X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי ועדת וינוגרד לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השנייה מסרו ב-17:00 את הדוח לראש הממשלה עותק מהדוח נמסר לשר הביטחון עותק נוסף הועבר לח"כ עמיר פרץ וינוגרד הקריא בפני אולמרט עמוד אחד מתוך הדוח ובו ביקורת נוקבת
▪  ▪  ▪

חברי ועדת וינוגרד, ובראשם השופט (בדימ.) אליהו וינוגרד, הגיעו ב-16:40, בג'יפ לבן של המשטרה, ללשכת ראש הממשלה בירושלים. ב-17:00 בדיוק החל טקס קצר למסירת הדוח הסופי של הוועדה שמונתה לבדוק את כשלי מלחמת לבנון השנייה, ובסיומו, כעבור דקות ספורות בלבד, נמסר הדוח לידי ראש הממשלה, אהוד אולמרט. במהלך הטקס הקריא השופט וינוגרד בפני אולמרט עמוד אחד מתוך הדוח, ובו ביקורת נוקבת על ניהול המלחמה. מעמד זה צולם, אך טרם שוחרר לפרסום. בנוסף הוגש דוח סודי, שלא יפורסם, על-מנת שלא לפגוע בבטחון המדינה.
דקות ספורות לאחר סיום המסירה יצאו חברי הוועדה, בשתי מכוניות, לבנייני האומה - שם ימסרו את ההודעה לציבור.
אולמרט ואנשיו, לעומת זאת, התקבצו כדי לקרוא את הדוח ולגבש סופית את תגובתם.
שר הביטחון הודיע כי הוא יגיב רק אחרי שיקרא בעיון את הדוח המלא. ובינתיים - ההפגנות והמחאות נגדו כבר החלו: בחניון ביתו, במגדלי הקירוב, כבר הוקם אוהל מחאה מצד מילואימניקים, הדורשים מברק לפרוש מיידית מהממשלה. ברק פינה מזמנו יומיים (היום ומחר) כדי לשקול צעדיו.
בשעה 18:00 בערב יימסר עותק של הדוח לשר הביטחון לשעבר מימי מלחמת לבנון השנייה, עמיר פרץ, בלשכתו בתל אביב. באותה שעה תתקיים מסיבת עיתונאים בירושלים, שבה יופיעו בפני הציבור וימסרו את תקציר המסקנות ארבעת חברי הוועדה - השופט (בדימ) אליהו וינוגדר, פרופ' רות גביזון, האלוף במילואים מנחם עינן, האלוף במילואים ד"ר חיים נדל - ופרופ' יחזקאל דרור. וינוגרד יקריא את המסקנות במשך כ-25 דקות. פרופ' גביזון תקריא תקציר שלהן באנגלית.
בעוד דוח הביניים טיפל בחלקה הראשון של מלחמת לבנון השנייה ובתקופה שקדמה לה, יעסוק הדוח הסופי גם בהחלטות הדרג המדיני בימיה האחרונים של המלחמה, כולל ההחלטה על היציאה למהלך קרקעי ביומיים האחרונים שלה. במהלך הקרקעי שאליו יצאה ישראל לאחר שכבר ידעה כי מועצת הביטחון של האו"ם החליטה כבר על הפסקת אש, נהרגו 33 חיילי צה"ל.
הדוח מתייחס לכשלי ההנהגה בניהול מלחמת לבנון השניה, שבה נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים. כמו-כן יתייחס הדוח למצב ששרר קודם למלחמה, ולמוכנות המוגבלת של צה"ל - שנוצרה בעטיו של הפינוי החפוז של צה"ל מלבנון, בתקופה שבראשות הממשלה כיהן אהוד ברק. עוד יעסוק הדוח בניתוח של הלחימה ובמוכנות צה"ל, בניין הכוח והפעלתו, הכשרת המפקדים ועוד. הדוח יטפל גם ביחסים שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי, במוכנות העורף ועוד.
הערב, עם הגשת הדוח הסופי, תסיים הוועדה כ-16.5 חודשי עבודה. בתחילת הדרך הוקדשו הישיבות הראשונות שלה להגדרת הנושאים אותם תבדוק. כדי למפות את ההיקף הבדיקה, שמעה הוועדה סקירות רקע מאת ראשי המערכות השונות: ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, שרת החוץ וראש אגף המודיעין בצה"ל. כן ביקרה הוועדה בראשית דרכה בגבול הצפון ובמקום החטיפה ושמעה סקירות מפי מפקד הפיקוד האלוף אז, האלוף אודי אדם, ומפי מפקד אוגדה 91, תא"ל גל הירש.
במשך כ-4 חודשים הופיעו בפני ועדת וינוגרד 74 עדים - וביניהם אנשי צבא, מדינה ואקדמיה. העדים כללו את ראש הממשלה, שר הביטחון, שרים וחברי כנסת, כל חברי פורום השבעה וכל מי שכיהנו בזמן המערכה בקבינט המדיני- ביטחוני. הוועדה שמעה גם את יושבי ראש ועדת החוץ והביטחון - בעבר ובהווה, ואת ראשי המוסד והשב"כ, ראש המועצה לביטחון לאומי, הרמטכ"ל, ראש אגף המודיעין, מפקדי חיל האוויר וחיל הים, הקצינים הבכירים במטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון, מפקדי אוגדות ועוד.

תאריך:  30/01/2008   |   עודכן:  30/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי ברק
מהפך בבתי-המשפט, מהיום יוכל שופט יחיד לדון בתיקי סחר בבני-אדם    עד היום דנו בתיקים אלה בהרכב של שלושה שופטים    לדברי יוזמת החוק ח"כ גלאון "תיקון החוק יפתור את בעיית הסחבת והתמשכות ההליכים בבתי-המשפט"
משה ריינפלד
הילרי קלינטון וברק אובאמה נותרו לבדם בהתמודדות על מועמדות מפלגתם לנשיאות עקב פרישת הסנטור מצפון קרוליינה
דרור מרום
מחיר בנזין לצרכן יהיה 5.98 שקל לליטר 95 אוקטן, ו-6 שקל לליטר בנזין 96 אוקטן    מקור ההוזלה הוא שחיקת הדולר ומחירי תזקיקי הנפט
גלית יצחק
משרד הבריאות: בתוסף התזונה סטיבו יש חומר תרופתי האסור במזון שעלול להזיק לבריאות    המוצר מיועד לשיפור חיי המין
שרון קביליו
20 המועמדות הסופיות של תחרות מלכת היופי של ישראל לשנת 2008 נוסעות להודו    במסגרת ההכנות לנסיעה הוזמנו המתמודדות לערב מיוחד בו קיבלו שיעור מזורז בתרבות ההודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il