X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של חבר ועדת וינוגרד, פרופ' יחזקאל דרור, לפיהם אולמרט עדיף על נתניהו ביילין: דברי דרור מצמררים ומוכיחים שמדובר בוועדה מטעם ח"כ שלום דורש הקמת וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את המלחמה
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה אורלב. יזמן את דרור לדיון דחוף [צילום: AP]

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת תזמן לדיון דחוף בשבוע הבא את פרופסור יחזקאל דרור, בעקבות ראיון שהעניק לעיתון מעריב ובו צוטט אומר "אם אנחנו חושבים שראש הממשלה יקדם את תהליך השלום, זה שיקול מכובד מאוד". דרור הוסיף כי "צריך לחשוב מה התוצאות. מה אתה מעדיף? ממשלה של אולמרט וברק או בחירות חדשות שבהן יעלה נתניהו?"
יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב, הודיע כי במהלך סוף השבוע יחליט האם לזמן לדיון גם את יושב-ראש ועדת הבדיקה, השופט (בדימ.) אליהו וינוגרד.
מספר חברים בוועדה קראו לחבר הכנסת אורלב לפעול להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר כשלי מלחמת לבנון השניה.
ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר כי "מדובר לא ברעידת אדמה אלא בצונאמי של ממש. במידה ואכן נאמרו הדברים ולא תהיה התנערות של חברי הוועדה יש לדרוש וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מלחמת לבנון, דבריו הם חמורים ומסוכנים לעתידה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ומוסרית. אסור שנעבור על כך לסדר היום"
ח"כ אריה אלדד ציין כי דברי דרור מעידים על כך שאולמרט שבחר בזהירות את חברי הוועדה שמינה, הצליח למרות הביקורת הציבורית, לשתול בתוכה אישים המונעים בכוח הספינים והסיסמאות. "דבריו של דרור מטילים צל כבד על כל הניסוחים של הוועדה ואיננו יודעים אם היא שפטה את ראש הממשלה או את ראש האופוזיציה", אמר.
יושב-ראש סיעת מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, ציין כי "דברי דרור מצמררים ומוכיחים שמדובר בוועדה מטעם. השיקול באשר ליכולתו של ראש הממשלה להביא לשלום, אסור לו שיהיה שיקול של חברי ועדת חקירה ציבורית שנועדה לבחון את כשלי המלחמה. זו שאלה שמפלגות פוליטיות והציבור הרחב צריכים להכריע בה לפי תפיסתם הערכית, אם אכן היה שיקול שכזה באחראח הוועדה, מאבדות מסקנותיה כל תוקף".
חברתו של ביילין לסיעה, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי דבריו של דרור מקעקעים את אמינות ועדת וינוגרד. "אין צורך בוועדת חקירה ממלכתית בדי להבין את הסתירות ביחס הוועדה לגבי הפעילות המיותרת ב-60 השעות האחרונות", הדגישה.
יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן-ששון, הגן על פרופסור דרור ואמר שמי שידעו מראש מה צריכות להיות מסקנות הוועדה מסרבים לקבל את מסקנותיה ומנסים להכתיב את מסקנתם שלהם.
"סכנה גדולה בדה-לגיטימציה של הוועדה היא בראש ובראשונה התחמקות מיישום מסקנותיה", טען ח"כ בן-ששון. "האופוזיציה מנסה לעשות מעשה מחטף ולמקד את אור הזרקורים באמירה שולית. על עם ישראל להשכיל כי הוועדה עשתה עבודתה נאמנה ואמרה את דבריה בדוח ראוי ומעמיק ביותר, קיומה של ועדת חקירה ממלכתית יוביל את המדינה לסחרחרה ושיתוק נוסף בהמתנה לממצאים אשר יהיו דומים לממצאי וינוגרד".

תאריך:  06/02/2008   |   עודכן:  06/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' דרור לדיון בוועדה לביקורת המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבחירה בפרופ' דרור הזכירה לי
מיכל מירושלים  |  6/02/08 21:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהודעת הוועדה נכתב: "לא יכולנו למנוע מאלה מאיתנו שרצו להתבטא בנושאי הדוח לאחר הגשתו לעשות זאת"    הבהירה: דברי הוועדה הם רק מה שכתוב בדוח
איציק וולף
על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה הונח מכתב ובו דרישה להשעות מיד את ניצב יוחנן דנינו מתפקידו כראש אגף חקירות במשטרה    "ניצב דנינו נושא באחריות מלאה לביצוען ולקיומן של האזנות סתר בלא צו שיפוטי"
גלית יצחק
אצל נשים שנטלו תוספי סידן נרשמה ירידה בלחץ הדם וירידה של 50% בסיכון לפתח רעלת הריון    ד"ר חמוטל מאירי: "הדרך הטובה ביותר למניעה של רעלת הריון, היא באמצעות הגילוי המוקדם"
יפעת גדות
ידוע כי שריר מסוג 2 אחראי על יותר מאשר היכולת שלנו להרים חפצים כבדים - הוא חשוב גם לשליטה על חילוף החומרים של הגוף כולו    כיום תשומת הלב עוברת לתרגילי התנגדות כאמצעי לשיפור חילוף חומרים    אדם המפתח שרירים אלו, גם אם אינו עוסק בפעילות פיסית רבה הרי שהוא שורף עדיין אנרגיה
משה ריינפלד
הכנופיה גנבה יותר מ-150 כלי רכב בחודש, פירקה אותם ושיווקה את החלפים    הקפידה לגנוב רק רכבים של יהודים ולדרוש תחילה כופר תמורתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il