ר  |  29/01/08 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
שמונה נהרגו בינואר 2008 משריפות    שירותי הכבאות וההצלה ממליצים: יש להפעיל את אמצעי החימום רק במרחק בטוח מכל חפץ ורהיט    מומלץ להשתמש בתאורת חירום בעת הפסקת חשמל, במקום נרות    יש לוודא שהתנור נושא "תו תקן" של מכון התקנים הישראלי    יש לפתוח חלונות ודלתות כדי לאוורר את החדרים
איתי ברק
ועדה משותפת של הכנסת, התכנסה כדי לדון באיחוד הרשויות קיסריה ואור עקיבא    לאחר שהתברר כי על נציגי הברון רוטשילד להסכים לאיחוד, הוחלט לתת לצדדים חודש נוסף להידבר בניהם בתקווה שיגיעו לכלל החלטה
שרון קביליו
12 זוגות נכים מרחבי אירופה ישתתפו באליפות הבינלאומית לריקודים שתתקיים לראשונה בישראל    במסגרת התחרות יתמודדו הרקדנים בקטגוריית ריקודים סלונים ולטיניים
משה ריינפלד
אם יורשע הוא צפוי ל-7 שנות מאסר    סנגוריו: הבנק מטייח על הפסדיו    מנכ"ל בנק סוסייטה ז'נרל: איך אפשר להסתיר חור אחד בחור אחר?
שרון קביליו
יגאל דן מונה לתפקיד מנכ"ל חברת העובדים    דירקטוריון החברה הודיע על מינויו של דן במקומו של המנכ"ל הפורש, גיא אלוני
רשימות נוספות
אחריות ישירה למנהלי אתרים שיסחרו בנשים  /  איתי ברק
סוחר נשים וסרסור נשלח לכלא  /  משה ריינפלד
שר הפנים איים לפוצץ ישיבה בנושא סחר בנשים  /  רונן ליבוביץ
העז, הקליניקה והסחר בנשים  /  עו"ד נעמי לבנקרון
פריחת שוק הבשר היהודי  /  ראובן לייב
העיתונים כסרסורים  /  רוני אלוני סדובניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il