X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנתונים שנאספו לרגל יום המשפחה עולה, כי שיעור השתתפותן של נשים בכוח העבודה באזורי הפריפריה עומד על כ-42% לעומת 57% באזורי המרכז מירה אלטמן: "אסור לשכוח כי הנשים הן אחד ממנועי הצמיחה של אזורים אלה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90

שילובן של הנשים בכוח העבודה בישראל נותר נמוך, בעיקר באזורי הפריפריה: כ-1.3 מיליון נשים נמצאות בכוח העבודה האזרחי, מתוכן כ-35% בעלות מקצועות חופשיים, לרבות עבודה במסגרת האקדמיה, לעומת כ-1.5 מיליון גברים עובדים, מתוכם 25% בעלי משלח יד אקדמי ובעלי מקצועות חופשיים. כך עולה מנתונים של אגף הכלכלה לרגל יום המשפחה המצוין היום (ד', 6.2.08).
מהנתונים עולה, כי שיעור השתתפותן של נשים בכוח העבודה עומד על 50.4% לעומת 61.1% בקרב הגברים.
במרכז - נשים עובדות יותר
מהממצאים עולה, כי שיעור השתתפותן של נשים בכוח העבודה באזורי הפריפריה עומד על כ-42% לעומת כ-60% בקרב הגברים. כמו-כן, באזור המרכז, שיעור ההשתתפותן עומד על 57% לעומת 64% בקרב הגברים.
עוד עולה, כי שיעור האבטלה הממוצע אצל נשים בשנת 2006 עמד על 9%, לעומד 7.9% אצל הגברים - הפרש של 1.1%. כמו-כן, נמצא כי ככל שמתרחקים מהמרכז, שיעור האבטלה בקרב הנשים הולך וגדל: בצפון שיעור האבטלה של נשים גדול משל גברים בכ-3.9% ובדרום בכ-2.6% ואילו בתל אביב ההפרש בין שיעור האבטלה של הגברים לנשים הפוך והוא עומד על 0.6% לטובת הנשים.
רובן עובדות במשרה חלקית
מנתוני הסקירה עולה, כי שיעור הנשים המועסקות במשרה חלקית עומד על כ-41.5% ואילו אצל גברים שיעור זה עומד על 18.5%. עוד עולה, כי בעוד הגברים מחזיקים כ-72% ממשרות הניהול, הנשים מחזיקות רק כ-28%.
לשם השוואה, מנתוני מכון המחקר השוויצרי IMD ל-2007 נמצא שישראל מדורגת במקום ה-23 מתוך 46 מדינות בתחום שיעור הנשים במשרות ניהול.
עובדות בעיקר בחינוך
מהממצאים עולה, כי ענף החינוך מוביל בתעסוקת נשים עם שיעור של 21.3%, לאחר-מכן ענף שירותי בריאות רווחה וסעד וענף השירותים העסקיים עם שיעור של 17.2% ו-12.4% בהתאמה.
ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר, המשמשת כיו"ר הוועדה לקידום נשים בעסקים של איגוד לשכות המסחר, מסרה: "שילוב נשים בעבודה יאפשר למשק להתמודד עם היעד המרכזי שהממשלה הציבה של הגדלת השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה. המדינה חייבת ליצור פלטפורמה ליציאתן לעבודה של נשים, בעיקר באזורי הפריפריה, באמצעות מימון מעונות יום, חוגי העשרה לילדים, יום לימודים ארוך והכרה בהוצאות מטפלת לצורכי מס".
מירה אלטמן, מנכ"ל בנייני האומה בירושלים, המשמשת כיו"ר ועדת תרבות, חברה וחינוך של איגוד לשכות המסחר, אמרה כי "אנחנו מרבים לדבר על הצורך בטיפוח ובעידוד אזורי הפריפריה, ואסור לשכוח כי הנשים הן אחד ממנועי הצמיחה של אזורים אלה. המדינה צריכה להגדיל את המימון הניתן לחונכות עסקית לנשים באזורי הפריפריה, ולסייע להן להקים עסקים עצמאיים, דוגמת שירותי יעוץ וקייטרינג ביתי".

תאריך:  06/02/2008   |   עודכן:  06/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט קבע כי "שחף לבן" הציגה ללקוח מצג כוזב ולמעשה מכרה לו יחידה אחרת תוך הפעלת לחץ שמנע ממנו גמירות דעת כשחתם על ההסכם
דרור מרום
הנהלת הרשות אומרת כי היא "רואה בחומרה רבה את ההפרות שנתגלו בעת הביקורת, במיוחד לאור תגובת החברה - שממנה עולה כי גם לאחר הביקורת החברה לא הפנימה את חובותיה לפי החוק"    החברה שילמה לרשות את הקנס במלואו    ההנהלה: הליקויים תוקנו
מירב יזרסקי
הרהורי כפירה בדני דויטש ורופ ורצון אווילי לנסוע לצפון באמצע הסופה, הובילו את מירב יזרסקי ובעלה לשיט אימים בכביש החוף    במחלף נתניה הם התעשתו ונחתו, רטובים ורעבים, במקיאטו, בית קפה ללא רבב במתחם סונול
איתי ברק
למעלה מ-20,000 אסירים כלואים בשב"ס    בתגובה לשאילתה של ח"כ גלאון אודות הקור במחלקות הכלואים, ענה השר דיכטר כי להבא יתוקן הנושא    ח"כ גלאון: "אסירים הם לא פינגווינים"
גלית יצחק
טיפול ראשוני עם מבטרה, בשילוב כימותרפיה, הוביל לשיפור משמעותי במשך חיי החולים, ללא התקדמות המחלה
רשימות נוספות
פורים שקט לתלמידים: אסור קפצונים ונפצים  /  רותי אברהם
כשר לפסח? לא באריזות חמץ  /  עידן יוסף
חג הסיגד הוכר כיום חופש  /  איתי ברק
על סגולות המרפא של פירות יבשים  /  ד"ר אסנת רזיאל
סוד מקורו של ט"ו בשבט  /  ראובן לייב
כך ניטע אילן הכנסת  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il