X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אבל נעשה את כל הצעדים כדי שהמשק לא יגלוש למיתון" פישר אמר את דברים במסיבת עיתונאים מיוחדת, על רקע הקריאות להכריח אותו להוריד את הריבית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אמר הבוקר במסיבת עיתונאים מיוחדת כי "לא תהיה התערבות בשוק המט"ח, אבל בנק ישראל ומשרד האוצר ינקטו בכל הצעדים כדי שלא לאפשר למשק הישראלי לגלוש למיתון, בעקבות ההאטה בארה"ב ובכלכלה העולמית".
מסיבת העיתונאים לא היתה מתוכננת מראש ונערכה בתגובה ליוזמה שפורסמה ב-TheMarker הבוקר, של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני שהחליטו לאלץ את פישר להוריד את הריבית ב-0.5% למרות התנגדותו באמצעות החתמת חברי כנסת על הצעת חוק חדשה.
לדעת פישר מדובר במהלך מוטעה: "חייבים להשאיר את הסמכות לביצוע שינויים במדיניות המוניטרית בידו של הבנק המרכזי ואסור להעביר אותה למוקדי כוח אינטרסנטים במשק".
עוד אמר פישר כי "צריך להיות ברור לכל שבנק ישראל עוקב בדריכות אחר כל ההתפתחות במשק ובכלכלה וייתן מענה מוניטרי למצבים משתנים כדי למנוע גלישה של המשק הישראלי למיתון - אם אכן יגלוש המשק האמריקאי למיתון - ובעקבותיו תהיה האטה במשק העולמי". פישר הוסיף כי בנק ישראל עוקב אחר התפתחות הרווחיות במגזר היצוא, אולם בדבריו לא הזכיר את נושא הריבית במשק.
פישר הוסיף כי ה"בעיה" של המשק היא כי הוא נמצא במצב טוב באופן אבסולוטי וביחס לעולם. "יש יבוא הון אדיר למשק ממשקיעים זרים ומישראלים שמחזירים את הכסף שלהם הביתה. בקצב הצמיחה הנוכחי של המשק אנחנו עוברים מההגדרה של משק מתעורר להגדרה של משק מפותח. בתהליך הזה נראה המשך של ייסוף השקל מול הדולר ומול היורו".
הנגיד הוסיף כי היצואנים יצטרכו להתמודד עם המצב החדש במשק. הנפגעים העיקריים הם התעשיות המסורתיות. לפי בדיקת בנק ישראל, התעשיות המתקדמות יותר לא נפגעו מהייסוף בשקל. הנגיד קרא לתעשיות המסורתיות להשקיע במערכות ייצור מתקדמות ויעילות יותר.
הנגיד אמר כי בנק ממלכתי צריך להביט קדימה ולא לחזור על שגיאות העבר. "אנחנו צריכים להביט לרחוק. אם נוריד את הריבית, נוסיף ללחצים האינפלציונים. האינפלציה בישראל ב-2007 עמדה על 3.4% והיתה גבוהה מיעד הממשלה - 3%-1%.
"אם נוריד את הריבית כעת ונעלה אותה חזרה בעוד מספר חודשים, נאבד את אמינות הבנק. אני לא מתאר מצב דמיוני, אלא מתייחס למה שקרה לפחות שלוש פעמים בהיסטוריה: בדצמבר 2001 הורידו את הריבית ב-2% (בהנהגת הנגיד הקודם, דוד קליין - מ.ב.) ובתוך מספר חודשים נאלצו להעלות את הריבית ב-4%. מותר לעשות שגיאה פעם אחת, אך לא כדאי לעשות אותה יותר מדי פעמים".

תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  10/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מזכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, קובע כי נסיגה חד-צדדית מאיו"ש מסוכנת, שכן היא עלולה להביא לשיגור קסאמים לעבר ערים במרכז, בדומה למצב בעוטף רצועת עזה לאחר ההינתקות    אופנהיימר מזהיר מפני זכות השיבה העלולה לדבריו ליצור שתי מדינות פלשתיניות ממערב לירדן
עידן יוסף
מויאל: "בדקנו בגוגל 100 שנים אחורה ומצאנו שלא היה כזאת בכל ההיסטוריה של העולם"    מופז: "מטרות הפעילות ברצועת עזה לא מוגדרות"
דרור מרום
120 מהאישים המובילים בענף התיירות קובעים כי מחירי שירותי התיירות גבוהים, השירות בינוני והמידע לקוי    גורסים גם כי דירוג המלונות בארץ הוא בעייתי    רק מחצית מהם סבורים שחברות התעופה הישראליות מספקות שירות טוב לנוסעים שלהן
משה ריינפלד
באתר התיירות המפורסם שבצפון העיר נשמעה התפוצצות ולאחר מכן אחזו להבות בגובה 30 מטר במחסנים ובדוכני השוק
יפעת גדות
עובד במכון בקריית המדע המייצר תרופה לארס הקטלני של נחש צפע הוכש על-ידי נחש צפע וניצל בעזרת החומר שהוא בעצמו מייצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il