X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופטת שלום בנצרת: עו"ד נאיף חלאילה הוכיח כי השכלתו המשפטית וחברותו בלשכת עוה"ד שימשו לו כלי להוצאתה לפועל של מזימתו
▪  ▪  ▪
השופטת לילי יונג-גפר

שופטת בית משפט השלום בנצרת לילי יונג-גפר האריכה (יום ג', 29.1.08) את מעצרם של עורך הדין נואף חלאילה ואביו עאדל חלאילה עד תום ההליכים המשפטיים המתקיימים נגדם בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחה בעדות ואיומים, וקבעה כי "אין לבטוח במשיבים ... אלא בהשמת של השניים מאחורי סורג ובריח".
השניים נעצרו לפני כשבועיים (14.1.08) בידי היחידה לאכיפת פשיעה כלכלית במשטרה, וכעבור ימים אחדים (20.1.08) הוגש נגדם כתב אישום.
המשטרה ביקשה להאריך את משטרם עד תום ההליכים. בהחלטתה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים כתבה השופטת יונג-גפר: "מתקשה אני להעלות בדעתי מקרה מובהק יותר, שבו מתקיים חשש לשיבוש הליכי משפט או השפעה על עדים". השופטת הורתה לעצור את עורך הדין עד תום ההליכים למרות שאין לו עבר פלילי. "הוא אכן נטול כל עבר פלילי, ואולם בהתנהגותו כפי שהיא עולה מחומר הראיות, הוכיח כי השכלתו המשפטית וחברותו בלשכת עוה"ד, לא רק שלא גרמו לו לעצור ולשקול את חומרת מעשיו, אלא אף שימשו לו כלי לשם הוצאתה לפועל של מזימתו", כתבה השופטת. עוד קבעה השופטת עורך הדין "מלמד על עצמו, כי בדרך להשגת טובות הנאה לאביו במשפטו אין לו מעצורים וכי המטרה מקדשת בעיניו את האמצעים".
מכתב האישום עולה כי נגד חלאילה האב מתנהל משפט מאז 2006 ובו מיוחסים לו עשרות אישומים על עבירות של זיוף ומרמה. לטענת התביעה מכר האב תלושי שכר מזויפים, באמצעות אדם ששמו וליד חלאילה, לאחרים שעשו בתלושים שימוש כדי לרמות את המוסד לביטוח לאומי.
וליד חלאילה הוא עד התביעה המרכזי. עד נוסף הוא מרואן שחאדה, תושב סכנין, שלטענת התביעה, רכש תלושי שכר מזויפים מהאב כדי להשתמש בהם למרמה כלפי המוסד לביטוח לאומי.
לחצים ואיומים על עדים
בכתב האישום החדש שהוגש נגד האב ובנו עורך הדין, נטען כי ב-4 באפריל 2007, לאחר שהחל משפטו, נסע האב לביתו של מרואן, שבוע קודם שהיה מרואן אמור להעיד במשפט. האב שכנע את מרואן להעיד עדות שקר, ואכן בעדותו חזר בו מרואן מעדותו במשטרה וטען כי אינו מכיר את עאדל חלאילה כלל.
עוד נטען בכתב האישום כי בתחילת יולי פנו האב ובנו לעד העיקרי וליד ואיימו עליו כי ייפגע בגופו ובחירותו אם לא יעיד במשפט עדות שקר. האב אמר לו כי הוא טיפש ו"יאכל אותה" בעוד חלאילה האב יעשה עסקה בתיק. באוקטובר 2007 פנו לוליד אנשים שונים בעניין עדותו. אחד מהם הציע לו כסף מזומן ואחרים הגיעו לחנותו ואמרו שהוא "מניאק" ומלשין של המשטרה. בשלושה מועדים בנובמבר שוחחו האב ובנו עורך הדין עם וליד על המשפט ודנו איתו בדרך שבה יחזור בו מעדותו במשטרה. בשיחות אלה הנחו אותו מה לומר בבית המשפט. הם הציעו לו כסף רב, אך גם איימו עליו כי כמי ששימש עד תביעה יסבול בבית הסוהר.
סעיף נוסף בכתב האישום מתייחס לאב בלבד, ובו נטען כי האב השמיע איומים כלפי שוטר בבי משפט השלום ברמלה, כאשר הובא לשם להארכת מעצרו. האב אמר לשוטר: "אתה רוצה להיות כמו כל השוטרים בנהריה? אני אדאג לזה. זה שאתה מסתובב איתי עכשיו, אנשים יכולים לפגוע בך".

ת.פ. 49/08
תאריך:  29/01/2008   |   עודכן:  30/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד ואביו נעצרו עד תום משפטם על הדחת עדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
יעל גיל, שייצגה את הצוות שתמך בהמשך הורדת החומרים מהרשת, טענה כי "זו מציאות כה חזקה שלא ניתן לשנותה"    מנגד, טען בן גנון כי ההורדה היא שם "יפה" למעשה מכוער המבטא "גניבה לכל דבר"
דרור מרום
העיריה שבה ממוקם מרכז העסקים של ישראל ומרכז המטרופולין הגדול במדינה - זכתה בדירוג האשראי AAA    בכוונת עיריית תל אביב-יפו לגייס השנה מקורות כספיים לפעילות הפיתוח בעיר - והיא מעריכה כי הדירוג הגבוה יסייע לה בהוזלה משמעותית של עלויות האשראי
איציק וולף
נשיא המדינה ערך קבלת פנים חגיגית לצמד הטניסאים אנדי רם ויוני ארליך שזכו השבוע באליפות אוסטרליה הפתוחה    הנשיא העניק לשנים ספר תהילים והרגיע את החשש לביטחונם לקראת נסיעתם לתחרות בדובאי
משה ריינפלד
מפלגת השלטון ומפלגה גדולה באופוזיציה מחזיקות ברוב הדרוש לשינוי הסעיף בחוקה האוסר על נשים להופיע בכיסוי ראש מוסלמי באוניברסיטה
רותי אברהם
הרפורמה במערכת המשפט: סמכות ביהמ"ש לתביעות קטנות תורחב לסכום של 30 אלף שקלים    ועוד: מי ואיך בבית משפט לתביעות קטנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il