X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגן ר"מ רוסיה איוונוב הציע בפתיחת ועידת הביטחון הבינ"ל במינכן: עצמאות קוסובו תפתח תיבת פנדורה - אירופה תצטרך להכיר גם בצפון קפריסין
▪  ▪  ▪
סרגיי איוונוב לצד שר ההגנה הגרמני פראנץ יוזף יונג [צילום: AP]

"ארה"ב ורוסיה צריכות לנטוש את האמנות הדו-צדדיות בדבר הגבלת החימוש מימי המלחמה הקרה ולהחליף אותן בהסכמים חדשים, רב-צדדיים כדי להיאבק בהפצת הנשק הגרעיני". כך אמר סגן ראש ממשלת רוסיה, ועד לפני שנה שר ההגנה שלה, סרגיי איוונוב, בוועידה הבינלאומית לביטחון שנפתחה (יום א', 10.2.08) במינכן שבגרמניה. עם זאת, אמר איוונוב כי "קשרי ארה"ב - רוסיה בוודאי יישארו חשובים".
המדינאי הרוסי גם אמר לוועידה, המוגדרת ברוסיה כ"דאבוס של הביטחון", כי הגידול בעוצמתה הכלכלית של רוסיה אינו מאיים על מדינות אחרות, אבל על המערב להתרגל להשפעה גוברת והולכת של רוסיה בענייני העולם. הוא אמר כי רוסיה מקווה להיות בשנת 2020 אחת מחמשת המשקים הגדולים בעולם, "אך אין אנו חותרים לרכוש את כל העולם הישן בכספי הנפט שלנו". "התעשרות רוסיה לא תסכן את ביטחונה של שום מדינה אחרת. אבל השפעתנו על התהליכים הגלובליים תמשיך לגדול", אמר. "יותר ממחצית סחר החוץ של רוסיה היא עם האיחוד האירופי, כך שהרוסים כבר באים - לא עם טנקים, לא עם טילים, אלא עם סחר משותף".
לעומתו, מתח הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חווייר סולאנה, ביקורת על ההתערבות הגוברת של רוסיה בענייני העולם. הוא אמר כי רוסיה עדיין אינה קונסטרוקטיווית במאמצים להבטיח הסכם בינלאומי בעניין עצמאות קוסובו מסרביה. הוא התייחס להודעת הנהגת הרוב האלבני בקוסובו כי הכרזת העצמאות צפויה בתוך ימים. ארה"ב ורוב מדינות אירופה תומכות בהקמת מדינה עצמאית בקוסובו, בחסות האו"ם. בקוסובו מתגוררים שני מיליון אלבנים.
תקדים מסוכן
איוונוב אמר בוועידה כי רוסיה מאמינה שעצמאות קוסובו תיצור "תקדים מסוכן". "אנחנו רוצים להישאר בתוך מסגרת החוק הבינלאומי ואיננו רוצים ליצור תקדים, ואנו סבורים שאם תהיה הכרה חד-צדדית בקוסובו זה יהיה תקדים, וזה יהיה משהו קרוב לפתיחת תיבת פנדורה", אמר איוונוב. "אם מדינות אירופה יכירו בקוסובו, יהיה עליהם להכיר גם בעצמאות צפון קפריסין", אמר.
סולאנה דחה את החששות כי אזורים בדלניים אחרים יילכו בעקבות קוסובו. "איני מודאג כלל" אמר לכתבים במינכן. "שום סכסוך אינו שווה למשנהו. שום היסטוריה אינה שווה. תיאוריית הדומינו מוטעית לחלוטין", אמר.
לדברי סגן ראש ממשלת רוסיה, עלייתנו מחדש משלבת באופן אובייקטיווי את שאיפתנו לתפוס מקום מתאים בפוליטיקה העולמית עם התחייבות לשמור על האינטרסים הלאומיים שלנו". עם זאת, הדגיש כי אין לנו כוונה להשיג מטרה זו באמצעות הקמת גושים צבאיים או פתיחה בעימות גלוי עם יריבינו".
אף שבין מוסקבה לוושינגטון נתגלעו באחרונה חילוקי דעות בעניין תוכנית ארה"ב להציב חלקים ממערכת טילים הגנתית בפולין ובצ'כיה, אמר איוונוב כי רוסיה וארה"ב צריכות לפעול יחד כדי להיאבק בהפצת הנשק הגרעיני.

תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  10/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, יאהו ו-IBM הצטרפו לקרן OpenID שמטרתה לאפשר כניסה אחודה (Single-Sign-On). האם אפשר כבר להפסיק לשנן את כל הסיסמאות?
דרור מרום
משרד התשתיות מעריך כי עד לשנת 2012 תוכל ישראל לייצר 600 מגה-ואט חשמל מאנרגיות מתחדשות    במשרד פועל גם צוות לבחינת הכרזת אזור הנגב והערבה כאיזורי עדיפות לאומית והוא צפוי להגיש המלצות ראשוניות בתוך חודש
יהונתן דחוח-הלוי
משרד החינוך הישראלי מנהל בצנעה פרויקט של מתנדבים המאמנים לחיים בני נוער יוצאי אתיופיה המתחנכים בפנימיות, מתוך מטרה לחשוף את בני הנוער האתיופים לאפשרויות חדשות בחברה הישראלית
יהונתן דחוח-הלוי
רה"מ הארפר מבקש את אישור הפרלמנט להאריך את משימת הכוחות הקנדיים באפגניסטן    אם תוגדר ההצעה כהצבעת אמון ותידחה ע"י הפרלמנט יוביל הדבר לבחירות מוקדמות ב-2008
אלעזר לוין
הרכישה - באמצעות חברת CEE    מלון שלישי של עופר-רינות בבירת הונגריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il