X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בסופה של הסדרה "עבודה ערבית", לאף אחד לא הצליח לא לאמג'ד, לא לאמאל, לא ליהודית ולא לערבים השאלה אם ל"קשת" הצליח נדע בעונה 2?
▪  ▪  ▪
[צילום: אלדד רפאלי]

"עבודה ערבית" היא סדרה כתובה לא רע, משוחקת היטב ומצחיקה. נורמן עיסא נוגע ללב בתפקיד אמג'ד, העיתונאי הערבי בעל רגשי הנחיתות שחושב שהיהודים מגניבים יותר, קלרה חורי נעימה בתפקיד אשתו הנבוכה תמידית מהתנהגותו המגוחכת, סלים דאו קורע בתפקיד אביו המוטרף של אמג'ד ומריאנו אידלמן ממלא נאמנה את תפקיד הישראלי שממש לא אכפת לו מפוליטיקה ואוהב בחורות יפות מכל המגזרים.
אבל על כתפיה של הסדרה החביבה הזו הוטלה אחריות כבדה עוד טרם עלייתה לשידור. היו שאמרו שעצם שידורה של סדרה שגיבוריה הם ערבים והיא ברובה דוברת ערבית בערוץ שתיים, הוא בבחינת מהפכה. זו היתה אמורה להיות הסדרה שתילחם בגזענות.
קומדיה היא דרך נחמדה להתמודד עם צרה צרורה כמו גזענות. היא יכולה לגשת באופן ישיר אל כל הסטריאוטיפים בלי להעליב אף אחד כי זו הרי קומדיה והמטרה היא לצחוק על כולם. מצד שני, לא מצופה ממנה לקיים דיון מעמיק מדי ובטח שלא לפתור כלום. מכאן עולה ש"עבודה ערבית" היא בבחינת מעט מדי בנוף תקשורתי-תרבותי הגמוני שמצליח להדחיק כמעט לחלוטין את קיומם של האזרחים הערבים במדינת ישראל.
ובתור ייצוג יחיד ומיוחד בערוץ המסחרי של הטלוויזיה, בשעה שאיננה שמונה בבוקר ביום שבת, אמורה הסדרה לתקן את כל הסטיגמות שהישראלי הממוצע לכאורה מייחס לערבים, וגם לספק לערבים נקודת מבט על עצמם.
בנוסף לכל הר הציפיות הזה ולמספר נמוך מאוד של פרקים - תשעה בלבד - זכתה הסדרה ליחס מתעלל במיוחד מצידם של האחראים על תוכנית השידורים של קשת, שהצליחו במשך רוב זמן שידורה להזיז את יום ושעת השידור באופן שחיבל ביכולת לפתח כלפיה הרגלי צפייה.
ועם כל זאת, לפעמים בעזרת הומור, אפשר בדרך עקיפה להעלות נקודות כואבות, כמו למשל בסיום הפרק אתמול. המסקנה העגומה היתה שעם כל הרצון להשתנות, לחצות גבולות ולקבל את האחר - ישנו דטרמיניזם במהלכים החברתיים אשר מונע את סגירת המרחק בין שתי החברות, היהודית והערבית.
אמג'ד לא הצליח לקחת את אשתו לערב סולידי במסעדה צרפתית מפוארת, כי מייד התברר שהיא שייכת למישהו מהכפר, ההורים שלו הופיעו עם דרבוקה והתארגנה במקום חפלה ספונטנית ורועשת. מאיר לא הצליח להתגבר על הפרובינציאליות שלו ולשדר לחברתו הערבייה אמאל שמבחינתו עניין המוצא אינו עניין, והיא עזבה אותו לאחר שגילתה שהוא מסתיר אותה מהוריו. או במילים אחרות - לא מספיק לעצב עלילה משעשעת עם דמויות כנות ואפילו נוקבות בשביל לפתור את אוקיאנוס הניכור בין היהודים לערבים בישראל.
השאלה המעניינת עכשיו היא האם כמו בסוף הפרק של אתמול, המציאות העגומה תהיה חזקה מהכוונות הטובות והדטרמיניזם של המוצא, הוא שיקבע את פני הדברים - כלומר האם קשת תסתפק בהרפתקה בת תשעה פרקים - או שהסדרה "עבודה ערבית" תשוב במהרה לעונה נוספת?
"עבודה ערבית" - פרק אחרון, שני ב-22:30, ערוץ 2

תאריך:  05/02/2008   |   עודכן:  05/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עבודה ערבית" נגמרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לפני העונה השניה...
בובי  |  5/02/08 11:05
2
זה מקום לפירסום כזה? זה מה שמע ל"ת
גופקל  |  5/02/08 13:51
 
- אחלה סידרה - שדרו שוב ברצף ! ל"ת
אני.  |  5/02/08 15:46
3
הפסדתם? תשלימו! קישור מצורף
ליאור זה אני  |  15/02/08 02:41
4
כמה חבל שנגמר, סידרה מעולה!
JJ  |  16/02/08 15:35
5
זה יהיה בזבוז אם לא תהיה עונה
מיצי  |  18/02/08 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דלקות בשלפוחית השתן שכיחות פחות בקרב גברים אך עדיין עלולות להופיע    אצל גברים, הגורם השכיח ביותר לדלקת בשלפוחית השתן הוא ערמונית מוגדלת
מיכל קונפורטי
במהדורת הסיום החגיגית ישתתפו אורחים רבים, וכן יוצגו קטעי ארכיון של שנות העשייה הרבות של יבין    מיד בתום המהדורה, צפויים להתכנס בשידור חי, אוהדיו של יבין, על-מנת להיפרד ממנו באופן אישי
איריס פרחי
כלה תבעה מעצבת שמלות בטענה ששמלת הכלולות לא גרמה לה להרגיש אישה    התביעה נדחתה ונפסק שהשמלה עוצבה על-פי בקשתה ומדובר בהרגשה פנימית
איריס פרחי
התובע טען שרכבו ניזוק והאשים את תחנת הדלק ברשלנות    נפסק שגם לתובע היתה רשלנות כשלא הסתכל במראה    תחנת הדלק חויבה לשלם עבור התיקון
יפעת גדות
שכיחות נשימה לא סדירה במהלך השינה עולה באופן דרמטי עם הגיל, גם בקרב אנשים בריאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il