X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"שיטת השוברים" שנקבעה בהוראה, מחייבת את הבנקים המממנים פרויקט בנייה בשיטת הליווי הפיננסי להפיק עבור כל דירה בפרויקט פנקס שוברים שבאמצעותם ישולמו תשלומי התמורה על-ידי הרוכשים - ישירות - ואך ורק לחשבון הפרויקט בבנק המלווה
▪  ▪  ▪
הגנה נדל"נית [צילום: בנק ישראל]
נפילת רוכשי חפציבה. להפחית הסיכון מפני מהלכים מכוונים מצד הקבלן

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, גיבש הוראת ניהול בנקאי תקין בנושא ליווי פיננסי, המייסדת שיטה בטוחה יותר לתשלום התמורה על-ידי רוכשי דירות מקבלן - ישירות לחשבון הפרויקט בבנק המלווה, ולהבטחת תשלומים אלה בביטחונות מתאימים.
"שיטת השוברים" שנקבעה בהוראה, מחייבת את הבנקים המממנים פרויקט בנייה בשיטת הליווי הפיננסי להפיק עבור כל דירה בפרויקט פנקס שוברים שבאמצעותם ישולמו תשלומי התמורה על-ידי הרוכשים - ישירות - ואך ורק לחשבון הפרויקט בבנק המלווה. כספי הרוכשים שישולמו יובטו החל מהשקל הראשון, ובד בבד עם התשלום.
תשלום התמורה לחשבון הפרויקט מחייב את הבנק להוציא לרוכש ערבות להבטחת כספו, או לוודא כי קיבל בטוחה אחרת בהתאם לחוק. מהניסיון שנצבר בלשכת המפקח על הבנקים, עולה כי לא אחת הגורם המרכזי לכישלון פרויקטים הוא אי-הפקדת הכספים בחשבון הפרויקט - בין בשל מעשים מכוונים מצד הקבלן ובין בשל התנהלות הרוכשים, שלא תמיד ערים לחשיבות הדבר להצלחת הפרויקט ולהבטחת כספם. כפועל יוצא מכך, במקרים מסויימים נותרו חלק מהרוכשים בלא דירה - ובלא חלק ניכר מכספם.
מאגף הפקיחו על הבנקים נמסר, כי שיטת השוברים "מרחיקה את הקבלן ממעורבות בתהליך הגבייה של כספי התמורה, ואף קובעת אמצעים נוספים שתכליתם להקטין באופן משמעותי חשש כי כספי התמורה לא יגיעו לחשבון הפרויקט בשל מעשה מכוון". השוברים יופקו על-ידי הבנק מבלי שלקבלן תהיה גישה להפקתם, והבנק יטביע עליהם פרטי זיהוי של הדירה, הפרויקט וחשבון הפרויקט.
כמו-כן נקבעו בהוראה דרכים נגישות שבאמצעותן יוכל כל רוכש לוודא בבנק המלווה כי הפרטים הרשומים על שוברו הם אכן הפרטים הנכונים. שיטת השוברים נותנת לדעת בנק ישראל מענה מיטבי לבעיות שבגללן נמנעת הפקדת הכספים בחשבון הפרויקט. "שיטה זו תגדיל באופן ניכר את סיכויי הצלחת המימון והשלמת הבנייה, ותבטיח את השקעת רוכשי הדירות".
ההוראה תיכנס לתוקף בתחילת יוני השנה, ותחול על הסכמי ליווי שייערכו בין בנקים לקבלנים החל מאותו יום.

תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  10/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל מהדק ההגנה על כספי רוכשי דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור טימור
יו"ר איגוד הג'ודו החמיא לגל יקותיאל, שזכה במקום החמישי בטורניר בצרפת והתקרב להבטחת הכרטיס לאולימפיאדה: "הוא ניצח יריבים גדולים בתחרות"
יורי קליין
יורי קליין מתמסמר לבר של סיטרה שבמתחם סי אנד סאן, היכל השנדלירים, השיש והשופוני של שיבוטי פריס הילטון מקומיים    אחרי שנרגע ממראה הים וכמה מהלקוחות, הוא התפנה למנות דגים ופירות ים נהדרות
מוטי בסוק, טל לוי
"אבל נעשה את כל הצעדים כדי שהמשק לא יגלוש למיתון"    פישר אמר את דברים במסיבת עיתונאים מיוחדת, על רקע הקריאות להכריח אותו להוריד את הריבית
יהונתן דחוח-הלוי
מזכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, קובע כי נסיגה חד-צדדית מאיו"ש מסוכנת, שכן היא עלולה להביא לשיגור קסאמים לעבר ערים במרכז, בדומה למצב בעוטף רצועת עזה לאחר ההינתקות    אופנהיימר מזהיר מפני זכות השיבה העלולה לדבריו ליצור שתי מדינות פלשתיניות ממערב לירדן
עידן יוסף
מויאל: "בדקנו בגוגל 100 שנים אחורה ומצאנו שלא היה כזאת בכל ההיסטוריה של העולם"    מופז: "מטרות הפעילות ברצועת עזה לא מוגדרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il