X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי השופטים, הבחירה בהלבני היא ראויה, מכיוון שהוא מגדולי חוקרי התלמוד בדורנו "הוא ממזג באישיותו, בלימודו, ובמחקרו למדנות בית המדרש הישן עם שיטות המחקר המודרניות במדעי היהדות", אמרו
▪  ▪  ▪
פרופסור הלבני. בחירה ראויה
"חיים של תלמוד תורה בצל המוות"
זאב גלילי
דוד הלבני, מגדולי חוקרי התלמוד בדורנו, ידע על פה את התלמוד בעודו נער * בספרו "עלה לא נידף"הוא מספר איך המשיך ללמוד גם במחנה ההשמדה וכיצד ניצל תודות לסיפורי זימה מהתלמוד שסיפר לקאפו * ועוד שני ספרים שכדאי לרכוש גם אחרי שבוע הספר
לרשימה המלאה

שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעה (יום ג', 29.1.08) על זכייתו של פרופסור דוד הלבני בפרס ישראל בחקר התלמוד, לשנת תשס"ח- 2008.
יושב חבר השופטים אשר בחר את הזוכה הוא פרופסור דניאל שפרבר. חברים נוספים שהשתתפו בוועדת השופטים: פרופ' שלמה נאה ופרופסור אהרן קירשנבאום.
לדברי השופטים, הבחירה בהלבני היא ראויה, מכיוון שהוא מגדולי חוקרי התלמוד בדורנו. "הוא ממזג באישיותו, בלימודו, ובמחקרו למדנות בית המדרש הישן עם שיטות המחקר המודרניות במדעי היהדות", אמרו. בנוסף, ציינו כי הלבני סלל דרך חדשה בחקר התלמוד הבבלי ומחקריו בעשרות השנים האחרונות מסמנים תפנית חשובה, ואפילו דרמטית בתחום זה, בעיקר בזכות פירושו המדעי לתלמוד הבבלי "מקורות ומסורות".
הוועדה כינתה את הזוכה "כמסמל את הישרדותה ותחייתה של יהדות אירופה המסורתית", זאת לאור העובדה שעבר את אימי השואה הנוראים ביותר, והצליח לאחר המלחמה לשקם את חייו ולהגיע להישגים אקדמיים ומחקריים מופתיים.
  • להלן קורות חייו של פרופסור הלבני
פרופסור דוד הלבני נולד בד' בתשרי תרפ"ח (1927) בפוליאנא-קובוליצקי שבאוקרינה. הוא הוסמך לרבנות בישיבת סיגֶט בשנת תש"ג, בגיל חמש-עשרה. כשכבשו הגרמנים את עירו באדר תש"ד, נשלח לאושוויץ, ומשם למחנות הריכוז וולפסבורג ומטהאוזן. הוא היחיד מבני משפחתו שניצל מן השואה.
פרופסור הלבני היגר לארצות הברית בשנת תש"ז, והתאזרח בה בשנת תשי"ב. הוא החל את לימודיו האקדמיים בפילוסופיה כללית בברוקלין קולג', סיים את לימודיו לתואר הראשון בשנת תשי"ג בהצטיינות, ואת לימודיו לתואר השני באוניברסיטת ניו-יורק בשנת תשט"ז. לאחר מכן למד בבית המדרש לרבנים בניו-יורק, וזכה לתואר מוסמך בשנת תשי"ז, ולתואר דוקטור, על מחקרו "שרידים מפירוש הר"א על תענית", בשנת תשי"ח. בנוסף, קיבל תואר דוקטור כבוד מבית המדרש לרבנים בניו-יורק, מאוניברסיטת חיפה, מאוניברסיטת לונד בשוודיה, ממכללת גראץ בפנסילבניה, מאוניברסיטת תל אביב, מן האוניברסיטה העברית בבולטימור שבמרילנד ומאוניברסיטת בר-אילן.
