X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת הבנק המרכזי נימקה את המהלך בנתוני האינפלציה: מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר עלה ב-0.6% - זהו חודש שני ברציפות של עלייה בשיעור גבוה הן ביחס לתוואי העונתי והן ביחס להערכות המוקדמות בשנת 2007 עלה המדד ב-3.4%, מעל הגבול העליון של טווח היעד
▪  ▪  ▪
פישר. מעריך כי הפד יוריד הריבית בפעם השנייה החודש [צילום: פלאש 90]
ברנקי, מימין: החלטות המשפיעות על המשק הישראלי [צילום: הבית הלבן]

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, החליט להשאיר את הריבית לחודש פברואר 2008 ללא שינוי. היא תעמוד על רמה של 4.25%. זאת, כחלק מהמדיניות לשמור על יציבות המחירים, ובהתאם ליעד האינפלציה של 1% עד 3% לשנה.
הנהלת הבנק נימקה את המהלך בנתוני האינפלציה: מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר עלה ב-0.6% - זהו חודש שני ברציפות של עלייה בשיעור גבוה הן ביחס לתוואי העונתי והן ביחס להערכות המוקדמות. בשנת 2007 עלה המדד ב-3.4%, מעל הגבול העליון של טווח היעד. ללא סעיפי האנרגיה והמזון, שמחיריהם עלו בקצב מהר בכל העולם, עלה המדד בשנת 2007 ב-1.6%.
ציפיות להעלאת הריבית ב-0.5 נקודות האחוז
התחזיות לאינפלציה ולריבית: החזאים המקומיים צופים, בממוצע, כי האינפלציה צפויה להיכנס לתוך תחום היעד במחצית השנייה של 2008 ובכל שנת 2008 להסתכם ב-2.5%. כמו-כן, טווח הצפיות של החזאים לריבית בנק ישראל בסוף שנת 2008 נע בין הפחתה של 0.25 נקודות אחוז להעלאה של 1.25 נקודות אחוז ביחס לרמת הריבית הנוכחית.
הצפיות לאינפלציה כפי שנמדדות בשוק ההון הוסיפו לעלות והגיעו לרמה של 2.5%. במקביל, בממוצע בחודש ינואר, משוק ההון נגזרות ציפיות להעלאת ריבית של 0.5 נקודות אחוז עד סוף שנת 2008. הערכות בנק ישראל הן כי האינפלציה תתכנס לתוך היעד סביב אמצע השנה ותהיה קרובה לאמצע היעד בסופה.
להביא להתכנסות האינפלציה ליעד
ההחלטה לא לשנות את הריבית לפברואר נועדה לדברי הבנק "להביא להתכנסות האינפלציה, בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים, לתוך היעד סביב אמצע השנה - גם אם היא צפויה להיות במשך המחצית הראשונה של השנה גבוהה ממנו - ולאמצע היעד לקראת סופה, ולהמשיך ולתמוך ביציבות הפיננסית של המשק, במיוחד בעת הנוכחית".
הבנק מסר עוד, כי "ההחלטה על הריבית הנוכחית לוקחת בחשבון את הלחצים האינפלציונים הקיימים במשק ואת ההשפעה, בפועל והצפויה, של כוחות הפועלים בכיוונים הפוכים: קיים במשק לחץ אינפלציוני שנובע בעיקר מהמשך הצמיחה המהירה במשק וסגירת פער התוצר, ומעליות במחירי הייבוא, במיוחד האנרגיה והמזון - במחצית השנייה של 2007".
הבנק יעקוב אחר ההתרחשויות ויביא ליציבות מחירים
מנגד מציין הבנק את ההשפעות של ההאטה הצפויה בצמיחה בארה"ב ובסחר העולמי על הקטנת הלחצים האינפלציוניים במשק הישראלי. זאת, דרך השפעתם על הייצוא מישראל, ירידה בביקושים המקומיים, ומיתון העליות במחירי הייבוא - כולל מחירי האנרגיה בעולם. הבנק אומר כי ההערכות בשווקים הפיננסיים הן כי הבנק הפדראלי בארה"ב פד צפוי להפחית את הריבית ב-30 בינואר בפעם השניה החודש. "היחלשות הדולר מול השקל צפויה למתן את הלחצים לעלייה במחירים במשק בחודשים הקרובים - אם כי במידה קטנה מבעבר, לנוכח ההתרופפות המסוימת שחלה בקשר בין שער החליפין של השקל מול הדולר לאינפלציה בישראל".
בנק ישראל אומר כי ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק מתוך מטרה להשיג את יעד יציבות המחירים. בכפוף לכך, הבנק ימשיך לתמוך במיכלול המטרות של המדיניות המאקרו-כלכלית, במיוחד בעידוד התעסוקה והצמיחה, וכן ביציבות המערכת הפיננסית.

תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ועדת ערר קיבלה את טענתה כי ההתקף לא היה מופיע אלמלא נחשפה לחוסר שינה מצטבר ומתח נפשי ואולי גם בשילוב עם מחלה זיהומית
הדר פרבר
אגודת הידידים של המכללה האקדמית נתניה קיימה את אירוע ההתרמה השנתי שלה בסנאט הצרפתי    יועצו של נשיא צרפת היה אורח הכבוד
אלעזר לוין
תפתח בכפ"ס, חיפה וראשל"צ את הסופרמרקטים הגדולים ביותר בארץ למכירת מזון אורגני    תשלם 18-14 דולר למ"ר לחודש
אלעזר לוין
עובר ממערכת של 400 מ"ר ל-1,200 מ"ר ביד אליהו    ישלם 18 דולר למ"ר
משה ריינפלד
פרופ' יאילה, ליברל ידוע, הועמד לדין לאחר שאמר בהרצאה שהרפובליקה הטורקית בימיה הראשונים לא הייתה כה מתקדמת כפי שמציגים אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il