X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שני אסטרונאוטים יצאו מתחנת החלל הבינלאומית כדי להחליף מנוע כדי להניע מחדש כנף סולרית המייצרת החשמל
▪  ▪  ▪
ריחוף מסוכן. ויטסון וטאני בפעולה (צילום: אתר נאס"א)

שני אסטרונאוטים אמריקנים השוהים בתחנת החלל הבינלאומית יצאו (יום ד', 30.1.08) מהתחנה למשימה מסוכנת במיוחד כדי לתקן אחת משתי התקלות בציוד של התחנה שפגעו במערכת החשמל שלה ומעכבת את המשך עבודות הבנייה של התחנה.
מפקדת התחנה פגי ויטסון ועמיתה דניאל טאני ריחפו מחוץ לה כשהם נושאים מנוע חדש, שנאס"א מקווה כי יאפשר לכנף עם קולטי השמש להסתובב שוב לכיוון השמש ולייצר יותר חשמל לתחנה המרחפת סביב כדור הארץ.
זמן קצר לאחר שהחלה המשימה, צצה תקלה בשידורי הרדיו שמנעה מויטסון וטאני לשמוע את הבקרה בפלורידה. בקרי הקרקע הצליחו בתוך 20 דקות להחזיר תא התקשורת באמצעות ערוץ גיבוי, ואפשרו לריחוף להימשך. "ברוכים השבים", אמר טאני באנחת רווחה לבקרה.
מנגנון הסיבוב של הכנף עם קולטי השמש חדל לפעול בדצמבר 2007 והדבר החמיר את הבעיות באספקת החשמל שהחלו שלושה חודשים קודם לכן כאשר אחד המפרקים של הכנף נפגע והיה צורך לנתק אותו.
מהנדסי נאס"א איתרו מן הקרקע את התקלה החדשה במנוע. למרבה המזל היה בתוך התחנה מנוע חלופי. כדי להימנע ממכת חשמל, היה על ויטסון וטאני לבצע את מלאכת החלפת המנוע בזמן החללית עוברת בצד האפל של כדור הארץ, ולהפסיק אותה כאשר אור השמש יוצר 160 וולט חשמל. כצעד זהירות נוסף, לא הדליקו שני האסטרונאוטים שום אמצעי תאורה אחר כדי לא להתחיל ייצור של חשמל.
משקלו של המנוע 113 קילוגרמים, והוא סגור בתוך מיכל שאורכו 75 סנטימטרים שבקצהו יש שתי ידיות, בדומה לפח אשפה. הוא משמש עמוד שדרה של הכנף הסולרית. האסטרונאוטים היו צריכים להיזהר לבל תתנתק הכנף ממקומה ותיעלם בחלל.
נאס"א עדיין אינה בטוחה מה יש לעשות בעניין המפרק השבור, האמור להסתובב בלא הפסק 360 מעלות כדי להטות כל הזמן את הכנפיים הסולריות לכיוון השמש. יהיה צורך בארבעה ריחופים בחלל בהמשך שנת 2008 כדי לתקן את המפרק ולהחזירו לפעולה.
גם אם יימשכו שתי התקלות, נאס"א עדיין יכולה לשגר את מעבורת החלל אטלנטיס אל תחנת החלל בשבוע הבא, כמתוכנן, עם מעבדה מדעית אירופית, המכונה "קולומבוס". אבל אם לא יתוקן מנגנון הסיבוב של הכנף, תהיה סכנה לכל טיסות המעבורת הבאות. אם תישאר רק בעיית המפרק בלא פתרון, עלולות להתעכב טיסות המעבורת המתחילות בסתיו.
זה היה ריחוף החלל השני של טאני מאז נהרגה אמו, בת 90, בתאונת מכונית בשיקגו בדצמבר 2007. טאני היה אמור לחזור לכדור הארץ בדצמבר 2007 במעבורת אטלנטיס, אבל נסיעתו הביתה התעכבה בגלל תקלות בשעוני הדלק במיכל החיצוני של המעבורת. נאס"א מתכוונת כעת לשגר את המעבורת ב-7 בפברואר לאחר שתיקנה את התקלות.
הריחוף החדש (יום ד', 30.1.08) נעשה ערב יום השנה ה-50 לשיגור הלווין הראשון של נאס"א "אקספלורר 1". למחרת (יום ו', 31.1.08) תציין נאס"א את יום השנה ה-5 לאסון קולומביה.

תאריך:  30/01/2008   |   עודכן:  30/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסטרונאוטים יצאו לריחוף מסוכן בחלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
פיפ"א קבעה את סדר המשחקים בבית הישראלי    הנבחרת של דרור קשטן תסיים בחוץ מול השוויצרים    המשחק השני: מול מולדובה בחוץ ב-28 למרץ 2009
עכבר העיר
רוצים להרגיש אירופה? בצפון הכינו לכם מגוון אטרקציות לימי השלג    אז קחו כפפות ובואו לטיולי ג'יפים וטרקטורונים במרחבים הפתוחים
רותי אברהם
ביהמ"ש התיר לקשישה אזרחית ישראלית לתבוע חברה גרמנית שביטחה את אביה לפני השואה    החברה: הממשלה התחייבה למנוע תביעות בישראל    השופטת: תוקף ההתחייבות טעון בדיקה
איציק וולף
השופט אליהו וינוגרד אומר כי המלחמה היתה החמצה גדולה וחמורה    מפנה אצבע מאשימה כלפי הדרג המדיני והצבאי והעומדים בראשם    טוען כי ישראל יצאה למלחמה יזומה מבלי לתכנן כיצד לסיימה
משה ריינפלד
האו"ם מותח ביקורת על הרשעתו של עיתונאי בן 23 באפגניסטן בהורדת חומר הפוגע באיסלאם מהאינטרנט ועל גזר דין המוות שהוטל עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il