גידול של 43.6% נרשם ברבעון הרביעי ב-2007 במכירות מחשבים ניידים והם הסתכמו ב-72,659 אלף יחידות. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום חברת המחקר IDC על מכירות מחשבים בישראל.
מכירות מחשבים שולחניים הסתכמו ברבעון הרביעי ב-2007 ב-159,150 עליה של 10.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האנליסטית חני שטרן מ-IDC ישראל שערכה את המחקר מוסיפה כי נתוני הרבעון הרביעי מצביעים על התחזקות של השוק, במיוחד של המכירות של הניידים וכי השוק חזר לשגרה.
בחלוקה לפי יצרנים במחשבים שולחניים ברבעון הרביעי, HP תפסה נתח שוק של 16.4%, דל - ,12.1% לנובו - 11.9%. בחלוקה לפי יצרנים במחשבים ניידים ברבעון הרביעי, לנובו תפסה נתח שוק של 28.9%, HP עם נתח שוק של 24.6%, דל עם נח שוק של 13.1%.
על-פי נתוני IDC בשנת 2007 גדלו מכירות המחשבים בישראל ב-16.3% ל-767 אלף מחשבים - מתוך זה 559 אלף שולחניים ו-210 אלף ניידים- לעומת 659 אלף יחידות בשנת 2006.
IDC ישראל מעריכה כי המכירות בשוק המחשבים האישיים צפויים לגדול בשנת 2008 ב-8% ולהסתכם ב-807,653 יחידות.