X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארבעת השודדים נידונו ל-15 שנות מאסר על שוד אלים של 53 מיליון ליש"ט מתחנת אחסון כספים של חברת האבטחה סקוריטס במחוז קנט
▪  ▪  ▪

ארבעה מחברי הכנופיה שביצעה את השוד הגדול ביותר בתולדות בריטניה נידונו (יום ג', 29.1.08) לעונש של 15 שנות מאסר בפועל שירוצו במלואם. השופט קבע בגזר הדין כי הארבעה השתתפו ב"פעולת בנדיטים מאורגנת למען שלל גבוה במיוחד". משטרת בריטניה לא הצליחה עד כה למצוא יותר ממחצית הסכום שנשדד. השוד בוצע לפני כשנתיים בתחנה של חברת האבטחה "סקיוריטס" בטונברידג' שבמחוז קנט. התחנה שימשה לאחסון כספים של בנק אוף אינגלנד. שללם של השודדים הסתכם ב-53 מיליון ליש"ט במזומן, פשוט משום שלא נותר מקום בכלי הרכב שלהם.
השוד היה אלים. הכנופיה חטפה את מנהל חדר הכספות, קולין דיקסון, את אשתו לין ואת בנם, והשתמשו בהם כאמצעי סחיטה להיכנס. הם גם השתמשו במידע פנימי שקיבלו מאמיר היסנאג', כדי לתכנן פשיטה על מחסן המזומנים. היסנאג' צילם למענם את פנים הבניין במצלמת וידיאו זעירה, בגודל של מטבע, שהתקין בחגורתו.
איפה שאר הכסף?
הארבעה הם ליאה רושה, בן 35 גגן לשעבר מסאות'בורו שבמחוז קנט, סטיוארט רויל מוכר מכוניות בן 49 ממיידסטון שבקנט, ג'טמיר בוקפה, בן 26 מובטל מטונברידג', ורוג'ר קורטס בן 30 בעל מוסך מדרום מזרח לונדון. היסנאג', עובד דואר בן 28 ממחוז ססקס, שסיפק להם את המידע, נידון ל-20 שנות מאסר עם הגבלה, ופירוש הדבר שיוכל לבקש להשתחרר בשחרור מוקדם בעוד 10 שנים. השופט המליץ כי היזנאג' ובוקאפה, שניהם אלבנים, יגורשו מבריטניה לאחר שישוחררו מהכלא.
כל החמישה הורשעו יום קודם לכן (יום ב', 28.1.08) בעבירות של חטיפה, שוד והחזקת נשק. משטרת בריטניה עדיין מנהלת מצוד אחרי חברים אחרים בכנופייה. לפחות עוד משפט, ואולי שניים יתקיימו במהלך השנה בקשר לשוד. אחד הנאשמים שנעצר בחו"ל נאבק נגד הסגרתו לבריטניה.
המשטרה גם ממשיכה במאמציה לאתר 32 מיליון ליש"ט שעדיין חסרים. סבורים שחלק ניכר מהכסף מוסתר בצפון אפריקה ובחלק הטורקי של קפריסין. "זה אינו סוף הסיפור מבחינת הפושעים הללו", אמר התובע נייג'ל פילקינגטון לאחר ההרשעות היום ב'. "אנחנו מתכוונים לתפוס את כל שללם, בכל מקום שהוא נמצא".
במשאית לא נותר מקום
השופט קבע בגזר הדין כי השוד בסקוריטס "בוצע באכזריות" לאחר "תכנון בלא דופי". מן השלב הראשון כלל התכנון את חטיפת המנהל, אשתו ובנם והחזקתם כבני ערובה. בליל השוד כפתו השודדים את 14 העובדים המבוהלים ואיימו להרוג אותם אם לא יצייתו להוראותיהם.
את השטרות העמיסו על משאית רנו של 7.5 טונות. השוד התבצע השכם בבוקר, בפברואר 2006, ונמשך 66 דקות. השודדים נאלצו להשאיר מאחוריהם 153 מיליון ליש"ט משום שלא נותר מקום במשאית. המשטרה הצליחה להחזיר מאז 21 מיליון ליש"ט מסדרת מקומו באזור קנט ודרום מזרח לונדון.
מישל הוג, ספרית בת 33, שאיפרה כמה מהשודדים באיפור תיאטרון כדי שיוכלו לחמוק, הייתה להם בסופו של דבר לרועץ. היא הועמדה תחילה לדין יחד עם השודדים, אך זוכתה לאחר שהסכימה להעיד נגדם. הוג סיפרה בבית המשפט כי היא חיה מאז בפחד מתמיד, למרות שנכללה בתוכנית להגנת עדים.

תאריך:  29/01/2008   |   עודכן:  29/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבצעי השוד הגדול בבריטניה - נשלחו לכלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד הלפרן
לקראת דוח וינוגרד שיתפרסם מחר בערב: ההימורים באינטרנט מעניקים סיכוי של 4.5% בלבד להתפטרות ראש הממשלה אהוד אולמרט
רותי אברהם
המועצה הארצית של לשכת עוה"ד אישרה הוראת שעה שתאפשר התחלה במועד של התמחות הסטודנטים למשפטים    הצעד נועד למזער נזקי שביתת המרצים
עידן יוסף
משרד הדתות הגיב לטענת ביילין בדיון ועדת הפנים בהחזרת 11.5 מיליון שקל מתקציב בתי הקברות האזרחיים, ואומר כי בתי קברות אלו לא עמדו בקריטריונים וכי הקריטריונים של המשרד הם סבירים כפי שקבע בג"צ
משה ריינפלד
ישי פרץ, בן 47, נהג להתרועע עם בני 16-14 ובמפגשים עימם הקרין לפניהם סרטים פורנוגרפיים וביצע בהם מעשים מגונים
איציק וולף
חבר בוועדת וינוגרד: ההתרשמות של חברי הוועדה היא שראש הממשלה לא תיקן את הליקויים שנחשפו בדוח הביניים    "המנהיגות עסוקה בהישרדות ולא בתיקון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il