X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הששה שהיו עצורים בגואנטנמו יועמדו לדין בבית דין צבאי מיוחד בתביעה דורשת עונש מוות אחד מהם גם הודה בעריפת ראשו של דניאל פרל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

משרד ההגנה של ארה"ב הגיש כתבי אישום נגד שש מעצורי גואנטנמו על מעורבותם בפיגועי 11 בספטמבר 2001. התביעה מבקשת לגזור על הששה עונש מוות. בין הנאשמים, המוח שמאחורי הפיגועים, חאלד שיח' מוחמד. כך נמסר (יום ב', 11.2.08) בוושינגטון.
זוהי פעם ראשונה שמוגשים כתבי אישום נגד מי שנעצרו בגואנטנמו בגלל הקשר שלהם לפיגועי 11 בספטמבר. המשפט ייערך לפני בית הדין הצבאי המיוחד , השנוי במחלוקת. בפיגועי 11 בספטמבר נהרגו כ-3,000 בני אדם.
הגנרל תומס הרטמן, יועץ משפטי לראש המשרד לוועדות צבאיות בפנטגון, אמר כי האישומים מייחסים לששה חלק ב"תוכנית מתוחכמת, ארוכת טווח, של אל-קאעידה לתקוף את ארה"ב".
חאלד שיח' מוחמד, שהיה השלישי בסולם הפיקוד של אל-קאעידה כאשר נלכד במארס 2003 בפקיסטן הודה כי ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני החטוף דניאל פרל ב-2002.
חוק מ-2006
חמשת הנאשמים האחרים הם רמזי בן אל שיבח, וליד בן עטאש, עלי עבד אל עזיז עלי, מוסטפא אחמד אל חווסווי, ומוחמד אל קהטני. המשפט יתנהל בבית הדין הצבאי לפי חוק הוועדות הצבאיות שאישר הקונגרס ב-2006. החוק מאפשר להקים טריבונלים כדי לשפוט חשודים בטרור שאינם אזרחי ארה"ב.
נגד החוק מערערים שני עצירים בגואנטנמו הטוענים כי נשללה מהם זכותם להישפט בבתי משפט אזרחיים בארה"ב. לאחר שחרורם של מאות עצורים מגואנטנמו בלא להעמידם לדין, נותרו במתקן המעצרים שבקובה כ-275 עצירים. ארה"ב אומרת כי היא מתכוונת לשפוט כ-80 מהם.
19 אנשים חטפו ארבעה מטוסים ב-11 בספטמבר 2001. שניים מהמטוסים פגעו במרכז הסחר העולמי בניו-יורק, עוד אחד פגע בפנטגון בוושינגטון ורביעי התרסק בפנסילבניה.

תאריך:  11/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
שופטת ביהמ"ש העליון מרים נאור הורתה על הבאתה בפני הרכב של פרשת ה"חיזור הגורלי" - תלונת אסיר על הטרדה נגד קצינה בשב"ס    האסיר: להורות למזוז לנהל "חקירה ראויה"
איציק וולף
סקר חדש מציג נתונים מזעזעים על ממדי הפגיעה המינית בילדים בישראל    מזעזעת לא פחות הבורות של ההורים הישראלים בנושא ודחיקתו לשולי התודעה
משה ריינפלד
חברות הסלולר העולמיות נוהרות למתחם IMA בתערוכת הסלולר בברצלונה שבו משתתפות יותר מ-60 חברות הייטק מישראל
איציק וולף
צה"ל ושב"כ עצרו סמוך לבית לחם מחבל מבוקש שהיה מעורב בניסיון פיגוע באמצעות מכונית תופת ובירי מתמשך לעבר בתי יהודים ולעבר כוחות צה"ל    פעל במימון מחבלי ועדות ההתנגדות העממית מרצועת עזה
משה ריינפלד
נובי דוידוב, בן 54 מחדרה, ויציסלב פישמן בן 28 מחדרה ואיגור לוין בן 44 מפתח תקוה חויבו לפצות את קורבנם, בת 84, ב-6,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il