חברת ישראייר הגישה למשרד התחבורה בקשה לקבלת אישור להפעלת קווים סדירים - שהיו בבלעדיות בידי אל-על. כיום מפעילה ישראייר טיסות סדירות לכמה יעדים זניחים שהרווחיות מהם מוגבלת ביותר, וכמוה נפגעה גם חברת ארקיע ממונופול אל-על בטיסות הסדירות.
כזכור - אל-על הסכימה לוותר על הבלעדיות רבת השנים בתמורה למימון ממשלתי מורחב להוצאות הביחון שלה. נציין, כי גם חברות התעופה הישראליות האחרות - ארקיע וישראייר - זוכות עתה למימון המורחב.
עתה דורשת הנהלת ישראייר לאשר לה בהקדם טיסות ל-13 יעדים חדשים מבחינתה - באירופה ובצפון-אמריקה. הבקשה היא להתמנות כ"מוביל נקוב" למעשה לרוב היעדים המרכזיים במפת התעופה מישראל: לונדון, פריז, אמסטרדם, רומא, מילאנו, ברלין, מוסקבה, קייב, מינכן, ורונה, בודפשט, לאס-וגאס ומיאמי. ישראייר כבר מפעילה טיסות לניו-יורק.
חברת התעופה, הנמצאת בבעלות קבוצת גנדן של נוחי דנקנר ואבי פישר, מתכוונת להפעיל ליעדים הקרובים יחסית מטוסי איירבס-320 קטנים, ואילו ליעדים בארה"ב היא תטיס נוסעים במטוס האיירבס-330 הבינוני שאותו חכרה באחרונה. באיירבס-330 יהיו 286 מקומות ישיבה - לעומת 255 בבואינג-767 שפועל עתה בטיסותיה הארוכות יחסית.
לדברי יו"ר דירקטוריון ישראייר, גיא רוזן, הבקשה להפעלת טיסות סדירות למגוון היעדים היא "מדובר בכניסה לעידן חדש בתחום התעופה בישראל - אשר יתרום לרווחת הנוסע בשוק, כמקובל במדינות רבות בעולם. אנו מאמינים כי מינוי ישראייר כמוביל נקוב בקווים נוספים לאירופה ולארה"ב יתרום רבות לתחרות בשוק התעופה".