X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעה לקידום בניית קבע עבור מפוני גוש קטיף בהצעה: קיצור זמן הליכי תכנון בנייה ופטור מחובת מכרזים עוד: רה"מ יחוייב בדיווח כל שלושה חודשים
▪  ▪  ▪
הקרווילות הוקמו בזריזות. בטרם פינוי[צילום: AP]

הכנסת אישרה (יום ג', 05.02.08) בקריאה ראשונה הצעת חוק לשחרור צוואר הבקבוק בסוגיית שיקום מפוני גוש קטיף. מדובר בהצעה לקידום בניית בתי הקבע עבורם, במסגרת ישובים קיימים וכן בניית חדשים. עיקרי ההצעה, הזוכה לתמיכת הממשלה וחברי הכנסת מהקואליציה, קיצור הליכי תכנון ובנייה בוועדות השונות, ופטור מחובת המכרזים ביישום תוכניות.
יוזמי ההצעה, בהם חברי הכנסת זאב אלקין, עמירה דותן, יולי אדלשטיין, דוד רותם וזבולון אורלב, שואבים את השראתם להצעה מהליכי התכנון המקוצרים שננקטו בשנות קליטת העלייה המואצת ממדינות חבר העמים במסגרת חוק הליכי התכנון והבנייה, התש"ן - 1990 (המוכר כ"חוק הול"לים).
ההצעה קובעת כי חובת הממשלה לקדם את תוכניות יישוב המפונים בתוך שנה וכן חובת ראש הממשלה לדווח כל שלושה חודשים על ההתקדמות. ההצעה אף תקצר באופן משמעותי את זמן שהיית התוכניות השונות בוועדות לתכנוון ובנייה ואף תמנע אפשרות "לתקוע" תוכניות. אם ועדה מקומית תתמהמה בהעברת המלצותיה "תועבר התוכנית לוועדה המחוזית גם ללא המלצה".
צוואר בקבוק נוסף בו מטפלת ההצעה, משרדי הממשלה. משרד שיבקש להעיר על תוכנית יצטרך לעשות זאת בתוך 30 יום אחרת, "היעדר תגובה ייחשב כתגובה חיובית או כאין הערות". בהתאם לכך יקוצר זמן הגשת התנגדויות משישים יום ל-30 יום. ההצעה אף פוטרת מחובת מכרזים יישום תוכניות עבורם. על-פי ההצעה עבודות אלו יוגדרו ככאלו "שלגביהן מתקיימות נסיבות מיוחדות ונדירות המצדיקות עשייתה ללא מכרז".
ההצעה מחילה את החוק על הרחבת ישובים קיימים בהם: מבקיעים, טנא עומרים, משכיות, תלמי יפה, אשקלון, תלמים, כרמית, אמציה, בת הדר, אבני איתן, יד בנימין, בוסתן הגליל, תלמים, אריאל, עין צורים, שומריה, ניצן, מגן שאול, חפץ חיים, יסודות, פלמחים, חדרה. כמו כן יחול החוק על ישובים חדשים: חזן, חלוצית 1, חלוצית 4, מרשם, ניצנים.
ועד מתיישבי גוש קטיף אומר בתגובה: "אנחנו מברכים על הצבעה במליאת הכנסת, ומקווים כי קידום החוק יזרז את הממשלה בהחלטותיה ושהחוק יביא לסוף הסחבת ולפיתרון קבע למגורשים, שכבר שנתיים וחצי חיים בתנאים זמניים וארעיים".

תאריך:  06/02/2008   |   עודכן:  06/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה הצעת "עוקף ביורוקרטיה" עבור המפונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני הארץ, המתנחלים
נפתלי אור-נר  |  6/02/08 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
עדי ראייה דיווחו לעיתון "טורונטו סטאר" כי לאחר הנחיתה נראה הטייס כשהוא כבול בידיו וברגליו - בעיניים עצומות - מלווה בשני שוטרים איריים    החברה נמנעה מלהגיב על השאלה אם הטייס אכן סבל מהפרעה פסיכיאטרית - ואם דיבר לעצמו בקול רם כשהיה בתא הטייסים
איתי ברק
סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של חבר ועדת וינוגרד, פרופ' יחזקאל דרור, לפיהם אולמרט עדיף על נתניהו    ביילין: דברי דרור מצמררים ומוכיחים שמדובר בוועדה מטעם    ח"כ שלום דורש הקמת וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את המלחמה
עידן יוסף
בהודעת הוועדה נכתב: "לא יכולנו למנוע מאלה מאיתנו שרצו להתבטא בנושאי הדוח לאחר הגשתו לעשות זאת"    הבהירה: דברי הוועדה הם רק מה שכתוב בדוח
איציק וולף
על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה הונח מכתב ובו דרישה להשעות מיד את ניצב יוחנן דנינו מתפקידו כראש אגף חקירות במשטרה    "ניצב דנינו נושא באחריות מלאה לביצוען ולקיומן של האזנות סתר בלא צו שיפוטי"
גלית יצחק
אצל נשים שנטלו תוספי סידן נרשמה ירידה בלחץ הדם וירידה של 50% בסיכון לפתח רעלת הריון    ד"ר חמוטל מאירי: "הדרך הטובה ביותר למניעה של רעלת הריון, היא באמצעות הגילוי המוקדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il