X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה הודתה כי גבתה מהצרכנים תוספות שלא ידעו עליהן אלא לאחר שכבר שילמו בכרטיס האשראי וכן גבתה דמי ביטול מופרזים
▪  ▪  ▪

שופטת בית משפט השלום בתל אביב דורית רייך-שפירא גזרה (יום א', 03.02.08) קנס של 80,000 שקל על חברת "אשת טורס" שהורשעה על-פי הודאתה במסגרת עסקת טיעון, בהטעיית צרכנים ששיווקה להם טיסות, ניסות וחבילות נופש באמצעות אתר האינטרנט שלה. מנכ"ל החברה חויב לחתום על התחייבות בסך 50,000 שקל שהחברה לא תחזור על מעשיה.
החברה הודתה כי לא פרסמה באתר פרטים מהותיים, כגון הזכות שלה לבטל עסקה. כמו כן הודתה כי חייבה את לקוחותיה בתוספות תשלום בגין דמי ביטול בשיעור העולה על המותר בחוק, בפרסום מבצעי הנחות תמורת "כוכבים" בלא לכלול את שיעור ההנחה שממנה ייהנה הלקוח נגד הכוכבים, באופן שלא שיקף את מחירה האמיתי של העסקה. ועוד הודתה כי גבתה תוספת בסך 18$ מעל המחיר שפורסם באתר האינטרנט. התוספת נתגלתה רק לאחר שהצרכן שילם בכרטיס האשראי שלו. במסמכים שמסרה ללקוחותיה גם לא כללה החברה את פרטיה המלאים.
הצרכן חלש יותר מהספק
בגזר הדין עמדה השופטת רייך-שפירא על פער הכוחות בין ספק שירותי התיירות החזק לבין הצרכן הבודד החלש. היא הסבירה כי הצרכן מחויב להפקיד את מלוא מחיר העסקה בלי שביצוע העסקה מובטח לו כלל.
כמו כן ציינה השופטת כי בעסקות לא נכללים פרטים מהותיים שאילו ידע עליהם הצרכן היה אולי מכלכל את מעשיו אחרת. למשל, תוספות מחיר "חבויות", שהצרכן עומד עליהן רק לאחר שנקשר בעסקה; הצעת הנחה בגין תשלום בכוכבי חברת אשראי שהזכות לקבלם מוענקת לצרכן רק נגד קניות במחיר גבוה, בלא לציין שבעד אותם כוכבים יקרים יזכה הצרכן בהנחה בסך 20 דולר בלבד; הסתפקות בהצהרה סתמית שביטול עסקה יעשה בכפוף להוראות כל דין, תוך הצגת מצג שיש בו להטעות הן באשר למועד הביטול והן באשר לגובה דמי הביטול, כאשר הגובה המרבי של דמי ביטול על-פי החוק הוא 5% ממחיר העסקה ולא יותר מ-100 שקל.
השופטת הדגישה כי היה מקום להחמיר עם אשת טורס מעבר לעסקת הטיעון לנוכח חומרת ההטעיות, אך החליטה להביא בחשבון כי מדובר בהרשעה תקדימית.
תגובת אשת טורס
חברת "אשת טורס" אומרת בתגובה כי "כפי שצוין גם בגזר הדין, כבר לפני שנה ועוד בטרם ניתנה החלטת בית המשפט האמורה, בוצעו תיקונים בתקנון ההזמנות באינטרנט. זאת מכיוון שאשת טורס רואה באינטרנט כלי חשוב ביותר לקשר עם הלקוח, ומעניקה חשיבות רבה לשביעות רצונו והתנהלות הוגנת מולו. כיום, לקוח שמזמין חופשה באינטרנט יכול להיות סמוך ובטוח שפרטי העסקה המלאים מופיעים באתר כדין, וכי דמי הביטול הנגבים הם על-פי החוק".
"עוד יצוין כי בית המשפט ציין לשבח את העבר הנקי של אשת טורס במשך למעלה מ-20 שנה. כמו כן הכיר בית המשפט בכך שדמי הביטול הנגבים כיום על-פי החוק אינם גבוהים, עובדה ש"בהחלט יכולה לגרום נזק כספי לחברות התיירות" (כדברי השופטת רייך-שפירא). עם זאת, כל עוד זהו החוק, אשת טורס תמשיך לכבדו".

פ 0505508/07
תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  03/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשת טורס נקנסה על הטעיה באינטרנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לאשת עדיין יש בעית אמינות מידע
123456אלי  |  24/06/08 23:30
2
טיול למקדוניה ארוך ומיותר
shalomt  |  4/08/08 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר
מאט דיימון מככב בסרטון שהפך ללהיט היסטרי ברשת, בתור המאהב של שרה סילברמן    הסרטון הוכן עבור בן זוגה של סילברמן ושודר ב-ABC
כרמית מזרחי קליין
כרמית מזרחי-קליין ומי שהוסיף לה את ה'קליין' לשם מעדיפים לעצור באלנבי מאשר ברבנות, וקופצים לארוחה קצרה במזללת השניצלים הוותיקה, שניצ'לס השף    תסמכו עליהם, הם כבר מצאו על מה להתנצח
מיכל קונפורטי
הפרויקט ייבנה בשותפות עם קבוצת נדל"ן מקומית המצויה היטב בתחום הנדל"ן בפנמה    כל קבוצה תחזיק ב-50% מהחברה המשותפת, אשר מחזיקה בקרקע    היקף ההשקעה בקרקע עומד על 3.5 מיליון דולר
גלית יצחק
ישראל מקוב מונה לתפקיד    המינוי אושר בישיבת האסיפה הכללית של עמותת נאמני מרכז שניידר
מיכל קונפורטי
רוכשי הדירות הסכימו לתוכנית שהוצעה על-ידי מזרחי טפחות    תוכנית זו היא תוכנית מעשית ראשונה שמוגשת לבית המשפט וזוכה להסכמה רחבה, שעשויה לאפשר הוצאת העגלה מן הבוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il