X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשוד החדש, ברוקר בחברה-בת של בנק סוסייטה ז'נרל, שלח שדר פנימי לפקיד ז'רום קרווייל ובו כתב: לא עשית שום דבר בלתי חוקי
▪  ▪  ▪
ז'רום קרווייל (צילום AP)

בית משפט בפריז הורה לעצור את ז'רום קרווייל, הפקיד שגרם לבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל הפסד של כ-5 מיליארד אירו במסחר עתידי בניירות ערך (יום ו', 8.2.08). החקירה בפרשה התרחבה, המשטרה עצרה עוד חשוד.
בית המשפט לערעורים בפריז אישר את בקשת התובע הכללי לעצור את קרווייל, 11 ימים לאחר ששופט חוקר הגיש נגדו כתב אישום אך שחרר אותו בערבות.
משטרת צרפת עצרה ברוקר של החברה-הבת של הבנק, "פימא", שעל-פי החשד היה אחראי לחלק מהעסקות הבלתי-חוקיות שביצע קרווייל. זהו רמז ראשון מאז גילוי דבר הפסדי העתק ב-24 בינואר 2008, שעוד אדם מעורב בפרשה.
אחד מעורכי הדין של הבנק מסר כי קרווייל, בן 31, נעצר בגלל הסתירות בעדות שמסר במשטרה. "הודעותיו במשטרה, והעובדה שאין להן לאמת ולא כלום, אילצו את בית המשפט לערעורים לקבל את בקשת משרד התובע לעצור אותו", אמר עורך הדין, ז'אן ויי.
קרווייל: פעלתי לבדי
קרווייל ממשיך לטעון כי פעל לבדו כאשר ביצע בלא אישור עסקות ב-50 מיליארד אירו. עד הדיון ביום ו' דרשו התובעים כי קרווייל ייעצר בגלל הסיכון שייצור קשר עם עדים וישבש את החקירה.
קרווייל נעצר בראשונה ב-26 בינואר לאחר שבנק סוסייטה ז'נרל הודיע כי נפל קורבן לשערוריית ההונאה הגדולה בתולדות הבנקאות. יומיים לאחר מכן הואשם הפקיד בהפרת אמונים ובחדירה בלתי-חוקית למחשבים, אך שוחרר בערבות.
החשוד מתגורר כעת באזור פריז, לאחר שמסר את דרכונו והבטיח שלא לבוא במגע עם עמיתיו לשעבר. הפקיד הודה כי חרג מסמכותו כאשר ביצע את העסקות הענקיות בניירות ערך עתידיים אירופיים, וכי זייף מכתבי דואר אלקטרוני והודעות פקס כדי לשטות בבקרה הפנימית של הבנק.
הבנק לא גילה את מעשיו של הפקיד במהלך הנפילות הגדולות של המניות בשוקי העולם ב-22-21 בינואר 2008, והדבר גרם להפסדי העתק ולחשיפת הבנק הצרפתי להשתלטות עוינת.
הברוקר השני, העובד בחברה-הבת "פימא", נעצר ביום ה' (7.2.08). לא נמסרו פרטים על זהותו, אבל עורך דינו, ז'אן דוד סממה, אמר כי אינו חושש לגורל לקוחו.
התביעה: קרווייל פעל למען בונוס ומוניטין
העיתון הפריזאי "לה מונד" מסר כי הברוקר נעצר לאחר שבנק סוסייטה ז'נרל העביר לידי המשטרה ראיות חדשות ובכללן תמלילי "שדרים" במערכת השדרים הפנימית של הבנק. את אחד השדרים שלח הברוקר לקרווייל בנובמבר 2007 ובו נאמר: "לא עשית שום דבר בלתי-חוקי", אומר לה מונד.
קודם לכן התריעה המסלקה האירופית "אירקס" בהודעה לבנק הצרפתי כי קרווייל ביצע חלק מעסקותיו הבלתי מאושרות באמצעות "פימא". לדברי "לה מונד", פתחו מנהלי הבנק בחקירה פנימית לאחר שפרצה השערורייה כדי לברר מדוע לא גילה איש ב"פימא" את הפעילות החריגה.
ממשלת צרפת מאמינה כי אי-גילוי פעילותו של קרווייל נובע מפגמים במנגנוני הבקרה הפנימיים של סוסייטה ז'נרל. התביעה סבורה כי קרווייל רצה להשיג רווחי עתק לבנק כדי לקבל בונוס נדיב ולשפר את המוניטין שלו. בנק סוסייטה ז'נרל טוען כי הפקיד פעל לבדו, למרות שמומחים לבנקאות מטילים ספק בכך.
קרווייל סיפר לחוקריו במשטרה כי אינו מאמין שבכירי הבנק לא ידעו על פעילותו, וזאת לנוכח העובדה שלפני ההפסדים שגרם, הביא לבנק גם רווחים נאים. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר השבוע קרווייל כי הוא מקבל עליו את חלקו באחריות אך לא יסכים להיות שעיר לעזאזל של סוסייטה ז'נרל.
יומיים לפני שנתגלו הפסדי הבנק, התמזגה "פימא" עם חברה-בת אחרת, "קליון". החברה החדשה קרויה "ניואדג'".

תאריך:  08/02/2008   |   עודכן:  08/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקיד הצרפתי נעצר, עוד פקיד נחקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הרצח אירע בכתה בבית ספר מקצועי בבטון רוז' שבלואיזיאנה    סטודנטית ירתה בשתי סטודנטיות ואחר כך ירתה בעצמה
משה ריינפלד
אל-קאעידה החליט לפגוע בגרמניה משום שצבאה פועל באפגניסטן    גרמנים ממוצא טורקי שחזרו לאיסלאם נשלחים מאפגניסטן לפיגועים בגרמניה
משה ריינפלד
צלפים הוצבו על גגות רפיח המצרית, עקב איומי החמאס לחטוף חיילים מצרים אם לא ישוחררו 15 אנשי חמאס שנעצרו בסיני עם נשק וחומרי נפץ
משה ריינפלד
פקידים בירושלים: מדי שבוע צפוי קיצוץ של מגאווט, בהתאם למצב הביטחון ולצרכי אוכלוסיית עזה, תוך הקפדה על המינימום ההומניטרי
משה ריינפלד
דיפלומט אמריקני בכיר: כל ניסיון להשיג צנטריפוגה מתקדמת הוא הסלמה והפרת התחייבויות אירן להשעות את פעילויות העשרת אורניום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il