X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש דחה בקשת קב' ברונפמן-פישר לעכב ביצוע פסק דין המבטל זכייה במתחם איקאה בראשון לציון השופטת: אין להעביר מסר כי מותרת לזמן קצר החזקה שלא כדין בקרקע ציבורית
▪  ▪  ▪
בקשת קבוצת ברונפמן-פישר נדחתה
בוטלה זכיית איקאה במכרז בראשון לציון
משה ריינפלד
שופטת: העיריה, ראש העיריה ואיקאה "הפרו את העיקרון של תחרות הוגנת בתנאי שוויון, ופעלו בניגוד לשלטון החוק"
לרשימה המלאה

אלעזר לוין
מאיר ניצן: פעלתי כחוק בפרשת איקאה

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב דחה (יום ה', 31.1.08) את בקשת אירוס הגלבוע בע"מ, מקבוצת ברונפמן-פישר, זכיינית איקאה ישראל, לעכב ביצוע פסק דין המונע שימוש במבנים במתחם בראשון לציון. הבקשה הוגשה על-רקע פסק דין שביטל את זכייתה של הקבוצה במכרז לקרקע שעליה עמדה לקום חנות איקאה שניה בישראל. השופטת נורית אחיטוב קבעה בהחלטה כי אין להעביר מסר לציבור כי "יכול שמקרקעי הציבור יוחזקו שלא על-פי דין ולו גם לפרק זמן תחום"
זכייתה של הקבוצה במכרז לקרקע בראשון לציון עבור איקאה ישראל בוטלה בהחלטת בית משפט. השופטת אחיטוב כתבה כי הצעת הזוכה, קבוצת ברונפמן פישר, "גובשה לאחר קבלת התחייבויות על-ידי 'המשיבים ראשון לציון', התחייבויות אשר גילמו תנאים כלכליים מיטביים שלא היו בנחלת ובידיעת מתמודדים אחרים באותו מכרז. בפעולתם זו נהגו המשיבים והן הקבוצה בניגוד לשלטון החוק והפרו את עקרון העל של תחרות הוגנת בתנאי שוויון".
היא הוסיפה כי לאור "האפליה אסורה ופגיעה קשה ביודעין בשוויון ובטוהר ההליך המנהלי והציבורי, זכייתה של הקבוצה במכרז מבוטלת וכי המנהל יפעל לפי שיקול דעתו ולפי הדין בעניין קביעת הזוכה במכרז". עוד הורתה השופטת על הוצאת צו עיכוב ביצוע ארעי לבקשת הקבוצה.
הקבוצה הגישה ערעור על פסק הדין לבית המשפט העליון וביקשה לבטלו או לבטל את תוצאתו בטענה כי "לקבוצה ולצדדים שלישיים ייגרמו נזקים כבדים ו'בלתי הפיכים' הנאמדים במאות מיליוני שקלים במידה ולא יעוכב ביצוע פסק הדין נגדה והמנהל יבחר להתקשר עם מציע אחר כזוכה במכרז".
כאמור, נדחתה גם בקשת הקבוצה שהוגשה באמצעות באי-כוחה עוה"ד דורון דן, גיא כשר וגבי ג'ובראן, לעכב את ביצוע פסק הדין עד להחלטה בבית המשפט העליון. השופטת אחיטוב כתבה כי "בנסיבות הענין מחד עומד אינטרס כספי המובהק של הקבוצה לממש את זכייתה במכרז ולעשות שימוש ורווח פיננסי (במגבלות הדין) במבנים הנבנים על כלל השטח מושא המכרז. מאידך עומד אינטרס הציבורי בקיום שלטון החוק , בטוהר ההליך המנהלי והציבורי. בקיום דיני המכרזים ובשמירה על עקרון השוויון, אין להעביר מסר לציבור כי ניתן להתנות על דיני המכרזים וכי יכול שמקרקעי הציבור יוחזקו שלא על-פי דין ולו לפרק זמן תחום עד להכרעה בערעור. בשקלול הדברים לאינטרס זה משקל נכבד".
עוד הוסיפה, כי "כאשר קבוצת ברונפמן פישר אינה מצביעה על נזקים (הפיכים או לאו) שאינם כספיים, ומנגד ניצבים מספר עקרונות יסוד בשיטתנו המשפטית - נוטה מאזן הנוחות באופן שיש בו לבדו לדחות הבקשה"."הבקשה לעיכוב ביצוע פסק דין נדחית וכל צד ישא בהוצאותיו עד כהן בגין כלל ההליכים לאחר מתן פסק דין".

ביהמ"ש המחוזי בת"א עת"מ 1491/06 עת"מ 1629/06
תאריך:  01/02/2008   |   עודכן:  01/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשה לשימוש במתחם "איקאה" החדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
משה ריינפלד
תושבים דורשים ממשרד הפנים להטיל על ראש העיריה ובכיריו לשלם מכיסם את הוצאות המשפט שבו נקבע כי האישור לאיקאה ניתן שלא כדין
אלעזר לוין
קנו ב-175 מיליון שקל    בריטיש-ישראל, בבעלות נואי, קנתה גם את הפאואר סנטר בנצרת ב-133 מיליון שקל    ברונפמן ונואי יהיו שותפים גם באיקאה ראשל"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il