X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בשש השנים האחרונות עזבו 30,000 איש את ירושלים, בעיקר זוגות צעירים מהנתונים עולה כי "ההתנהלות הממשלתית מובילה להמשך מגמת ההגירה השלילית ולגידול בשיעורי העוני" ח"כ אריאל: אולמרט מקריב את עתידה של ירושלים מטעמים פוליטיים ביקורת נמתחה על כך שמשרד ראש הממשלה בחר להתעלם מהישיבה, ולא שלח נציג לדיון.
▪  ▪  ▪

נתונים קשים על בריחת צעירים מירושלים כתוצאה מעליה תלולה של מחירי הדירות, נחשפו היום בוועדת הכלכלה של הכנסת (יום ב', 11.02.08).
הדיון נערך ביוזמתו של יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, ומבוססים על דוח מטעם מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הדוח מצביע על השפעת מהלכי הממשלה על מחירי הדירות, וכתוצאה מכך עזיבת הדור הצעיר את העיר. לפי הדוח, בשש השנים האחרונות עזבו 30,000 איש את ירושלים, בעיקר זוגות צעירים.
מהניתוח של מרכז-המידע-והמחקר עולה כי התנהלות הממשלתית כמו "דחיית הסיוע בדיור בירושלים לפי הצעת חוק ההסדרים, לצד אי התערבות ממשלתית להרחבת היצע מאגר הדירות, יביאו להמשך מגמה של הגירה שלילית מעיר הבירה ולגידול בשיעורי העוני".
ח"כ אריאל אמר כי מהמחקר עולה כתב אשמה חמור נגד הממשלה, וכי אהוד אולמרט, מטעמים פוליטיים, מקריב את הזוגות הצעירים ואת עתידה של ירושלים. ח"כ אריאל הדגיש כי למרות שראש הממשלה, אהוד אולמרט, נזהר שלא להוציא מסמך כתוב להקפיא את הבניה בתוך העיר, הרי שבפועל משרד השיכון מעכב שיווק דירות גם בשכונות ירושלמיות מובהקות. זאת, מטעמים של "רגישות מדינית".
דבריו של ח"כ אריאל אושרו ע"י מנכ"ל עיריית ירושלים, יאיר מעיין, שסיפר כי מדיניות הממשלה לעכב בניית דירות חדשות בעיר, הקפיצה ב-50% את מחירי הדירות בעיר. כך, לדבריו, דירת 4 חדרים בשכונת גילה עלתה לפני שנים אחדות 120 אלף דולר - ואילו היום מחירה יותר מכפול.
יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, ניר ברקת, הזהיר בדיון כי עד שנת 2035 לא יהיה רוב יהודי בבירה. זאת, לדבריו, בגלל הגירה מאסיבית של ערביי הסביבה אל העיר, הן בגלל רמת החיים הגבוהה בעיר ביחס לסביבתה, והן בגלל בניית החומה. לדברי ברקת, 50% מכלל הדירות שנבנו בשלוש השנים האחרונות בירושלים, נמכרו לתושבי חו"ל, מה שהקטין במיוחד את מלאי הדירות המיועדות לזוגות צעירים.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), מתח ביקורת על כך שמשרד ראש הממשלה בחר להתעלם מהישיבה, ולא שלח נציג לדיון. בסיכום החליטה הוועדה לדרוש מראש הממשלה להעביר אליה בכתב, עד סוף חודש פברואר הבהרה חד-משמעית האם קיימת הנחייה להקפיא הבנייה בירושלים וסביבתה. הוועדה תניח גם הצעת חוק למתן מענקים והלוואות לרוכשי דירות בירושלים.

תאריך:  11/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד שנת 2035 לא יהיה רוב יהודי בירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד קומבינה
JAJ  |  12/02/08 02:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מנסור דדוללה וקבוצה של אנשיו ניסו לחצות את הגבול מאפגניסטן לפקיסטן אך נתקלו ביחידה של מיליציה הקרויה "משמר הגבול הפקיסטני"
איציק וולף
נשיא המדינה ומשרד החוץ פרסמו הודעות אבל מיוחדות עם פטירת טום לנטוס, יו"ר ועדת החוץ בקונגרס האמריקני    לנטוס, ניצול שואה וידיד של ישראל, נפטר מסרטן בגיל 80
יהונתן דחוח-הלוי
חה"כ צרצור מהתנועה האסלאמית מאשים את ישראל האחריות לטרור הפלשתיני ולשיגור רקטות הקסאם לעבר יישובים ישראליים    לדבריו, הדרך היחידה לצאת ממעגל הקסמים הינה בהפסקת אש חד צדדית ע"י ישראל שתיענה ב"תהדיאה" פלשתינית    צרצור נמנע מלגנות את הטרור הפלשתיני
איציק וולף
הרמטכ"ל אשכנזי מצהיר כי צה"ל מוכן להעמקה ולהרחה של הפעילות הצבאית ברצועת עזה    בכינוס של סגל הפיקוד הבכיר אמר: אנחנו לומדים את דוח וינוגרד
משה ריינפלד
רעולי פנים שדדו ארבע יצירות של סזאן, מונה, ואן גוך ודגא, ממוזיאון בירלה בציריך    משטרת שווייץ: שוד האמנות הגדול בתולדות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il