X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי הכריז על מי שכונה "הפדופיל החרדי", אברהם מונדרוביץ', בר-הסגרה לארה"ב נגד מונדרוביץ הוגש ב-1985 כתב אישום על מעשי סדום ומעשים מגונים לכאורה בקטינים
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי הכריז (יום א', 10.2.08) על מי שכונה הפדופיל החרדי, אברהם מונדרוביץ, בר-הסגרה לארה"ב. מונדרוביץ' מואשם בארה"ב בשורה של מעשי סדום והתעללות מינית בקטינים בעיקר בשכונתו בברוקלין. כתב אישום נגדו הוגש בארה"ב ב-1985 אך הוא נמלט לישראל.
תיקון באמנת ההסגרה ב-2007 אפשר את בקשת הסגרתו על-ידי ארה"ב. בהחלטה להסגירו דחתה השופטת נאווה בן-אור את טענתו כי ניתן היה להעמידו לדין בישראל וקבעה כי "לא היה לבתי המשפט בארה"ב ולא בישראל כוח כפייה לשם הבטחת התייצבותם לעדות במדינה זרה" של הקורבנות. לפיכך, "לא היתה לבית המשפט כאן היכולת להרשיע את מי שחטא". עוד קבעה השופטת כי המעשים המיוחסים למונדרוביץ לא התיישנו וכי ניתן להסגירו לארה"ב גם בחלוף שנים רבות מביצוע המעשים.
מונדורוביץ נתון במאסר לאחר שבקשתו לשחררו למעצר בית נדחתה בבית המשפט המחוזי. השופט משה רביד ציין כי למרות שמתסקיר המבחן עולה כי מונדרוביץ לא היה מעורב בעבירות מיניות מאז הגיעו לישראל, לפני כ-23 שנים, הוא חושש כי שחרורו יעמיד בפני הערבים שלו, רב חסידות גור בירושלים ובבית שמש הרב מאיר זילברשטיין ועו"ד יעקב קמינסקי, בפני דילמה לא פשוטה.
מדובר בדילמה בין שתי גישות ביהדות האחת קובעת כי יש להסגיר יהודי שנמלט מאימת הדין לידי מדינות אחרות וזאת "מכוח העקרון של דינא דמלכותא דינא או כדי לקיים את העקרון 'וביערת הרע מקרבך'". על-פי הגישה השניה, "אשר ככל הנראה מקובלת על מונדרוביץ וחברי קהילתו, אוסרת להסגיר יהודי לערכאות של גויים, בכפוף לחריגים, ויש לשפוט אותו בישראל".
"חושש אני כי חרף הערבויות שמציעים הערבים ייתכן שיקשה עליהם לעמוד בפיתוי שלא לסייע למונדרוביץ להמלט מאימת הדין", כתב השופט. הדבר יגרום לכך שתימנע הסגרתו ושפיטתו "שלא בידי בני ברית. בכך תסוכל האפשרות להעמיד את מונדרוביץ לדין ואת התחייבותה של ישראל כלפי ארה"ב באמנת ההסגרה, להסגיר אליה את מונדרוביץ, אם יוחלט שהוא בר-הסגרה". השופט כתב בהחלטה כי הוא מורה על מעצרו של מונדרוביץ "עד מתן החלטה בעתירה להורות עליו כבר הסגרה".
כאמור, השופטת נאוה בן אור הכריזה על מונדרוביץ כבר הסגרה וזאת "למעט ביחס לעבירה נשיא האישום השמיני לגביה הודיעה ארה"ב כי היא חזרה בה מן הבקשה משום שהתיישנה על-פי הדין המקומי במדינת ניו-יורק. מאחר ומונדרוביץ לא היה אזרח ישראלי בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו אין חל עליו הסייג הקבוע בהוראת סעיף 1א לחוק ההסגרה".
השופטת נענתה לבקשת היועץ המשפטי להמשיך ולהחזיקו במשמורת עד להסגרתו.

בית המשפט המחוזי בירושלים בש 10302/07
תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בנק ישראל מחמיר הנהלים להתקשרויות בנקים ישראלים עם בנקים ברשות הפלשתינית    המטרה: למנוע עברות כספים למדינות בעייתיות ואירגוני טרור
משה ריינפלד
יחידה מקומית של ערבים סונים הדפה התקפה של אנשי אל-קאעידה ליד מוסול, הסתערה על התוקפים והרגה 10 מהם
משה ריינפלד
14 מסוקים בריטיים פינו את 539 עובדי אסדת הקידוח "סקנדינוויה בטוחה" שבים הצפוני לאסדות סמוכות עקב חשד לגילוי מטען חומר נפץ
רותי אברהם
מפונים מגוש קטיף נפגשים עם הנשיא פרס במשכן הנשיא    מבקשים מפרס: "להטיל את כל כובד משקלו הממלכתי להתגבר על הקשיים    המפונים: פתרון המצוקה שלנו סוגיה "ממלכתית לא פוליטית"
משה ריינפלד
גופתו של המרישי מהשי יוגי, מייסד תנועת המדיטציה הטרנסצנדנטלית, מוצבת באללהבאד שבצפון הודו ותישרף מחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il