X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח הממונה על השכר פרסם בטעות כי שכרה של יועצת יו"ר רשות ניירות הערך לייזה חיימוביץ עומד על 97 אלף שקל האמת: שכרה רק 57 אלף שקל מקור הטעות: חברת המיחשוב
▪  ▪  ▪
שכר מנופח [צילום אילוסטרציה: AP]

טעות של חברת המיחשוב גרמה ל"ניפוח" שכרה של עו"ד לייזה חיימוביץ, היועצת-לשעבר ליו"ר רשות ניירות הערך. בדוח הממונה על השכר באוצר שפורסם היום (11.02.08) נמסר, כי עלות שכרה ב-2006 עמדה על 96,879 שקל לחודש, דבר שהפך אותה, כביכול, לאחד ממקבלי השכר הגבוה ביותר בסקטור הציבורי. האמת היא שעלות שכרה היתה נמוכה ב-40 אלף שקל, ועמדה על 56,880 שקל לחודש.
איך נוצרה הטעות? עו"ד חיימוביץ עבדה ברשות 14 שנים, וב-4 השנים האחרונות היתה יועצת בכירה ליו"ר (אז) הרשות, משה טרי. הוא נעזר בכישוריה כמשפטנית ובוגרת מינהל עסקים. בנובמבר 2006 פרשה חיימוביץ, ולאחר תקופת צינון כחוק החלה באחרונה לעבוד בתפקיד בכיר בקבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה.
עם פרישתה, קיבלה חיימוביץ פיצויי פרישה של 440,000 שקל, על 14 שנות עבודה. בדוח הממונה על השכר היה סכום זה אמור להיות רשום בטור "פיצויי פרישה". חברת המיחשוב רשמה סכום זה בטעות בטור "הפרשות המעסיק". זו לא טעות טכנית בלבד, אלא גם טעות עניינית, כי הרשות הפרישה את סכומי הפיצויים לטובתה במשך כל 14 השנים האחרונות, ולא בשנת 2006. הטעות של חברת המיחשוב היא שהקפיצה את שכרה של חיימוביץ.
ל-Nfc נודע, כי שכרה ברוטו של חיימוביץ בשנת 2006 היה 39,000 שקל לחודש, ועוד הפרשות המעסיק כמקובל (ביטוח לאומי, קרן פנסיה וכדומה) בסך 17,800 שקל לחודש - סך הכל, כאמור, 56,800 שקל.
הפרסום המוטעה גרם היום למבוכה רבה ברשות לניירות ערך. הסיבה: היו"ר משה טרי קיבל, כמובן, את עלות השכר הגבוהה ביותר - 62,665 שקל לחודש, המורכבים משכר ברוטו של 41,170 שקל ועוד הפרשות 21,495 שקל. כל הבכירים וחברי ההנהלה האחרים קיבלו פחות ממנו. הטעות של חברת המיחשוב יצרה רושם, כאילו ברשות יש עובדת "מיוחסת", שהיתה כפופה לטרי אך השתכרה 36 אלף שקל יותר ממנו! עובדים ברשות, וכן בגופים המקורבים לה, שלא הכירו את הסיפור האמיתי, החלו כבר לשאול שאלות בעניין זה - שכאמור אין להן הצדקה.
ל-Nfc נודע כי ראשי הרשות פנו היום בצהריים בבהילות לממונה על השכר באוצר, אלי כהן, ודרשו ממנו לתקן את הפרסום, כדי למנוע מבוכה ברשות לניירות ערך ושאלות ותמיהות בכל החברות הציבוריות, הנתונות לפיקוח הרשות. לפי שעה לא נענה כהן לדרישתם. נראה, כי בעניין זה עוד ייערך בירור בין הנהלת האוצר לבין חברת המיחשוב.

תאריך:  11/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: טעות ניפחה שכר היועצת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דוח ממונה על השכר ש"ל
אורי פ  |  11/02/08 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הוטס לבית חולים באוסטרליה    ראש הממשלה ניצל מהתנקשות דומה    מנהיג המורדים שעמד מאחורי ההתנקשויות - נהרג
דרור מרום
החברה מתכוונת לשווק את המוצר שפותח באוניברסיטה לשוק יעד בהיקף של 11 מיליארד דולר    תקבל מחברת המיסחור של האוניברסיטה רמות רישיון עולמי לשימוש במולקולות לטיפול בזיהומים פטרייתיים
איתי ברק
הועברה לקריאה ראשונה הצעת החוק של ח"כ סער ויחימוביץ לפיה הורה יחיד יהיה זכאי ל-12 ימי היעדרות בשנה בשל מחלת ילדו, במקום 8 ימי מחלה להם זכאי הורה שאינו הורה יחיד    מטרת החוק הסופית הינה לאשר להורים יחידים 16 ימי מחלה
שרון קביליו
ועדת שפניץ אישרה את מינוי של גבריאל אביטל מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון תאגיד המים והביוב של העיר אילת
איתי ברק
בתגובה לדוח הממונה על השכר, דורש ח"כ אורון מהממשלה לזרז חוק לפיו השכר המקסימלי בשירות הציבורי לא יעלה על סכום הגדול פי חמש מהשכר הממוצע במשק    ח"כ יחימוביץ: "הממונה על השכר עשה עבודה קלה ופופוליסטית, קולם של הנזדקקים באמת, לא נשמע בו".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il