פרופסור הלבני החל ללמד בבית המדרש לרבנים בשנת תשי"ז, ומשנת תשכ"ט היה בעל הקתדרה לספרות רבנית על שם מוריס אדלר. בשנת תשמ"ו, נתמנה לפרופסור במחלקה לדתות באוניברסיטת קולומביה, לאחר שלימד בה כמרצה מן החוץ משנות השישים. לרגל מינויו, קיימו המרכז ללימודי ישראל ויהדות והמחלקה לדתות כנס לכבודו על דרכי פרשנות במסורת היהודית. כמו כן, הוא שימש כמרצה אורח באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטת הרווארד.
הלבני נתמנה בשנת תשמ"ה כמרצה בקתדרה על-שם ליטאואר באוניברסיטת קולומביה וכיהן כנשיא האקדמיה האמריקנית לחקר היהדות. משנת תש"ן מכהן כריש מתיבתא של המתיבתא ללימודי היהדות. הוא זכה בפרס מטעם המכון למחקר במדעי הרוח בשנת תשכ"ד, במלגה מטעם קרן גוגנהיים בשנת תש"ל, ובמלגה מטעם הקרן הלאומית למדעי הרוח בשנת תש"ם. בשנת תשמ"א היה חבר במכון ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית בירושלים.
בשנת תשמ"ה זכה בפרס ביאליק מטעם עיריית תל אביב. בשנת תשמ"ו זכה בפרס מטעם Present Tense לספר הטוב במחשבת ישראל. הלבני מכהן כחבר המועצה של הקונגרס העולמי למדעי היהדות וחבר האקדמיה האמריקנית למדעי הרוח והטבע. בשנת 1982 פרסם Irwin W. Haut ביקורת על מחקריו: The Talmud as Law or Literature
חוויותיו בשנות המלחמה ומסירותו למחקר התלמוד תוארו בכתבה A Life in the Talmud, שהתפרסמה בעיתון The New York Times Magazine, מיום 19 בספטמבר 1977. במשך זמן מגוריו בניו-יורק פרופסור הלבני לימד בארץ כמעט בכל שנה, באוניברסיטאות בר-אילן וירושלים, ונטל חלק בקונגרסים המדעיים שהתקיימו בארץ. גם ספריו על התלמוד, שבעה כרכים, נדפסו בארץ. בינואר 2005 עלה פרופ' הלבני ארצה וקבע את מושבו בירושלים. כיום הוא מלמד באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטה העברית.
במסגרת מחקרו על המקורות והמסורות של התלמוד הבבלי, יצאו עד עתה, שישה כרכים. נוסף על אלה, פרסם ספרים נוספים, ובהם: "מדרש, משנה וגמרא", "פשט ודרש", וRevelation Restored. כמו כן, יצא לאור ספר זיכרונותיו: "עלה לא נִדף".

תאריך:  29/01/2008   |   עודכן:  29/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל בחקר התלמוד הוענק לפרופ' דוד הלבני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
הסופה שצפויה הערב בבירה לא מפחידה את הבעלים של בית"ר, שקבע: המשחק מול צסק"א לא יועתק לת"א    ולאוליגרכים ימתינו מסוקים למקרה חירום
ONE
נבחרת הטניס הרוסית ערכה מסיבת עיתונאים לקראת מפגש גביע הפדרציה    צ'קבטדזה: "מפחדת מהקהל"
משה ריינפלד
הופסקה חקירת סיבות מותה בבית המעצר אבו כביר, לאחר שהשופטת קבעה כי אין תימוכין לגרסה שהיא מתה ממכות או מחוסר טיפול
ONE
נבחרת הפדרציה ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המפגש שייערך מול רוסיה    יעקב: "זה מעמד מיוחד"
שרון קביליו
מנחם גולן עושה הסבת מקצוע ועובר לצידו השני של המסך    ישתתף בסרטון פרסומת חדש שיבוסס על סרטו הבינלאומי "מחץ הדלתא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il